• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nästa steg

T

Takeover

Guest
Hej,

För ca ett år sedan, av en slump, började jag surfa runt på klocksnack och nästan direkt fick jag ett intresse för mekaniska klockor. En tid efter köpte jag min första mekaniska klocka, en oris aquis date, som förgyller min vardag med stor glädje. Dock känner jag att det nu är dags att ta nästa steg, och vad är bättre än att fråga de som kan det alldra bäst, klocksnacks medlemmar.

Väl mött.
Carl-Henrik
 
Du får ju börja med att fråga dig själv: "Vad vill jag ha i en klocka?". Inte vad klocksnack vill ha! ;)

Orisen är ju sportig och tål stryk, kanske hade en annan kategori varit rolig? Dressur, pilotklocka, racing?

Ska bli kul att se vad du svarar. Folk kommer dessutom kunna hjälpa dig på riktigt.
 

Greven

Audemars
Håller med @jabla, men slänger in en konkurrent att överväga, Omega Speedmaster.
Screen Shot 2015-10-01 at 22.54.50.png
 

F-L-P

Panerai
Modell spelar ingen roll men den skall vara vintage, ingen av dina vänner ska förstå den och den skall strula som fan.
Bygger karaktär och kunskap samt en farlig passion till klockor.

Finns det inte en variant av ploprof som man har haft stora bekymmer med? Eller kanske en flat jedi med risigt verk?
omega-seamaster-600-ploprof.jpg
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Modell spelar ingen roll men den skall vara vintage, ingen av dina vänner ska förstå den och den skall strula som fan.
Bygger karaktär och kunskap samt en farlig passion till klockor.

Finns det inte en variant av ploprof som man har haft stora bekymmer med? Eller kanske en flat jedi med risigt verk?
omega-seamaster-600-ploprof.jpg
haha :)
 
Topp