• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

När uppmärksammade någon din klocka senast?

carlanton

Audemars
I förrgår var jag ute på sjön med ett gäng ryssar. Vi fällde ankare i en liten vik och jag som gillar att spela allan klättrade givetvis upp på relingen för att visa hur snyggt jag kan dyka. Precis innan jag skulle hoppa hör jag en kvinnoröst ropa "a tjasi, tjasi!". Det tar en stund för mig att förstå varför hon ropar "klocka" åt mig. Sedan går det upp för mig att hon tror att jag är påväg att förstöra mitt armbandsur genom att bada med det. Bitch please, den här jäveln klarar 1000 meter, tänkte jag utan att våga säga det och dök i ned det klarblå havet med ett leende på läpparna.

Så, oavsett min omotiverade och högst onödiga misogynitet: hur brukar omgivningen reagera på era klockor? Får ni ofta kommentarer från utomstående?
 

David

Bödeln
Så gott som aldrig. Vad jag kan minnas har jag fått kommentarer från en flygvärd och en frisör, det är allt.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Idag så undrade, med en stänk sarkasm, en av mina äldre systrar, om det var viktigt att jag matchat klockan med mina shorts. Annars är det väl inte jätteofta, men det händer med jämna mellanrum... Typ varannan månad ;-)

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Min OQ blev berömd av en kompis fru nyligen. Annars suckas det mest "så du har bytt/köpt ny klocka igen"...
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
En gång tidigt i sommar när jag var ute med ett herrsällskap så började vi prata om klockor spontant, då tittade killen närmast mig och undrade vad jag bar för klocka... Men annars mycket, mycket sällan.
 

Smulan

Rolex
Ptja nog kan det bli lite tjötigt i ländgen.... är den äkta? vad kostar den? vad väger den? Nej egentligen inte men då brukar jag istället upplysa dem om att här har vi nått speciellt att kolla in :)

Rätt kul skämt annars att ropa när någon är i "luften" KLOCKAN !

Pochimo vi gavarite på russkie?
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Sluta flyga lågprisbolag.
Jo jo - visa mig det bolaget som har personal som alla sportar YG rollar... Antigen betalar du för mkt för din biljett eller så drömmer du dig bort till en svunnen tid :D

Flyger man med europeiska bolag så är det väldigt ovanligt med schyssta klockor på personalen enligt min egen erfarenhet
 

KalleKnuda

Cartier
Var på överraskningsfest när jag träffade en gammal kompis som jag inte alls trodde hade intresse för klockor. Vi skakade tass och båda lade märke till varandras klockor! Så medans de andra var sociala så satt jag och provade hans Breitling superocean och han min speedy :happyhappy: Kan bara säga att bratten var mycket trevligare in person
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Typ aldrig tyvärr.
Jag brukar dock vara snabb att kommenteta främlingars klockor.
Dock verkar många obekväma att prata om det, förmodligen för dom inte vet vad dom sitter på.
Brukar jag med göra, haffade en med en Planet Ocean 2500 här om dagen och sa - "du har god smak att du valde den betydligt snyggare 2500an över 8500an".. Fast denna killen blev glad och uppskattade min kommentar..:) fast vi som hänger dygnet runt på KS är ju mer eller mindre sjuka... Jag menar går runt och haffar främlingar för att man ser en kvalitetsklocka på dess bärares arm...:)
 

carlanton

Audemars
Jo jo - visa mig det bolaget som har personal som alla sportar TG rollar... Antigen betalar du för mkt för din biljett eller så drömmer du dig bort till en svunnen tid :D

Flyger man med europeiska bolag så är det väldigt ovanligt med schyssta klockor på personalen enligt min egens erfarenhet

Skämt åsido så flyger jag alltid halvlågpris (dock relativt ofta), typ Airberlin, Spainair och Norwegian. Ser nästan alltid Rolex och Breitling på flygvärdarna, men det kanske är för att jag inte lägger märke till plastklockor. Selektiv perception, alltså.
 

carlanton

Audemars
Brukar jag med göra, haffade en med en Planet Ocean 2500 och sa - "du har god smak att du valde betydligt snyggare 2500an över 8500an".. Fast denna killen blev glad och uppskattade min kommentar..:) fast vi som hänger dygnet runt på KS är ju mer eller mindre sjuka... Jag menar går runt och haffar främlingar för att man ser en kvalitetsklocka på dess bärares arm...:)

Hade en kund med en Grand Seiko GMT en gång. Då vet man att det är en riktig nörd och att man inte gör bort sig om man stället konstiga frågor.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Brukar jag med göra, haffade en med en Planet Ocean 2500 och sa - "du har god smak att du valde betydligt snyggare 2500an över 8500an".. Fast denna killen blev glad och uppskattade min kommentar..:) fast vi som hänger dygnet runt på KS är ju mer eller mindre sjuka... Jag menar går runt och haffar främlingar för att man ser en kvalitetsklocka på dess bärares arm...:)

Bra ändå, kanske om tillräckligt många gör det så kanske vi ökar det allmäna intresset sakta med säkert.

Jag får dock mest ångest hur
mycket skitklockor folk har på sig, även folk som har råd men inte bryr sig.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Skämt åsido så flyger jag alltid halvlågpris, typ Airberlin, Spainair och Norwegian. Ser nästan alltid Rolex och Breitling på flygvärdarna, men det kanske är för att jag inte lägger märke till plastklockor. Selektiv perception, alltså.
Flyger ofta Norwegian, både med jobbet och privat. Har aldrig sett en enda schysst klocka på kabinpersonalen. Mest "modemärken" och liknande.
 

carlanton

Audemars
Flyger ofta Norwegian, både med jobbet och privat. Har aldrig sett en enda schysst klocka på kabinpersonalen. Mest "modemärken" och liknande.

Inrikes eller utrikes? Jag får för mig att utrikes har högre status och således attraherar människor med bättre klocksmak. Det är självklart dumt och helt fel, men det är så jag tänker.
 

Micke B

Streetracer
2-Faktor
På en middag i lördags. Fick äntligen lite komplimanger för min gmt. "Jävla fin gmt du har, hade en sån på 80-talet, men den blev stulen blablabla". Sen langade han fram sin franck muller och sen drack vi punsch och kirsch.
 

Smulan

Rolex
Hörde om ett försök att smuggla in diamanter från nått afrikanskt land till EU. Hade limmat fast dom i dåliga fake Rolexar. Det fungerade en tid tills tullen började undra varför så många hade dåliga DD av precis samma modell...
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Inrikes eller utrikes? Jag får för mig att utrikes har högre status och således attraherar människor med bättre klocksmak. Det är självklart dumt och helt fel, men det är så jag tänker.
Alltid utrikes - har aldrig flugit med norrbagarna inrikes.

Åker ofta Köpenhamn - Stockholm med jobbet och söderut privat (Spanien, Italien, Frankrike) och hoppas alltid se en snygg flygvärdinna med en patinerad gmt...
 
Topp