• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

När ändrades bandhornsbredd på Rolex Submariner?

Hej,

Jag vill börja med att i förhand ursäkta mig för den terminologi jag använder nedan, jag kan inte så mycket om klockor.

Jag har bestämt mig, jag ska ha en Rolex Submariner.

Dock tycker jag att det är snyggare med de lite smalare bandhornen (första bilden) och undrar därför vilket årtal man slutade med dessa och började med de bredare (andra bilden)?

Jag vill ha en så ny klocka som möjligt men med de smalare bandhornen.

752_Rolex_Submariner_SS_2000.JPG


Rolex-Submariner.jpg


God fortsättning!
 

F-L-P

Panerai
Hej,

Jag vill börja med att i förhand ursäkta mig för den terminologi jag använder nedan, jag kan inte så mycket om klockor.

Jag har bestämt mig, jag ska ha en Rolex Submariner.

Dock tycker jag att det är snyggare med de lite smalare bandhornen (första bilden) och undrar därför vilket årtal man slutade med dessa och började med de bredare (andra bilden)?

Jag vill ha en så ny klocka som möjligt men med de smalare bandhornen.


God fortsättning!


Nya boetten brukar väl kallas maxi case..
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Så om ett antal år kommer folk att betala premium för rejält polerade Subbar tillverkade efter 2010? :D
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Hittar du någon av de sista 14060 så har den dessutom ett uppdaterat urverk mot tidigare modeller, och samma som i de senare 114060 (tror jag)
 

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
Ref 16610 (date) togs ur produktion 2010 och sista serien var g-serie och randomserie.
Ref 14060M (no date) togs ur produktion 2012 och fanns också som g och randomserie.
G-serien har ett G följt av 6 siffror och tillverkades samtidigt som randomserien som har 8 tecken slumpvis blandade.
 

David

Bödeln
Guldmodellerna av Submariner kom 2008, och guld/stål 2009.

Gäller det GMT, som var först ut med de nya boetterna, är det väl 2006 eller tidigare som är aktuellt.

Rent generellt är det en femsiffrig referens du är ute efter, de sexsiffriga har den större boetten.
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
6fd01fdacb691854e4d63fcecb292669.jpg
lånad bild från WWW.
Du har fått svar din fråga för längesedan, men om man skall vara en ninja på dessa frågor så är det väl en evelution som har pågått sedan 1953 med model 6204 som moder sub som även den har bredare band horn med smalare länk.
 

ranepaj

Omega
Tycker ändå du bör pröva 116610 irl, den bärs lite större än den gamla :) Med 116610 får du också den nya länken med ett riktigt skönt viklås.
 
Topp