Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

När är det bäst att bumpa?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Vevaren, 17 april 2016.

?

När bumpar du?

1. 00:00-05:00

0 röst(er)
    0,0%
  2. 05:00-10:00

19,2%
  3. 10:00-15:00

7,7%
  4. 15:00-20:00

46,2%
  5. 20:00-00:00

26,9%
  1. Vevaren
    Trådstartare

Vevaren Friends of KS

Från:
    Solna
    Har tänk på en sak ett tag.

Relativt nyligen har jag haft två annonser ute på K&S, och jag som är ganska otålig av naturen vill att saker ska hända nu och inte sen, så jag började fundera på vilken tidpunkt under dygnet som ger mest och bäst exponering på just den forumdelen.

Försökte föra någon slags statistik i huvudet på vid vilken tid det uppdaterades minst samt mest. Kom inte fram till något mer än att det uppdateras mest under de timmar folk i regel är vakna.

Vilket scoop, eller hur?

Tänkte vidare på vid vilka tillfällen folk läser här. På bussen till jobbet? På lunchen? Efter middagen? Kom inte på något revolutionerade.
    Därför tänkte jag ställa frågan till er, expertisen. Skriv gärna om ni har någon bra teori om när det är läge att putta till annonsen.

Vi kan i nuläget bortse från löningsdagar och tiden då skatteåterbäringen trillar in. Är mest nyfiken på klockslag.

Chuck gillar detta.
  2. MånsT

MånsT Biskop

Att du har en bra deal känns viktigare än när du bumpar. Du kan bumpa under "prime time" men om det är en Speedy för 80k så lär den inte sälja i vilket fall ändå.

sherwan, jabla och tissoter gillar detta.
  3. Chuck

Chuck Friends of KS

11:55 en vardag, strax innan kontors råttorna sätter sig framför datorn för att kolla KS och swulla en big Mac. Typ jag då :D

Dejan S och Vevaren gillar detta.
  4. Vevaren
    Trådstartare

Vevaren Friends of KS

Från:
    Solna
    Jag förutsätter att de flesta förstår att klockan och pristet spelar roll. Tänker mig en lagom viktig klocka till ett lagom bra pris.

5. tissoter

tissoter Biskop

Från:
    Rolexfabriken
    Jag tippar på kvällstid alternativt tidigt morgon, Det är väl även då det är som mest aktivitet här. (På kvällen är folk onyktra och då gör de dåliga affärer och på morgonen är folket bakfulla och gör ännu sämre affärer) haha

Dejan S gillar detta.
  6. Oddball

Oddball Torpare

Jag tror nästan man får se till när det är minst aktivitet i form av trådstarter och inlägg på K&S och då välja den tiden, för att maximera exposure.

Om alla tänker att lunchtid är bäst kommer ju en individuell bump att få ett mindre värde då flera bumpar upp samtidigt.

7. Vevaren
    Trådstartare

Vevaren Friends of KS

Från:
    Solna
    Jag tänker lite i samma banor. När aktiviteten är låg, men en rush hägrar.

8. Ville_W

Ville_W Friends of KS

Från:
    Skåne
    Ärligt talat tror jag det kvittar. Det är trots allt inte fler annonser att de syns och som sagts, innehåll och prisvärdhet har större betydelse än bumptaktik. Själv brukar jag göra ett par bump, sen vänta några dagar sen ett par till. Då har man större chans att hitta de som inte besöker KS dagligen och slipper spamma K&S med onödiga bumpar. Har man se efter en dryg vecka inte fått napp får man börja överväga om man prisat rätt.

Vevaren gillar detta.
  9. demondave

demondave Borgare

Från:
    Ack Värmeland du sköna
    Den 25:e och den 27:e varje månad. För billigare klockor ev när barnbidraget dimper in på kontot, mycket osäker på datumet för det ;)

10. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    ALDRIG! :D

tissoter gillar detta.
  11. Ville_W

Ville_W Friends of KS

Från:
    Skåne
    Nu ska vi inte vara sån;) Överdrivet bumpande är en styggelse men en liten taktisk bump då och då har väl inte skadat någon:rolleyes:

12. xTZ

xTZ Stadsbo

På KS spelar det igen roll. På blocket gör det nog en mycket större skillnad.

Kollar man köp och sälj här så hinner man gå igenom flera dagar gamla annonser utan problem så bumpar man frekvent så är det ingen fara! Eftersom man alltid kommer synas ändå!
    Då är nog dealen/bilderna viktigare i detta fallet. Bra bilder gör folk mer intresserade om det inte är ett väldigt speciellt objekt som intresserar folk ändå.
    Har man bilder som är tagna med en bra kamera blir ju alla lite sugna lixom! ;)

13. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Har väl själv bumpat någon BCF-auktion jag startat. Men det är lätt att vara tuff när man aldrig haft en säljesannons på KS. :)

Mårtenssons ur Brookfield