• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

När det börjar se löjligt ut på handleden...

Går vi mot en tid med mindre klockor?

  • Ja absolut, tiden då störst var bäst är på väg att försvinna.

    Röster: 77 67.5%
  • Nej, Panerai, Breitling Avenger och stora klockor kommer fortsätta vinna mark.

    Röster: 28 24.6%
  • Inga frågetrådar. Det är lördag, jag super faktiskt ikväll!

    Röster: 9 7.9%

  • Totala väljare
    114

ScubaKing

Audemars
Man kommer till en punkt då det endast ser löjligt ut på handleden. Och inte går den inte under en eventuell skjorta heller. Lite cool är den ändå.
Givetvis en koncept klocka och inget man bär på afterworken. Finns många som säger att tiden för stora klockor snart är förbi, att man går mot mer slimmade klockor. Panerai kommer säkert alltid ha sin målgrupp, titta bara på Paneristi.

Vad tror ni, går vi mot en tid med mindre klockor?

Best-Cheap-Rolex-Oyster-Perpetural-Deepsea-Copy-Watches.jpg


image-cacher


ROLEX%2BSea-Dweller%2BDEEPSEA%2BChallenge%2B09.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det beror nog på lite vem du frågar. Japanerna är ju absolutismen i en "bigger is better"-fas. Både G-Shocks och japanska dykare generellt är just nu riktigt stora.

IWC som däremot alltid släpper för stora ur har precis släppt en ny "Mark" som är 36mm så kanske bara kanske börjar märkena sakta men säkert lyssna på alla fans som skriker efter mindre och mindre klockor.
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Vi har väl alla olika omkrets på handlederna och det är väl ändå rätt få som klagar på t ex en datejust. En modell jag gillar, även om min egen favoritstorlek ligger kring 40-42mm :). Men det finns säkert en nedre gräns för herrur också.
 

Zalath

Panerai
Jag har svårt att bära upp mer än 42 mm, men skulle gärna göra ett undantag för Deepsea Challenge. :hungry:
 

M.M

Cartier
Deepsea challenge; får ju använda Hallborr för att kunna polera den...
(friskrivning: självklart ska en DC inte poleras i händelse av användning).
 

Josef B

Bestraffaren
Stora klockor kommer alltid finnas. Har själv kört stora klockor, hamnade i en kort period med klockor i 40mm och nu varierar jag med 40-44mm. Men skulle faktiskt "behöva" nån form av dressare på 36-38mm.
 

paradis

Audemars
Har själv, Datejust 16013 , som är 36 mm. ock Submariner 1680 , på 40 mm. En perfekt kombination i storlekar som passar mig .
 

Oew

Rolex
Hoppas att trenden mattats av, dressare bör inte vara mer än 36mm och för allt annat tycker jag 39mm är perfekt för de flesta.
 

ScubaKing

Audemars

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Jag tror att trenden redan har börjat mattas av och har även pratat med några klockhandlare som även de är inne på det spåret. Sedan kommer det alltid att finnas en efterfrågan på gigantiska klockor, vare sig de är "parfym" eller väldigt dyra ur. Men det är en relativt lite grupp människor som trots allt går omkring med monster runt handleden. Däremot tror jag inte det kommer gå så långt att 36mm igen börjar ses som normal storlek men kanske 40mm plus minus några mm. Sedan är det såklart skillnad på handleder och en del kan bära upp en 45mm och det ser helt rätt ut medan på andra blir det bara larvigt.
 

sveol

Cartier
Själv tycker jag lug to lug samt Höjd är mer intressanta mått än omkrets. Säger mer om hur den upplevs på armen. Pam 44 mm fungerar tex fint på mig, men en 42 mm dykare med lite höjd går bort.
 
Var i helvete fick den killen tag på en DeepSea Challenge?


Ja det visade sig faktiskt att det var det, den bilden på armen då. Jag googlade på DSC och tog en bild på måfå, visade sig nu när jag kollade den tillhörde någon form av suspekt sida. Du hittar bilden en bit ner bland bilderna där på sökningen nedan.

https://www.google.se/search?q=role...ved=0ahUKEwjS9oWopK3LAhXnJ5oKHZl0CjkQ_AUIBigB

Dem övriga bilderna är från denna sida;

http://wristwatchforums.proboards.com/thread/10325

Deepsea Challange säljs i varje gathörn i Turkiet!
 
P

Philippe Stern

Guest
Man kommer till en punkt då det endast ser löjligt ut på handleden. Och inte går den inte under en eventuell skjorta heller. Lite cool är den ändå.
Givetvis en koncept klocka och inget man bär på afterworken. Finns många som säger att tiden för stora klockor snart är förbi, att man går mot mer slimmade klockor. Panerai kommer säkert alltid ha sin målgrupp, titta bara på Paneristi.

Vad tror ni, går vi mot en tid med mindre klockor?

Best-Cheap-Rolex-Oyster-Perpetural-Deepsea-Copy-Watches.jpg


image-cacher


ROLEX%2BSea-Dweller%2BDEEPSEA%2BChallenge%2B09.jpg
Vilket jävla skämt. Klart att alla med stora klockor kompenserar för något annat som är litet...
 
Topp