• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

När sund förnuft inte får råda!

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Tycker Suben satt bra på dig? Köper du den begagnad från forumet eller en känd handlare så har du inget att oroa dig över samtidigt som du slipper värdeminskningen. Den svarta suben går ju att få för ca 45 och du kan ju njuta av en sånn tills du känner att du kan slå till på en DSSD...
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Eller så bränner du av en bjässebratte på 46mm:cigar:

image.jpg
 

Tobbe.L

Omega
Kan bara hålla med ovan, tror också en DSSD skulle sitta fint på dig.
Har en DSSD själv, är super nöjd! en jätte fin klocka!
Klär mig också mest i ett par snygga jeans och t-shirt, kompletterar perfekt, blir . --> I ;)
 

Skolläraren

Panerai
Du borde ta en sväng till forumsponsorn Rob Engström så du får testa alla modeller. Håller med majoriteten och säger att en begagnad DSSD skulle sitta toppen på dina stockar till handleder.
 

Guillbert

Audemars
2-Faktor
Av de två du beskriver i tråden tycker jag du ska välja subben :) Är en klocka som fungerar i alla sammanhang.
 

Jens

Greedo
Evon, som är den senaste Aerospacen är ett par mm större än föregångaren. Jag är väldigt svag för Aerospacen och tycker att det är en extremt cool klocka. Välj till Copilot-enheten så har du en klocka som slår det mesta. Dessutom är Breitlings Quartzverk något utöver det vanliga.
Du kan ju även vänta till september då nya B50:n kommer. 46mm borde passa dig perfekt!


Våga Quartz, våga Breitling!




J
 

RDFG

Cartier
Utefter de premisser du nämner i TS bör en Tudor pelagos vara det självklara valet. Titan+arv+kvalité plus att den påminner om sub men är 2 mm större. Förutsatt att du kommer ur rolex-eller-breitling-diket.

EDIT: Plus att du får en ny för runt 30'
 

JayJay

Rolex
Det låter som att en Panerai är det du borde kika på http://www.nymansur.com/produkter/panerai/contemporary
Om du prompt ska ha en Rolex så tycker jag att en 216570 är det självklara valet för dig. Då kan du dessutom välja mellan svart eller vit tavla. Ganska lätt att få tag i en begagnad i fint skick. Finns säkert tillgänglig på forumet i skrivandetsstund...
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Jag förstår att som ny medlem ska man inte fråga efter mycket utan försöka ge och jag har bidragit med en god ton och hoppas få bygga på med kunskap med tiden!


Riktigt trist att du uppfattat forumet så... Tror näst intill alla här på forumet uppskattar att få hjälpa till och svara på frågor från såväl nya och gamla medlemmar. :)

Men kul att du ska köpa dig en klocka. Valet är enkelt: Den klocka som får dig att le mest när du tittar på den är den du ska köpa. Prova gärna runt och testa lite olika modeller så hittar du snart den rätta. Lycka till!
 

BOTL

Panerai
Det är faktiskt inte så att jag uppfattat just detta forum men som en forumräv så har jag stört mig på nya medlemmar som inte vill bidra utan enbart är ute efter att få ta del av allt som tagit årtal för medlemmar att lära sig och vill nyttja varenda kontakt som finns. Så jag försöker gå en balansgång och visa att jag är här för att stanna och vill bidra. :)
Just nu har ni dock förstört mig.....jag kan inte sluta kolla på Deep Sea :pompus:
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Det är faktiskt inte så att jag uppfattat just detta forum men som en forumräv så har jag stört mig på nya medlemmar som inte vill bidra utan enbart är ute efter att få ta del av allt som tagit årtal för medlemmar att lära sig och vill nyttja varenda kontakt som finns. Så jag försöker gå en balansgång och visa att jag är här för att stanna och vill bidra. :)
Just nu har ni dock förstört mig.....jag kan inte sluta kolla på Deep Sea :pompus:
Den modellen måste du testa irl. Den är tjock och toptung. Folk klagar även på att länken är lite smal, dock inget jag håller med om.
 

JayJay

Rolex
Just nu har ni dock förstört mig.....jag kan inte sluta kolla på Deep Sea :pompus:
En av mina närmre arbetskollegor för två år sedan hade en sådan klocka varje dag... därför har jag fingrat en hel del. Mitt intryck är att den är klumpig och långt ifrån lika mångsidig som en Sub. Han älskar dock sin klocka. Tipset är således att du tar dig till en AD och provar klockorna på armen sida vid sida... och samtidigt Panerai för den delen (har en stark känsla av du kommer gilla dom).
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
En Rolex hulk för 27? När åker vi?

Omega Proplof?
Breitling B-1?
Breitling Emergency?
Panerai 112?
Omega PO XL?

Happy hunting!
 

Johan M

Cartier
Jag håller med flera här, prova Panerai!

Du kan bära upp den, märket är anrikt och du kommer särskilja dig från dina vänner, och det är positivt. Första gpngen jag såg en Panerai på stan slog det mig hur jäkla snygg den var. Den gjorde helt klart något med bäraren också.

Annars tycker jag att du som cigarrconnoisseur gott kan läsa på lite mer för att sedan ge dig in i vintageträsket för att hitta en vackert patinerad GMT eller något annat WIS-aktigt :)

Av de två du själv anger som favoriter så gillar jag Aerospace bäst men tycker du skall köpa Rolex så inte polarna mobbar dig ;)
 
Topp