Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

När bär man Pilot

Diskussion i 'Diskussion' startad av johpe, 16 oktober 2015.

1. johpe
    Trådstartare

johpe Bonde

Från:
    Östergötland
    Har snöat in lite på IWCs enligt mig snyggaste pilot klocka IW387804.
    IW387804.jpg
    Tycker den är helt fantastisk (om än lite dyr).

Men frågan är när eller till vad bär man egentligen en pilotklocka?

Jonte73 och theargonaut gillar detta.
  2. sir alex

sir alex Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Funkar precis som en dykare i alla sammanhang. Skippa dock klockan på bröllop och liknande. Klädkoder år 2015 är ganska liberala.

johpe gillar detta.
  3. Fjmo

Fjmo Bonde

När man åker upp och markerar mot ryssarna utanför Gotland är väl lämpligt :stop:

För oss andra funkar det väl till det mesta. IWC gör verkligen fantastiska flygare!

Dru, PIC, Sten och 1 annan gillar detta.
  4. hollow123

hollow123 Biskop

Från:
    Göteborg
    Funkar till allt

johpe gillar detta.
  5. MrSundstrom

MrSundstrom Friends of KS

När man sjunker ner i business class påväg till någon exotisk plats!

ENDAST

johpe gillar detta.
  6. johpe
    Trådstartare

johpe Bonde

Från:
    Östergötland
    Hehe, ja jag glömde skriva det i trådstarten, jag är inte pilot. Hade jag varit det så hade det varit lätt, då hade man burit den varje dag på jobbet.

Nu känns det för mig som en pilot klocka oftast hamnar ngnstans mitt i mellan dykar-casual och kostym-dresser då den oftast känns smäckrare än en dykare men inte lika ren eller guldig som en riktigt dressare.

Fjmo gillar detta.
  7. KenKun

KenKun Biskop

När ska man bära dykare?
    När man dyk... desk-divar...

P-vakten och Fjmo gillar detta.
  8. johpe
    Trådstartare

johpe Bonde

Från:
    Östergötland
    Glömde oxå att be er med piloter att även slänga upp bilder på dem för o se om man kan hitta ngt annat trevligt att fundera på än just ovan IWC.

9. Cayennemannen

Cayennemannen Torpare

Riktigt snygg

10. Niklas

Niklas Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Jag har haft nöjet att äga en 3878 och det är en fantastisk snygg klocka som jag använde som vanligt sportur.
    Tyvärr förändras ju smaken och numera tycker jag att den är lite för stor. Tycker inte att en klocka ska dominera armen utan mer smälta in.
    Titta även på den klassiska 3717 som är mindre i storlek, dock utan in-house verk.
    Den har jag behållit, dessutom till en billigare peng :)
    Men smaken är ju personlig och gillar du större klockor så är det svårt att hitta en snyggare pilot, ardoise tavlan är fantastisk!

11. garfield

garfield Friends of KS

Har haft en 3717 och den funkade till allt. Dock var den tjock som fanken vilket blev himla irriterande om man bar skjorta med knäppta manschetter, typ om du måste ha kostym på jobbet. Klockan kom aldrig in under manschetten utan låg utanför och skavde. Apjobbigt

12. Niklas

Niklas Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Om han väljer bort 3878 så räcker pengarna till både en 3717 som sport och en 3714 Portuguese som dress ;)

13. garfield

garfield Friends of KS

Absolut. Och båda är härliga klockor. Men TJOCKA! Det måste man tänka på.

Niklas gillar detta.
  14. SayWhat

SayWhat Torpare

20151016_172811178_iOS.jpg Man bär en pilot när man vill och till vad man man vill ;)

Johanssons Kakel gillar detta.
  15. johpe
    Trådstartare

johpe Bonde

Från:
    Östergötland
    3878 är riktigt fin och på gränsen till en graal, men som du säger lite stor, är oxå lite fundersam till om man tröttnar på 43mm till slut. I och med att jag är en riktig sucker för "applied indices" så är 3717-02 ett helt ok alternativ medan den svarta tavlan med målade index är snygg men inte min grej.

Det får väl erkännas att jag länge suktat efter en Portuguese också.. :) fantastiskt fin!

Niklas gillar detta.
  16. johpe
    Trådstartare

johpe Bonde

Från:
    Östergötland
    Även 3717-12 är mycket fin i min bok, där man dessutom stödjer charity.

17. ScubaKing

ScubaKing Biskop

Jag såg denna klocka live förra helgen, det var den MÄKTIGASTE klockan jag någonsin har skådat! Bilderna gör den aldrig rättvisa, den var helt fantastisk i verklighet.

Mårtenssons ur Brookfield