• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

När kommer Rolex ADs prishöjning?

Nicbex

Audemars
2-Faktor
"
Anyone seeing any signs so far?
-Rolex prices always click over exactly at midnight, you shouldn't see the price wheel beginning to turn at all beforehand.
"

Ska sitta med en pilsner och uppdatera kring midnatt på hemsidan ;)
Men det är väl så att prishjulet börjar röra sig någonstans runt kl. 10 på kvällen och är klart först runt 2 på natten? ;) Eller är det instant price change?
 

osverigeo

Panerai
2-Faktor
Pratade nyss med AD . De sa att om det blir en prishöjning så får de reda på det i typ en månad i förväg. De hade inte hört något.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Men det är väl fortfarande bara en påstådd höjning i England som det har diskuterats om, inte en generell höjning överallt?
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Ska som seriöst sänka? Det vore verkligen på tiden efter höjningarna som varit. Ska bli intressant att se.
 

oskj93

Omega
Var lite det jag misstänkte att Rolex skulle göra, antigen stanna på den nuvarande prisnivån eller sänka sig. Bara dåligt ifall Rolex skulle återigen göra en prisökning då man riskera att förlora ännu mer intäkter. Om vi tittar på klockförsäljningen världen över så har den gått ner ganska rejält på vissa marknader. Titta på Asien som idag ligger på andraplats, då den på lång tid legat först, istället är det USA som leder. Ur det perspektivet så är det ganska väntat att man går ner för att fortfarande ha en stor och stark köpkraft bland kunderna. Tror dock att sänkning är tillfällig inför bättre tider.

Om det är bra eller dåligt är upp till var och en att bedöma.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Däremot har det ju hänt, i modern tid (dvs. inte på den tiden när Daytona reades ut för att ingen ville ha den) att Rolex justerat på grund av valutakurser. Att de skulle sänka priset generellt för att marknaden går trögt vetetusan om det någonsin kommer att ske, tror hellre att de stryper produktionen och väntar ut marknaden, det skulle skada varumärket för mycket att sänka. Men jag kan ju ha fel, det får historien utvisa :)
 

oskj93

Omega
Däremot har det ju hänt, i modern tid (dvs. inte på den tiden när Daytona reades ut för att ingen ville ha den) att Rolex justerat på grund av valutakurser. Att de skulle sänka priset generellt för att marknaden går trögt vetetusan om det någonsin kommer att ske, tror hellre att de stryper produktionen och väntar ut marknaden, det skulle skada varumärket för mycket att sänka. Men jag kan ju ha fel, det får historien utvisa :)

Jag tänker mer en tillfällig sänkning för att sedan höja den om ett år. Men vad vet lilla jag:rolleyes:
 

NickL

KS Explorers Club
2-Faktor
Var lite det jag misstänkte att Rolex skulle göra, antigen stanna på den nuvarande prisnivån eller sänka sig. Bara dåligt ifall Rolex skulle återigen göra en prisökning då man riskera att förlora ännu mer intäkter. Om vi tittar på klockförsäljningen världen över så har den gått ner ganska rejält på vissa marknader. Titta på Asien som idag ligger på andraplats, då den på lång tid legat först, istället är det USA som leder. Ur det perspektivet så är det ganska väntat att man går ner för att fortfarande ha en stor och stark köpkraft bland kunderna. Tror dock att sänkning är tillfällig inför bättre tider.

Om det är bra eller dåligt är upp till var och en att bedöma.
Tror dock inte Rolex är speciellt drabbade. De med starkast varumärke svänger minst i sämre tider.
 

Rey

Rolex
Vore väl väldigt konstigt att först höja tio procent och sen något år sänka priserna, vad signalerar det egentligen? Bättre att vänta in marknaden isåfalll.
 
Topp