• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

När kvalificerar ämnen sig för ett eget underforum?

Rivalen

Rolex
Seiko 5000 inlägg, Panerai 2000 inlägg. osv. Är det nån mer än jag som tycker att vi borde prova om överskådligheten skulle bli bättre med ett underforum när det blir så många inlägg? Att prova nytt kostar ju inte så mycket energi? Det går ju att återgå till det "gamla".
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Seiko 5000 inlägg, Panerai 2000 inlägg. osv. Är det nån mer än jag som tycker att vi borde prova om överskådligheten skulle bli bättre med ett underforum när det blir så många inlägg? Att prova nytt kostar ju inte så mycket energi? Det går ju att återgå till det "gamla".

Tack för värdefull input, en anledning att vi inte kör det är att det kan bli för fragmenterat samt att även om Seikotråden har 5000 inlägg så är det ändå bara en halv procent av totalt antal inlägg.
 

Rivalen

Rolex
Tack för värdefull input, en anledning att vi inte kör det är att det kan bli för fragmenterat samt att även om Seikotråden har 5000 inlägg så är det ändå bara en halv procent av totalt antal inlägg.

Jag är intresserad av Panerai, men orkar inte gå in i 2000 inlägg och försöka hitta nåt som intresserar. Vad jag menar är att man kan prova förändring för att under resans gång se vad medlemmarna tycker.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Jag är intresserad av Panerai, men orkar inte gå in i 2000 inlägg och försöka hitta nåt som intresserar. Vad jag menar är att man kan prova förändring för att under resans gång se vad medlemmarna tycker.

Skulle vi låta de stora märkena ha egna avdelningar skulle diskussion dö då stora delar handlar om Rolex och Omega.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag är intresserad av Panerai, men orkar inte gå in i 2000 inlägg och försöka hitta nåt som intresserar. Vad jag menar är att man kan prova förändring för att under resans gång se vad medlemmarna tycker.

En variant är ju också att du startar en tråd om Panerai som inriktas på det du är specifikt intresserad av. Att det finns en paneraitråd är inte det samma som att allt om Panerai måste postas i den tråden.

Det är också som Spencer66 skrev, även om aktiviteten på forumet är väldigt hög så finns det inte aktivitet nog för att hålla en mängd underforum igång. Vi har diskuterat det men vi ser inte att detta kommer att testas i dagsläget. Vi har dock andra förändringar och uppgraderingar på gång... :)
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Skulle det gå att få till någon lösning med att trådar tilldelad taggar för att man lätt skall få fram ett visst område, typ Panerai? Problmemet är ju förstås vem som skall få tagga en tråd och att det finns en risk för fragmentering när olika Panerai-relaterade trådar ligger undre taggarna #Panerai, #Panna, #Pannor och #RicVinOrdvitsar... ;)

Sökfunktionen fungerar hyfsat, men det är lätt att man får träffar på massor av inlägg i samma tråd när det ibland hade varit effektivare att bara se trådarna (inte inläggen) som innehåller sökningen.

Oavsett: Tack för ett bra, engagerande och organiserat forum.
 
Testa att gå in på t.ex maskinisten.net

Största forumet för entreprenadmaskiner eller maskiner i allmänhet.

Miljoner underkategorier och även om det postas mycket så verkar forumet helt dött.
 

Rivalen

Rolex
En variant är ju också att du startar en tråd om Panerai som inriktas på det du är specifikt intresserad av. Att det finns en paneraitråd är inte det samma som att allt om Panerai måste postas i den tråden.

Gott att du säger det för jag har kanske känt lite att man bör posta i de eviga trådarna för att inte vara civilt olydig. En av orsakerna till varför jag föreslår att prova underforum för ett märke är just att det känns - genom de eviga trådarna - som om vi söker den strukturen, men går bara halva vägen och där finns inte underforumets struktur utan allt ligger "i en stor hög". Men nog om det.

Skulle vilja kunna se och nå alla underforum enklare. Antingen - eftersom vi inte skall ha så många - att de ligger framme med flik både överst och underst fast hela tiden, eller att - när jag är i Diskussion - hoovrar över Forum , så öppnar ett fönster neråt där jag kan klicka mig direkt in i t ex vintage. Men det är kanske bara jag som slentrianmässigt hänger i Diskussion och "orkar" klicka Forum - scrolla ner - klicka vintage. Ett förenklings- och uppsnabbningsförslag helt enkelt. Finlir, men kanske vettigt?

Har all respekt för att ni sorterar i de förslag ni får och förändrar lugnt och stilla för att hitta rätt.
 

JOADAT

Breitling
Testa att gå in på t.ex maskinisten.net

Största forumet för entreprenadmaskiner eller maskiner i allmänhet.

Miljoner underkategorier och även om det postas mycket så verkar forumet helt dött.

Räddningen är funktionen "Senast aktiva ämnen" som man har tillgång till som inloggad. Men annars hade det bara varit att lägga ner surfningen där.
 

Limpas

Cartier
Sökfunktionen fungerar hyfsat, men det är lätt att man får träffar på massor av inlägg i samma tråd när det ibland hade varit effektivare att bara se trådarna (inte inläggen) som innehåller sökningen.

Är det inte detta som boxen "Visa resultat som trådar" är till för? Kanske jag som missuppfattat funktionen men jag tycker att den gör precis det här :) Får man flera träffar i samma tråd så visas bara tråden en gång. Sedan kan man ofta använda "Sök endast efter rubriker" med framgång :)
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Är det inte detta som boxen "Visa resultat som trådar" är till för? Kanske jag som missuppfattat funktionen men jag tycker att den gör precis det här :) Får man flera träffar i samma tråd så visas bara tråden en gång. Sedan kan man ofta använda "Sök endast efter rubriker" med framgång :)
Ser man på! Jag lärde mig något nytt idag också. Fantastiskt ;)
 
Räddningen är funktionen "Senast aktiva ämnen" som man har tillgång till som inloggad. Men annars hade det bara varit att lägga ner surfningen där.


Just nu är det 368 pers online och det är totalt 164(!) forum inkl underforum. Det är imponerande mycket och det lär ha varit jävligt mycket jobb med att skapa allt det där.

Men faktum är att det forumet bara borde ha typ tre kategorier och en köp & sälj del.

Ingen jävel skriver ju när det ser ut som det gör, och som hyfsat erfaren forumläsare så ser man vad allt för nischade kategorier gör med forumet och det är inget bra om jag säger så.
 
Topp