Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Nästa steg

Diskussion i 'Diskussion' startad av Takeover, 1 oktober 2015.

1. Takeover
    Trådstartare

Takeover Torpare

Hej,

För ca ett år sedan, av en slump, började jag surfa runt på klocksnack och nästan direkt fick jag ett intresse för mekaniska klockor. En tid efter köpte jag min första mekaniska klocka, en oris aquis date, som förgyller min vardag med stor glädje. Dock känner jag att det nu är dags att ta nästa steg, och vad är bättre än att fråga de som kan det alldra bäst, klocksnacks medlemmar.

Väl mött.
    Carl-Henrik

2. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Takeover, meo_swe, Chatastropher och 2 andra gillar detta.
  3. Frusciante

Frusciante Bonde

Du får ju börja med att fråga dig själv: "Vad vill jag ha i en klocka?". Inte vad klocksnack vill ha! ;)

Orisen är ju sportig och tål stryk, kanske hade en annan kategori varit rolig? Dressur, pilotklocka, racing?

Ska bli kul att se vad du svarar. Folk kommer dessutom kunna hjälpa dig på riktigt.

4. Banankontakt

Banankontakt Stadsbo

No limt budget eller? ;-)

Själv har jag en Rolex Milgauss som kanske inte är allas cup of tea men jag gillar den grymt mycket. Sitter som en smäck på handleden!

WP_20150926_23_40_44_Pro.jpg

Takeover, Holmqvist, Greven och 1 annan gillar detta.
  5. Greven

Greven Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Håller med @jabla, men slänger in en konkurrent att överväga, Omega Speedmaster.
    Screen Shot 2015-10-01 at 22.54.50.png

Takeover, Stenman, meo_swe och 5 andra gillar detta.
  6. aptorsken

aptorsken Borgare

Från:
    Uppsala
    Håller med. Det är ju trots allt världens snyggast klocka.

Greven gillar detta.
  7. Icaras

Icaras Biskop

Från:
    De skånska skogarna
    Fast månklockan är mycket snyggare än den där... ;)

MKRGG gillar detta.
  8. F-L-P

F-L-P Borgare

Från:
    Uppsala
    Modell spelar ingen roll men den skall vara vintage, ingen av dina vänner ska förstå den och den skall strula som fan.
    Bygger karaktär och kunskap samt en farlig passion till klockor.

Finns det inte en variant av ploprof som man har haft stora bekymmer med? Eller kanske en flat jedi med risigt verk?

Strindberg, nöt, Starship och 1 annan gillar detta.
  9. nöt

nöt Biskop

haha :)

Mårtenssons ur Brookfield