• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

När man dricker öl får man bra idéer ;) , Iwc ocean 2000 mod

Godkänd kombo ? Bra eller anus ?


  • Totala väljare
    38

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Dricker lite bess och nördar mig lite.
Fick precis hem ett nytt velcro och nya ändlänkar till min Iwc 2000. Va ivrig att montera ihop detta.
Men va lite orolig för att de som jag inte ville skulle hända ... hände.. Velcro strapen va styv och obekväm, har smala handleder så själva "flärpen" som blev över stod typ rätt ut , inget vidare varken i bekvämhets syfte eller kosmetiskt.
( bild lånad , orkade inte byta alllt för foto :) )
IMG_3331.JPG

Kom på den briljanta idén att nu när man fick ändbitar med springbars , är man inte längre beroende av den integrerade länken eller Iwc:s Velcro utan endast fantasin har sin begränsning
IMG_3332.JPG

Tog till vara på denna idé som jag fick medans jag hunnit avnjuta några kalla ;)
IMG_3333.JPG

Resultatet blev ett följsamt stretch/Nato band där flärpen blir dåld, dvs inga störiga flärpar som spretar ut!
Det är inte lätt att matcha intergrerade titanfäste med någon slags länk/band/Nato men tycker att detta blev klockrent !!
Kanske har jag druckit lite för mycket alkohol men tror fan att mitt sinne är ganska ok när det kommer till klockor oavsett :)

Åhhhh så här blev resultatet :
IMG_3320.JPG

IMG_3321.JPG

IMG_3322.JPG

IMG_3323.JPG

IMG_3324.JPG

IMG_3325.JPG

IMG_3326.JPG

IMG_3327.JPG

IMG_3328.JPG

IMG_3329.JPG

IMG_3330.JPG


Den slutliga frågan är bara , vad tycker panelen ?
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Ahh... Nu fattar jag hur dina bandval blir av! Under the influence...
Spola kröken framöver så kanske dina fina klockor kommer komma mer till sin rätt :D
 

Johan_78

Breitling
Det ser ut att bli lite tjockt/högt...
Men bortsett från det så ser det OK ut.
Det viktigaste är att man själv trivs med vad man har på armen!
 
Topp