• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nå? Har Omega lyckats?

Genta

Cartier
Hodinkee har en artikel om klockan. Finns lite historia bakom klockan och särskilt stålversionen som gör den intressant
 
  • Like
Reactions: Per

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Den är godkänd men hade föredragit stål framför guld, är nog inget jag kommer köpa. Framför allt inte med tanke på vad den koster. Sedan som någon redan har sagt så är det lite väl mycket Paul Newman över den.
 

Sullstrom

Panerai
2-Faktor
Jag får mer Paul Newman Vibbar.
image.jpg


Dessutom, är Omegans visare helt platta? Ser billiga ut och som stansade ur en plåt.
+1. Gillar utseendet på denna men priset nej..
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Jag får med Daytona vibbar , tycker det är för mycket olika färger . Jag säger nej, speciellt för dessa pengar...
 

SJ Smythe

Cartier
Snygg, säkert ännu mer så i verkligheten men hade man de pengarna att spendera så finns det många modeller som slåss om dem.
 

Nic

Rolex
2-Faktor
Brukar inte vara så förtjust i guld i vanliga fall men den var riktigt smakfull. Lite över min klockbudget dock. :)
 
Förstår inte att ni kan tycka den är dyr? Som tidigare nämnt i tråden så kostar helguldare av den digniteten 150 och uppåt, i kronografutförande i varje fall.
 
Med risk för att bli sågad med fotknölarna av de som begriper bättre.
Vill man ha en sub så köper man en rolex....
Vill man ha en royal oak så köper man en Audemars P....
Vill man ha en day-date så köper man en rolex...
Vill man ha en pan-pie så köper man en omega....
Vill man ha en "Paul Newman" så köper man en rolex
etc.........
Tycker man om kopior så behöver man inte lägga 18.000 $
Har lite svårt för när de etablerade märkena "knycker" varandras formspråk....
Men det är ju vad jag tycker....
 
Topp