• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

När vet ni när det är dags att "flippa" klocka?

Xalle

Audemars
2-Faktor
Sitter och funderar på vad som hände!? Jag hade aldrig trott att jag skulle börja flippa eller insjukna i flipspsykos, men ack så fel jag hade! Så i augusti 2015 blev jag av med oskulden två ut två in :D men jag känner samtidigt att detta gjorde gott och fick absolut mersmak :)

Orsak vet inte, men antagligen KS fel eller förtjänst! Och jag hade ingen aning när det var dags! Flipspsykosen kom som en tjuv på natten!
 
Senast ändrad:
D

Deleted member 1154

Guest
För mig är det ett nollsummespel lite att jag inte har pengar att "spara" massa klockor (vilket i och för sig varit skoj) men man får sälja nån/några för att kunna köpa en ny, och eftersom jag bara hållit på i 2-3 år har jag under resans gång lärt mig vad jag gillar och vill ha i design och storlek på olika klockor. (samtidigt som man köpt nån klocka som direkt känns fel i storlek, och då måste flippas direkt tyvärr)
Att ha en klocka ett tag lockar mig mer än att äga länge, men som sagt det beror nog mest på den ekonomiska aspekten. Sen har man ju märkt att man testat dyrare klockor efter hand, i början var det mer Seiko och Orient för runt 1000-lappen.

Sen är väl Vintage-klockor sånna att det är många aspekter av skick och servicekostnader m.m. som man lär sig mycket om också.
 
Senast redigerad av en moderator:

Niklas

Rolex
2-Faktor
När jag märker att en klocka inte får så mycket handledstid så väcks tanken.
Då tar jag fram papper, penna och räknemaskin och börjar skissa.
"Om jag säljer dessa 2-3 klockor som inte används så mycket så kan jag köpa DEN där klockan"
Men då gäller det att inte vara så nostalgisk för alla klockor i samlingen betyder ju någon för mig.
Nästa steg är att lägga undan det tänkta säljobjektet i en mörk låda någon vecka för att se om jag saknar den.
Om inte så blir det en annons..
 
Topp