• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

När kommer Rolex ADs prishöjning?

Parkbank

Omega

oskj93

Omega
Bra pris, läge att ta första bästa Ryanair-plan till London och leta sub :)
Redan gjort och Sub Date är slutsåld överallt, pratade med AD och alla sa inprincip att man skall söka sig till Paris, Tyskland eller Italien ifall man vill få tag på en över disken.

Verkar som Sub Date är slutsålt i samtliga länder och antagligen kommer då en prisökning. Har en teori att ju tidigare Rolex säljer klart sina nivåer per år desto mer ökar chansen att en prishöjning sker. Dock blir det riskabelt i år eftersom klockmarknaden har gått ner markant, framförallt i Asien vilket var den största marknaden.

Kan det verkligen stämma att den bara listar £5700?

Kom precis hem från London och kan bekräfta att den listar £5.7k. Dock är den typ slutsålt överallt, mycket står tomt i butikerna i alla fall när det gäller de lägre segmenten av Rolexs sortiment.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Förmodligen bara England till följd av svagt pund. Bara jag som allmänt noterar att det tycks vara få stålsubbar till salu? Typ tomt på Chrono24 och väldigt höga priser. Undrar om Rolex gjort något eller strypt tillverkningen/leveranserna eller vad det nu kan vara.
 

osverigeo

Panerai
2-Faktor
Förmodligen bara England till följd av svagt pund. Bara jag som allmänt noterar att det tycks vara få stålsubbar till salu? Typ tomt på Chrono24 och väldigt höga priser. Undrar om Rolex gjort något eller strypt tillverkningen/leveranserna eller vad det nu kan vara.
En riktigt klassisk modell om man vill köpa för att sälja. Tror många köper nu när du ryktas om prishöjning också :)
 

MrSnok

Breitling
Dum fråga kanske men om man gör en beställning hos en gråhandlare och betalar en handpenning så borde väl ursprungspriset fortfarande gälla vid en prishöjning?
 

Parkbank

Omega
Redan gjort och Sub Date är slutsåld överallt, pratade med AD och alla sa inprincip att man skall söka sig till Paris, Tyskland eller Italien ifall man vill få tag på en över disken.

Verkar som Sub Date är slutsålt i samtliga länder och antagligen kommer då en prisökning. Har en teori att ju tidigare Rolex säljer klart sina nivåer per år desto mer ökar chansen att en prishöjning sker. Dock blir det riskabelt i år eftersom klockmarknaden har gått ner markant, framförallt i Asien vilket var den största marknaden.



Kom precis hem från London och kan bekräfta att den listar £5.7k. Dock är den typ slutsålt överallt, mycket står tomt i butikerna i alla fall när det gäller de lägre segmenten av Rolexs sortiment.
Bra info, tacksam för det. Misstänkte nästan att suben skulle vara slut och lägga en beställning för att sen åka till England är inte på tal nu då klockan inte levereras för den beryktade prishöjningen.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Dum fråga kanske men om man gör en beställning hos en gråhandlare och betalar en handpenning så borde väl ursprungspriset fortfarande gälla vid en prishöjning?

Eftersom assumption is the mother of all fuck up's så är ett stalltips att säkra det genom att dubbelkolla med handlaren innan du lägger handpenning. Vare sig det är en gråhandlare eller en AD. ;)
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Förmodligen bara England till följd av svagt pund. Bara jag som allmänt noterar att det tycks vara få stålsubbar till salu? Typ tomt på Chrono24 och väldigt höga priser. Undrar om Rolex gjort något eller strypt tillverkningen/leveranserna eller vad det nu kan vara.
Är din fakta subjektiv? Finns drösvis med 114060 och 116610 på chrono24 både i England och övriga Europa för 3 minuter sen när jag sökte runt. Prisnivåerna desamma som när jag sökte runt tidigare i år.
 

osverigeo

Panerai
2-Faktor
"
Anyone seeing any signs so far?
-Rolex prices always click over exactly at midnight, you shouldn't see the price wheel beginning to turn at all beforehand.
"

Ska sitta med en pilsner och uppdatera kring midnatt på hemsidan ;)
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Är din fakta subjektiv? Finns drösvis med 114060 och 116610 på chrono24 både i England och övriga Europa för 3 minuter sen när jag sökte runt. Prisnivåerna desamma som när jag sökte runt tidigare i år.
Ja det är ju såklart en subjektiv bedömning av objektiva faktan, allt är ju i slutändan tolkningsfrågor. Om man bortser från utomeuropeiska SubCND anser jag att det finns ovanligt få nya/oanvända sådana och att priserna är med Chrono24 mått mätt väldigt höga. 103 klockor av den typ populäraste dykarklockan varav säkert nära nog hälften är utomeuropeiska klockor och knappast samtliga i lager anser jag inte är "drösvis".
 
Topp