• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nära vän rånad förra veckan..

fredrik!

Cartier
Hej,

En av mina närmaste vänner blev rånad påväg hem från jobbet i Stockholm under tisdagen. Han mår bra, vilket jag är ypperligt glad för, men hans klocka blev stulen. Tänkte därför informera er KS-kamrater om detta om ni går i tankarna av att köpa en DJ eller om inte annat springer på den av andra anledningar. Kanske inte det mest unika utseendet men om någon skulle se något så skrik till!

0moP92Q.jpg
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Alltid surt när man hör om sådant. Och personrån kan ju dessutom snabbt bli farliga.
Var och hur gick de till?
 

Wollen

Mao
2-Faktor
Trist!
Just den DJn borde vara relativt lätt att känna igen med dingen på nedre vänstra bandhornet och glappet mellan boett och endlink.
 

Rivalen

Rolex
Hur tråkigt är inte detta. Hälsa din kompis från oss. Har han någon tanke om när han blev utvald och varför? Hade han snackat klocka på nåt cafe eller bar eller annat ställe innan. Kan det ha suttit kameror där, så att de finns på bild?? Som sagt, skulle vara intressant att veta mer.
 

UNO

Panerai
Blev rånad i porten på Södermalm kl:1600 en lördag i februari 2005, jag la huvet över min Rolex Datejust för att de inte skulle se den.
Konsekvensen var att sparkarna träffade ju huvet men DJn vart kvar hos mig.
Åkte taxi till och från jobbet i flera veckor och vågade inte gå själv till gymmet.
Detta var tre år efter Big C så var jag rätt mör både fysiskt och psykiskt.
Idag är det ingen fara men det rädslan satt i länge men det som gjort mig mest förbannad är när folk frågar varför jag inte "slog ner dom
" ?
Det är alltid töntar som skulle överlevt 5 min på Röde Orms tid som stående bleka med kutig rygg och taniga armar stället den frågan.
 
D

Deleted member 1265

Guest
Blev rånad i porten på Södermalm kl:1600 en lördag i februari 2005, jag la huvet över min Rolex Datejust för att de inte skulle se den.
Konsekvensen var att sparkarna träffade ju huvet men DJn vart kvar hos mig.
Åkte taxi till och från jobbet i flera veckor och vågade inte gå själv till gymmet.
Detta var tre år efter Big C så var jag rätt mör både fysiskt och psykiskt.
Idag är det ingen fara men det rädslan satt i länge men det som gjort mig mest förbannad är när folk frågar varför jag inte "slog ner dom
" ?
Det är alltid töntar som skulle överlevt 5 min på Röde Orms tid som stående bleka med kutig rygg och taniga armar stället den frågan.
Tack för att du delade med dig av en väldigt jobbig upplevelse.
 
Topp