• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

När man känner sig nöjd men ändå saknar något?

Rber

Audemars
2-Faktor
Efter några månader med ett klocksurfande in absurdum och en stadig ström med inkommande klockor, band, klocklådor och andra tillbehör så känner jag äntligen lite ro i kroppen. Denna veckan har jag knappat hunnit kolla in KS!? (Okej jag har väl kollat max tio ggr per dag, men det känns som om jag missat massa bra trådar).

Varför? Därför:

Har suktat efter denna redan sedan första gången Ricrob postade en bild, kändes så sjukt gött när jag kunde plocka upp paketet i måndags.

Jag hade storslagna planer på en paketöppnartråd och en stadig ström av feta bilder (Helvete vad duktig Ricrob är på att tejpa!). Men så tillkom denna medlemmen i tisdags:

DÄR tog precis all uns till ledig tid slut.

För att komma till sak: - Jag känner mig så jäkla nöjd med denna klockan. Behöver verkligen ingen mer. Åtminstone för stunden. Så vad gör jag nu? Jag känner inget sug efter något nytt på armen och jag har fler band att välja mellan än klockor, men det är ju hur tråkigt som helst när man inte har något spårningsnummer att följa, en avi att vänta på eller känna suget efter något man verkligen verkligen vill ha.

Någon som hör mig? Så himla gött med detta forum så att man åtminstone kan dela intresset, ta del av all kunskap som finns och få se alla era grymma klockor. Rätt som det är så springer man väl på något igen som man bara måste ha...
 

Bilagor

  • IMG_1945.JPG
    IMG_1945.JPG
    160.6 KB · Visningar: 643
  • IMG_1959.JPG
    IMG_1959.JPG
    159.3 KB · Visningar: 648

Rber

Audemars
2-Faktor
Okej det där lät kanske lite fel också. Det finns sjukt många klockor jag drömmer om att få fylla upp lådan med!
 
V

Viggen

Guest
Ge det ett par dagar, så kommer du säkert på någon ny som måste till samlingen. ;)
 
V

Viggen

Guest
Men så är det med alla objekt, någonstans finns alltid the bigger better deal. Kolla bara på Jay Leno och hans bilsamling. Man kan aldrig göra en samling komplett. Visst är det lite sorgligt, med det är också en del av tjusningen med samlandet. :)
 
Vi är nog många som känner igen sig i dina funderingar...
Din blå är jättefin...Du kanske får vibbar av denna !!
Men jag vill absolut inte sälja den !....men reta dig lite....
:lol: :lol: :lol:
MonacoLaumlder.jpg
 

Rber

Audemars
2-Faktor
JakobZ skrev:
Grattis till de båda nyinkomna! Vem är mest keeper? :mrgreen:
Haha. Klockan lär väl överleva vovven men vi får väl se vilken jag behåller längst..? ;)

Ricrob skrev:
Grattis till dem båda! Sedan är det väl bara att konstatera att du bär på samma virus som mig och många andra, se här :

http://www.klocksnack.se/viewtopic.php? ... eten#p8035

Vad menar Bernhard med "din blå" och är du sugen på Monaco också!?

Retas väl lite jag också då! ;) (Inte heller till salu)

Jag vet inte vart det kom ifrån?! Jag gillar Monacon men det är ingen modell jag har funderat på så mycket mer än så.

Spontant så tror jag att nästa jakt slutar med en GMT från ett mindre märke som kallar sig "Rolex", verkar inte vara så jättepoppis de klockorna, men jag gillar ref. 16700 och 16710. :lol:
 
Önskar att jag skulle kunna vara nöjd med bara min SubC och skita i allt och ha den som 24/7 klocka och inte bry mig, MEN det går bara inte...
 
Menade fakstiskt inte att du Rber, antytt Monaco...Det var jag som tyckte till....
Apropå GMT så hade jag en fin 16710 ett tag men råkade oxo på flippen....Tycker
faktiskt att denna GMT:n är både snyggare och ovanligare.... Men tycke och smak ......... ;)
GMTWRIST3.jpg
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Bernhard skrev:
Menade fakstiskt inte att du Rber, antytt Monaco...Det var jag som tyckte till....
Apropå GMT så hade jag en fin 16710 ett tag men råkade oxo på flippen....Tycker
faktiskt att denna GMT:n är både snyggare och ovanligare.... Men tycke och smak ......... ;)
GMTWRIST3.jpg
Hehe alright!

Bra tips, glömt bort denna! Gillar dock inte länken till 100%. Jag har alltid tänkt att den dagen jag springer på en 2254.50 så slår jag till.
 

Tommytvigg

Cartier
Rber skrev:
Efter några månader med ett klocksurfande in absurdum och en stadig ström med inkommande klockor, band, klocklådor och andra tillbehör så känner jag äntligen lite ro i kroppen. Denna veckan har jag knappat hunnit kolla in KS!? (Okej jag har väl kollat max tio ggr per dag, men det känns som om jag missat massa bra trådar).

Varför? Därför:

Har suktat efter denna redan sedan första gången Ricrob postade en bild, kändes så sjukt gött när jag kunde plocka upp paketet i måndags.

Jag hade storslagna planer på en paketöppnartråd och en stadig ström av feta bilder (Helvete vad duktig Ricrob är på att tejpa!). Men så tillkom denna medlemmen i tisdags:

DÄR tog precis all uns till ledig tid slut.

För att komma till sak: - Jag känner mig så jäkla nöjd med denna klockan. Behöver verkligen ingen mer. Åtminstone för stunden. Så vad gör jag nu? Jag känner inget sug efter något nytt på armen och jag har fler band att välja mellan än klockor, men det är ju hur tråkigt som helst när man inte har något spårningsnummer att följa, en avi att vänta på eller känna suget efter något man verkligen verkligen vill ha.

Någon som hör mig? Så himla gött med detta forum så att man åtminstone kan dela intresset, ta del av all kunskap som finns och få se alla era grymma klockor. Rätt som det är så springer man väl på något igen som man bara måste ha...

Grattis till en underbar klocka!!
Jag har en likadan fast med blå tavla. Jag fullkomligt älskar den.
Det var samma för mej, när Ricrob hade paketöppning blev jag helt såld och bara var tvången att köpa en :D
 
Topp