• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

När vet ni när det är dags att "flippa" klocka?

philip.eldh

Omega
2-Faktor
Hejsan kära KS:are! Min fråga är: Hur vet ni när det är dags att flippa klocka? Bränner det i klockarmen eller är det ren magkänsla? Berätta gärna ingående!
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Man slutar tänka på den. Alla oflippbara klockor snurrar i huvudet, jag funderar på bra tillfällen och kläder att ha till. När en klocka allt mer sällan figurerar i dessa fantasier ska den ut. Om det inte finns sentimentala eller andra skäl att ha den kvar.
 

Fredrik (Swe)

Rolex
2-Faktor
Ibland när man har glömt bort att man har en klocka inkommande och man får meddelande om att den ligger hos posten :)

Tror det är magkänsla, hur mycket man använder/tänker på en man äger kontra någon annan man vill ha hellre.
 

OBRKV

Cartier
När jag hittar något som jag verkligen vill ha biter jag bara ihop och sparar. Flippar nödvändigtvis inget bara för att ha råd med annat. Däremot flippar jag klockor som jag vet att jag egentligen inte älskar.
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Det är när varje gång jag plockar upp en klocka ifrågasätter den. Känns den bra? Är det rätt storlek? Har ju provat alla band men blir inte nöjd. Då är det redan på väg bort för mig. Brukar då använda klockan mer sällan för jag vet att den ska säljas.
 

Obeedoobe

Friends of KS
När den har blivit så pass blek att man inte ser den längre...

ImageUploadedByTapatalk1414782454.686801.jpg


Mvh
 

ScubaKing

Audemars
Ska man sälja klockan hade man nog inte riktigt råd att köpa den eller äga den från första början.
Köper jag en klocka sparar jag den i nästan alla fall (99.9%). Det är ju inte direkt samlarkort man sysslar med..
Vill jag ha något nytt sparar jag till det. Jag skulle heller aldrig sälja kläder eller annat.
 

Dr Stein

Cartier
Ska man sälja klockan hade man nog inte riktigt råd att köpa den eller äga den från första början.
Köper jag en klocka sparar jag den i nästan alla fall (99.9%). Det är ju inte direkt samlarkort man sysslar med..
Vill jag ha något nytt sparar jag till det. Jag skulle heller aldrig sälja kläder eller annat.

Så du flippar en av tusen? :)

Jag har hittills sparat de flesta av mina klockor, men de flesta tillhör budgetsegmentet...
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Jag flippar nog kärringarna mer än vad jag flippar mina klockor, förstår faktiskt inte på mig idén med att flippa sin klocka. Tycker att det är kul att ha kvar klockorna i samlingen trots att dom inte får någon handledstid. Men det kan nog ha att höra med att man lägger ner så mycket tid på rätt objekt när man köper på sig en ny klocka.
 

JayLar

Rolex
2-Faktor
Jag har två kategorier klockor: De dyrare, mer gedigna, med större betydelse för samlingen och lågprisklockorna/beaters (under 10 000) som är mer roliga köp för stunden. Ska något dyrare köpas in börjar jag sälja av från den dyra kategorin, annars säljer jag titt som tätt av från den billigare kollektionen.

Som skäl för att välja viss klocka att sälja: För lite handledstid eller inte värt att kosta på service.
 
Topp