• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nå pojkar - har ni följt inköpslistan för klockor...?

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Kommer ihåg att vi startade denna tråd för ett tag sen (17e april):
http://www.klocksnack.se/threads/hur-ser-er-short-list-ut-för-närvarande.5758/

Det har sedan dess nästan gått 3 månader med andra ord - lite har ju hänt sen dess...

Då såg min lista ut som nedan, samt mina kommentarer från dagens datum:
  • AP Royal Oak 15300/26300 => fortfarande intressant på sikt - men kanske täckt behovet (se nedan)
  • Rolex OysterQuartz 17000 => köpt igår :D
  • Rolex SubC 114060 => kan bli på sikt, dock köpte jag en 1680 i maj, så behovet av dykare torde vara täckt
  • JLC Reverso => Jodå, behöver fortfarande en dressare... eventuellt ersätts den med en vintage omega dock
  • PP Aquanaut => en i stål med gummistronk är fortfarande intressant, men satans så dyr :arghh:
Så kära KS'are (eller Örebroare som kungen sa) - har ni börjat beta av era listor..?

(mitt köp av Audi A5'an dränerade ju boxen på min Daytona oxå, så det bör väl nämnas i sammanställningen)
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Då jag nyss inhandlat en speedmaster pro som stod på min lista så är det någon av dessa nu:
(Förhoppningsvis är någon i min ägo innan sommaren drar igång på riktigt)
Rolex 1680 ej röd
Rolex 1675
och kanske Rolex 16613

17 April 2013 #40

Nu äger jag en av dessa, Rolex 1675. Så ja, jag har följt min lista. Nu väntar jag bara på din 1680 :)

Trevlig helg!
 

JohanHLM

Rolex
Hoppades på att jag inte skrivit något inlägg men tyvärr hade jag det :)
Inte inhandlat något av det som fanns på listan och den som är på ingående fanns heller inte med (har dock funnits med på andra "önskelistor")
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Mjasså - vad var det för någon liten godbit då månne..?
Inget jättemärkvärdigt. En kul Datejust som en vänlig forummedlem hjälp mig fixa upp. Den väntar just nu på nytt glas och lite meck för att bli färdig. Gillar skarpt den ljusa tavlan med vit text som nästan försvinner i vissa vinklar.

Tusen tack för hjälpen att städa upp den. :)

Knäpper bättre bilder när jag väl fått ordning på den.

4B394EA9-9E13-4D58-AC41-04A86DAAE48B-7801-00000891CB8F2C7A_zps33235feb.jpg
 

David

Bödeln
Eftersom följande lämnat och inget nytt inkommit så har jag följt planen 100%, till och med i ordning:

Oris Artelier Skeleton
YM 29 mm
YM 40 mm
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Gick åt pipan för mig.

AP diver carbon, är fortfarande på gång, snart så.
Speedmaster 9300 inte så aktuell.

Köpt 3 andra sen dess dock, och snart den 4:e som ej var med på listan.

Love works in mysterious ways
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor

Porsan

Efraim
2-Faktor
Inte ens nära har dock blivit lite annat smått och gott!
-Rolex 1803
-Rolex 116515
-Tudor Heritage Chrono blue
-Swatch Scuba Libre

Vi får se vad framtiden har att erbjuda, det är ju trots allt 5,5 månader kvar av detta år...
 

Rossi

Rolex
2-Faktor
Sålt av allt utom en Seiko. En smått galen Roger Dubuis som Målarn lär tycka om kommer trilla in under sensomaren.
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Enligt listan har jag betat av:

Seikodykare (Kvar)
Zenith el Primero
IWC cal 88
Rolex 1803 (Kvar)

Fattas en 1655 och något mer på listan men blir nog en 1680 eller en svart expII som komplement till DDn istället.
 

Rber

Audemars
2-Faktor
OnT: Skulle INTE sälja min Bratte, men nu är den såld.

Ville köpa SD. Köpt!
 
C

China

Guest
Deras modellprogram verkar vara oändligt..

Den här gamling var grym!
CrotonAviatorSeaDivers.JPG

Jo, det finns mycket som är både bu och bä sett till design. Men jag har alltid gillat Croton (Nivada), inga märkvärdigheter och bra klockor till lågt pris. På sitt sätt är en del modeller ganska exklusiva då de tillverkas i små serier, och de nyare klockorna ser man inte så ofta i Sverige. Jag gillar också att Croton är kaxiga och erbjuder livstids garanti på urverken i en del klockor, mer än vad man kan säga om de flesta lågprisklockor. Kanske något för Schweizarna att fundera över.;)
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
PAM372 - köpt, levererad
SBDB005 - köpt, levererad
SBGA085 - köpt, levererad
SBDB008 - beställd
JLC Master Calendar 39 - på is
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Inget jättemärkvärdigt. En kul Datejust som en vänlig forummedlem hjälp mig fixa upp. Den väntar just nu på nytt glas och lite meck för att bli färdig. Gillar skarpt den ljusa tavlan med vit text som nästan försvinner i vissa vinklar.

Tusen tack för hjälpen att städa upp den. :)

Knäpper bättre bilder när jag väl fått ordning på den.

4B394EA9-9E13-4D58-AC41-04A86DAAE48B-7801-00000891CB8F2C7A_zps33235feb.jpg
Var det den på Lauritz?
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag tror jag hade en Speedy och en vintage Seamaster på den listan (som för mig var listan för typ just den kvällen/veckan typ).

Har inte betat av Speedyn men har nog betat av 3-4 olika seamasters.... :)


Sent from my iPad using Tapatalk HD
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Inget jättemärkvärdigt. En kul Datejust som en vänlig forummedlem hjälp mig fixa upp. Den väntar just nu på nytt glas och lite meck för att bli färdig. Gillar skarpt den ljusa tavlan med vit text som nästan försvinner i vissa vinklar.
4B394EA9-9E13-4D58-AC41-04A86DAAE48B-7801-00000891CB8F2C7A_zps33235feb.jpg

Coolers - en albino DJ :happyhappy:
 
Topp