• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Näthandlare - varför så oförskämda

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag instämmer att en hel del beror på hur man frågar, eller rättare sagt om man verkar vara en seriös köpare. Som vanligt vet vi inte hela historien och kan således inte ge dig ett bra svar.

Det finns många irriterande drag en köpare kan ha. Något jag tror säljare stör ihjäl sig på är om en köpare frågar om rabatt på en klocka och helt plötsligt skiftar intresse till en annan klocka och frågar rabatt även på den.

Var det kanske så det gick till Mille79 ?
 

TicTack

Cartier
Vissa här får det att låta som att man köper en godispåse. Det handlar om klockor för 30-40 tusen kronor. Det spelar ingen roll om personen inte kan språket eller får förfrågningar från 100 tals andra. Jag anser att man anstränger sig lite då.

Har själv sålt massor och svarar på alla förfrågningar och eventuella prutare svarar jag med en trevlig ton oavsett om jag väljer att sälja till det priset eller inte. Förstår inte dom som klagar på köpare etc men ändå lägger sina produkter på nätet som ju exponeras för alla och tar illa upp om man ställer för många frågor ...

Vi är väl olika och det är en yrkesskada från min sida

Vad jobbar du med då?
 
Topp