• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Någon annan som följer F1?

Malcolm Y

Omega
Mitt intresse peakade med Schumacher, tappade intresset när han lämnade (första gången) eftersom jag höll benhårt på honom och Ferrari. Kunde inte förstå alla som klagade på att det var trist och förutsägbart, inser dock nu vad alla belackare menade. Håller man inte på Vettel eller Redbull är det svårt att hålla motivationen uppe. Hoppas verkligen att Ferrari och de andra RIKTIGA biltillverkarna rycker upp sig, fruktar annars att slaget ska stå mellan Redbull, Coke och Pepsi

:hungover:
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Mitt intresse peakade med Schumacher, tappade intresset när han lämnade (första gången) eftersom jag höll benhårt på honom och Ferrari. Kunde inte förstå alla som klagade på att det var trist och förutsägbart, inser dock nu vad alla belackare menade. Håller man inte på Vettel eller Redbull är det svårt att hålla motivationen uppe. Hoppas verkligen att Ferrari och de andra RIKTIGA biltillverkarna rycker upp sig, fruktar annars att slaget ska stå mellan Redbull, Coke och Pepsi


:hungover:



Nu kom jag att tänka på Rolex Gmt Master 2. Kanske ett Red Bull insert vore något ? :)
 

Johan M

Cartier
Och jag vill tipsa om den officiella F1-appen till iPad (och kanske andra OS). Synka starten med teven och få alla sektortider, däcksval och hur gamla däcken är, live. Kostar mer än hundra spänn men det är det värt. Man betalar för säsong så köp inte årets :D
 

Fsjberg

Cartier
Och jag vill tipsa om den officiella F1-appen till iPad (och kanske andra OS). Synka starten med teven och få alla sektortider, däcksval och hur gamla däcken är, live. Kostar mer än hundra spänn men det är det värt. Man betalar för säsong så köp inte årets :D


McLaren har ju dessutom McLaren Live så man kan följa viss telemetri samt se radiokommunikation m.m! Riktigt kul att följa under ett lopp/kval :) Nu har säkert flera team samma sak.
 

hublot

Omega
Följer slaviskt och har sett några race live också. Hoppas Ferrari kan få fart på sina bilar till nästa säsong, så vi slipper se fingret igen..

Forza Ferrari!
Följer också det slaviskt och har också sett ett par live. Gillar tyvärr inte Ferrari men jag älskar kimi så jag får nog lära mig att tycka om dom som förra gången när kimi körde för dom hehe.

Kul att det finns några stycken som följer F1
 

Johan M

Cartier
Klockor i F1?

Rolex sponsrar.
Johnny Herbert bär ofta en Omega Speedmaster Professional.

Vad har ni sett? Eddie Jordan och David Coulthard hade svulstiga klockor senast men jag såg inte vad det var.
 

GurraG

Cartier
Var i Paddock Club på USA's GP i Austin förra året. Hublot var fortfarande klocksponsor och det fanns gott om folk med feta dinkor. Själv bar jag min Monaco som uppmärksammades av flera och ledde till lite kul klockkonverationer. F1-fans gillar mekaniska klockor, det är jag övertygad om.
 

hublot

Omega
Var i Paddock Club på USA's GP i Austin förra året. Hublot var fortfarande klocksponsor och det fanns gott om folk med feta dinkor. Själv bar jag min Monaco som uppmärksammades av flera och ledde till lite kul klockkonverationer. F1-fans gillar mekaniska klockor, det är jag övertygad om.
inte enbart, jag har ingen mekanisk klocka ;)
 

SSL

Audemars
image.jpg
 

Johan M

Cartier
Otippat men jätteskojigt, och även om det är ett av de sämsta stallen så kommer det ändå bli skojigt att följa honom. Jag ser ju ändå alla race som går :D

Tror ni han kör hela säsongen? Jag tror inte det ...

Förresten, kul att Kobayashi gör comeback, han är riktigt underhållande att titta på. Ingen som helst respekt för de andra förarna och kör ofta med bredsladd :D
 

chff

Cartier
Hoppas nu Caterham kan ge honom en någorlunda konkurrenskraftig bil, så han kan plocka något poäng. Så han slipper sitta i bilen för många säsonger och glömmas bort.

Tror det kan bli en intressant säsong, nya regler för motorerna och aerodynamiken m.m, Kimi och Alonso tillsammans i Ferrari, nu med Ricciardo i Redbull kanske får det tuffare att plocka konstruktörsVM?
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
WTF? Det var glada nyheter :D

EDIT: Läste just att han får Kobayashi som stallkollega. Kan bli svettigt. Han är inte helt dålig.
 

Adl_Sthlm

Cartier
Riktigt kul, har väntat länge på en Svensk i F1!

Hoppas verkligen att det kommer gå bra, Marcus kommer få hårt motstånd av stallkollegan. Kobayashi viker ju inte en millimeter..

/Adam
 

SSL

Audemars
Minns att F1 alltid var typ 13-14 på söndagar förr. Hur är det nuförtiden? Samma? Längesen man kollade.
 

Fsjberg

Cartier
Jag streamar ibland, mest för att få Sky's sändning som jag tycker är kanon! Men ibland blir det Viaplay.

Minns att F1 alltid var typ 13-14 på söndagar förr. Hur är det nuförtiden? Samma? Längesen man kollade.

Yes kl14, men det beror lite på vart i världen loppet går också.
 
  • Like
Reactions: ssl

Johan M

Cartier
Jag tankar hem det och ser det lite senare. Synkar dock racet med appen så att jag får alla sektortider och annan info :)
 

chff

Cartier
Söndagar kl 14 är helig tid, speciellt Monacos GP i maj.....måste se det live nån gång :)
Är sjukt trött på Vettel bara, hoppas på en jämnare säsong utan RedBull-dominans.

Då är vi två, hoppas på Ferrari och Mercedes denna säsongen, framförallt Ferrari, McLaren övertygade inte direkt förra säsongen. Honda har ju gott om tid på sig att ta fram en motor till McLaren för 2015 så kanske då.

Varken Kimi eller Alonso är intresserade av att vara förare nummer 2 i Ferrari så där lär bli schysta fighter, undrar om dom kommer hjälpa varann bara.

För er som är intresserad av vad de nya reglerna gör med bilarna, se denna videon:
http://www.formula1.com/news/technical/2014/0/1133.html
 
Topp