• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

När kommer Rolex ADs prishöjning?

KenKun

Patek
2-Faktor
Kan inte hitta någon aktuell tråd om detta på KS (kanske sökt för dåligt?) så jag bumpar istället upp denna tråd.

Här är två trådar på de största internationella forumen som snackar om ~10% höjning i UK nu den första november:
- http://forums.watchuseek.com/f23/rolex-uk-price-rise-tuesday-3713522.html
- http://www.rolexforums.com/showthread.php?t=502549

Hur kommer detta att påverka Sverige/övriga EU?
Jag tror att detta bara gäller England, på grund av Brexit...
 

B1884

Audemars
2-Faktor
Kan inte hitta någon aktuell tråd om detta på KS (kanske sökt för dåligt?) så jag bumpar istället upp denna tråd.

Här är två trådar på de största internationella forumen som snackar om ~10% höjning i UK nu den första november:
- http://forums.watchuseek.com/f23/rolex-uk-price-rise-tuesday-3713522.html
- http://www.rolexforums.com/showthread.php?t=502549

Hur kommer detta att påverka Sverige/övriga EU?

Tror inte det påverkar övrig marknad... Var i London för ett par veckor sedan och alla klockor kostar ungefär 20% under svenskt listpris i dagsläget. Detta skulle bara göra det mer balanserat :)
 

MrSnok

Breitling
Eftersom assumption is the mother of all fuck up's så är ett stalltips att säkra det genom att dubbelkolla med handlaren innan du lägger handpenning. Vare sig det är en gråhandlare eller en AD. ;)
Om någon undrar kan jag bekräfta att utsprungspriset gäller vid betald handpenning hos Iconic Watches. Värdefullt för mig då min 114060 (sub-C no date) gått upp 500£ där. Dock har jag fått vänta snart 2,5 månad men "den som väntar på något gott" försöker jag intala mig :)

Edit: ovan är nog ett bra tips för övrigt!
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Om någon undrar kan jag bekräfta att utsprungspriset gäller vid betald handpenning hos Iconic Watches. Värdefullt för mig då min 114060 (sub-C no date) gått upp 500£ där. Dock har jag fått vänta snart 2,5 månad men "den som väntar på något gott" försöker jag intala mig :)

Edit: ovan är nog ett bra tips för övrigt!
Modellen finns väl att köpa lite överallt?

Kanske skall ändra till "Den som väntar på något billigt.." ;)
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Blir det verkligen så billigt från Iconic watches? Måste ju på med kostnad för betalning/växelkurs och frakt.
 

Yrsnö

Cartier
De nämnde också att det ska komma en höjning på Schiphol när jag var där för 2 veckor sedan. Jag var dock jäkligt nära på att plocka hem en DJ så de kanske bara sa det för att få mig att dra kortet :p
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Något på G, det är spekulationer...som figurerar konstant.

När de höjs så kommer det info och då är de bara att skylta om till nästa dag & plugga in de nya listpriserna.
 

Jimpa

Panerai
Vart väl två höjningar förra året ? Var lite speciellt då kanske med tidig info till AD, eller var det förrförra året? Hmm.. Mvh
 

Mankebank

Cartier
Priserna höjdes någon gång mellan slutet av december 2015 när jag satte upp mig på väntelista och mitten av februari 2016 när jag tröttnat på att vänta och köpt en sub utomlands istället.
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Rolex priser i Sverige justerades senast den 1 februari 2016. Minns inte exakt med hur mycket men vill minnas att det var 6-7%. Även servicepriserna höjdes
 

Jimpa

Panerai
Priserna höjdes någon gång mellan slutet av december 2015 när jag satte upp mig på väntelista och mitten av februari 2016 när jag tröttnat på att vänta och köpt en sub utomlands istället.
Därför jag trodde att dom höjt två gånger på ett år antagligen :p det var tight mellan ökningarna!
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Sedan var det nåt med CHF som höjdes 2015, vilket påverkade listpriserna påde flesta klockmärkena. Rolex fick 12%, Patek något högre om jag inte minns det fel..
 

Mankebank

Cartier
Snarare en bit under fem. Jag har bestämt för mig att svenskt pris på 116610 var 72500 plus minus några hundralappar vid årsskiftet och det höjdes till 75800 i februari.
Rolex priser i Sverige justerades senast den 1 februari 2016. Minns inte exakt med hur mycket men vill minnas att det var 6-7%. Även servicepriserna höjdes
Knappt fem var det. Ska man gissa på något liknande runt den första februari? Nytt listpris på 116610LN blir 79200?
 
Topp