• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

När kommer Rolex ADs prishöjning?

Klugel

Omega
Om man beställer icke lagerförd klocka. Är det då listpris beställningsdagen eller dagen då klockan överlämnas som gäller?
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Om du beställer enligt listpris ska det givet gälla då du hämtar ut den.
Nja, läget är oklart. Detta har diskuterats i Patek-tråden. Det kan vara så (även om jag tycker det verkar märkligt) att för en klocka med väntetid så är handpenningen mer en kö-avgift som dras av priset när klockan kommer. Dvs du vet inte vad klockan kommer att kosta innan den har kommit.
 

Zalath

Panerai
Nja, läget är oklart. Detta har diskuterats i Patek-tråden. Det kan vara så (även om jag tycker det verkar märkligt) att för en klocka med väntetid så är handpenningen mer en kö-avgift som dras av priset när klockan kommer. Dvs du vet inte vad klockan kommer att kosta innan den har kommit.
Det enda rimliga är att ordentligt klargöra detta när du beställer klockan. Om butiken vill ha möjlighet att höja priset borde de klargöra detta ordentligt vid beställningen.
 

M021

Rolex
2-Faktor
Dom täta höjningar förra året och 2015 blev nästan 14% totalt har jag för mig, helt galet. Lite retroaktivt då det inte höjdes de två åren dessförinnan om jag inte minns fel pga av svaga valutor. En Daytona 116515 låg på ca 214000 och ligger nu på ca 245000m som ett exempel.

Blir väl som vanligt, priserna höjs, sedan kommer ens klocka och man blir bitter.
 

Kleiz

Rolex
2-Faktor
Såg idag att uret.se höjt sina priser på flera modeller (hade bara koll på 116600, 116710blnr och 116713). Indikation på höjning?

75k för en 114060, det är ju en bra bit mer än 4% prishöjning.... Den listar ju 65k nu, typ.

IMG_3457.PNG
 
Topp