• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nära döden-upplevelse!

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Som tur är har man ju ett skrivbordsjobb där den största risken är musarm och närsynthet. Men idag höll det på att sluta riktigt jävla illa!

Ser i ögonvrån hur något sticker ut ur skjortärmen som ser märkligt ut. Tittar till och ser hur länken har lossnat från låset!!! Alltså inte den klassiska "sprinten vid boetten lossnar"-olyckan, utan Omegas jäkla skitsystem med sprintar och cylindrar som börjar glappa efter några år.

Som tur var satt jag ner. Så när chocken lagt sig kunde jag försiktigt - med darrande händer - ta av mig klockan. Puh!

ImageUploadedByTapatalk1393331622.294162.jpg


Nu väntar service (det var nog ändå dags) och alltså länkrenovering. Någon som har tips på vilken urmakare i Stockholm som bör kontaktas?

/Robert - svettig, men med välbehållen klocka
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Tack för alla värmande ord! Vi mår båda, efter omständigheterna, bra. Har redan flaggat för chefen att jag kanske kan verka lite disträ under resten av dagen, då det såklart är en hel del som måste bearbetas.

Dessutom känslan av skam som lätt följer efter en sån här händelse, när man tvingas gå runt utan klocka. Försöker intala mig själv att det inte var mitt fel.

Det blir ju inte heller bättre av att förövarna återfanns på platsen:

ImageUploadedByTapatalk1393333954.024229.jpg


Deras likgiltighet och totala brist på ånger blir ju något av ett slag i ansiktet... De ligger bara där, utan att ge någon som helst förklaring. Som om det bara var en helt vanlig dag på jobbet.
 

4cie

Rolex
2-Faktor
HAHA, helt episkt.

Man har alltid med sig nödproviant i plånboken i form av två bandstift och ett NATO-band! ;)
Man vet aldrig när det händer, plötsligt står man där naken och kall om handleden. :p
 

Petter

Omega
Har ni ingen form av företagshälsovård? Debriefing och krishantering borde ju vara självklart efter en sån incident.
Rutiner och policydokument tycks saknas på ditt jobb. Skrämmande!!
 

Rookie

Cartier
2-Faktor
Hahaha, den ena kommentaren är ju roligare än den andra!
Jag vet dock inte om det är positivt eller negativt att ha denna sortens humor, men roligt är det iaf!:D
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Har ni ingen form av företagshälsovård? Debriefing och krishantering borde ju vara självklart efter en sån incident.
Rutiner och policydokument tycks saknas på ditt jobb. Skrämmande!!

Jag tog naturligtvis igen mig i vilrummet resten av dagen, samt har bokat möte med vår fackliga representant direkt imorgon bitti. Något jävla arbetsgivaransvar måste det ju finnas vid den här sortens uppenbara misskötsel av arbetsmiljön.
 
Topp