Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Rätt mycket större talang skulle jag säga, åtminstone i den form han är i nu. Han presterar ju omedelbart nära toppen oavsett serie i år. Ericsson är absolut inte dålig men det krävdes fyra (?) säsonger i GP2 där han aldrig tog mer än någon seger per år (ens när han körde för regerande mästarna DAMS) och aldrig var ens nära titeln för att få chansen som betalförare i F1:s sämsta stall. Trots tre säsonger där han haft med sig en jättebudget är han kvar i bottenstriden. Nu gör rutinen och jämnheten att han faktiskt nämns i spekulationer om bättre stall.
Rosenqvist ser jag som en möjlig mästare i varje serie där han får chansen på riktigt, inklusive F1. Men jag tror inte att det kommer att hända. Mästare i DTM eller Formel E kanske, eller båda. Och om spekulationerna om att Mercedes överväger att lämna F1 för Formel E 2020 stämmer är det inte en dålig plats att vara på. Rosberg och Rosenqvist i Mercedes fabrikssatsning i Formel E om några år?
Vem säger att det måste vara frivilligt? Båda förarnas kontrakt går ut 2018 och det är möjligt att Mercedes vill föryngra för att inte stå med två 35-åringar som kanske vill avsluta sina karriärer samtidigt några år senare.Kan inte se framför mig att Rosberg frivilligt lämnar F1 de närmsta åren. Felix håller jag tummarna för men det går väl som det går helt enkelt. Tyvärr verkar det ju som att Formula E är det stället avdankade F1-förare hamnar, istället för att det är därifrån man plockar in förare.
Helt rätt. Att Renault, Jaguar, Mercedes, Audi och kanske till och med Ferrari så småningom (hördes på Eurosport i helgen) engagerar sig tyder på att det kommer öka i inte bara status men även teknik, konkurrens och intresse.Det är förresten inte omöjligt att statusen för Formel E kommer att öka. Många tillverkare har redan samarbeten, Mercedes har en plats till säsongen 2018 och Tyskland diskuterar att enbart tillåta nollutsläppsbilar från 2030.
http://www.autoexpress.co.uk/mercedes/97276/mercedes-plans-formula-e-entry-for-20182019-season
Om Rosberg tvingas lämna Mercedes skulle jag tro att han byter stall. Typ som Massa, Alonso eller Button tror jag han skulle köra för något sämre team.Vem säger att det måste vara frivilligt? Båda förarnas kontrakt går ut 2018 och det är möjligt att Mercedes vill föryngra för att inte stå med två 35-åringar som kanske vill avsluta sina karriärer samtidigt några år senare.
http://www.skysports.com/f1/news/12...old-and-young-options-in-2018-for-2019-season
Det är förresten inte omöjligt att statusen för Formel E kommer att öka. Många tillverkare har redan samarbeten, Mercedes har en plats till säsongen 2018 och Tyskland diskuterar att enbart tillåta nollutsläppsbilar från 2030.
http://www.autoexpress.co.uk/mercedes/97276/mercedes-plans-formula-e-entry-for-20182019-season
Njaäe, jag vet inte. Tror att han hellre lägger av, speciellt om han vinner en VM-titel på söndag. Alonso gick väl delvis till just McLaren i tron om att samarbetet med Honda skulle bli något stort i framtiden.Om Rosberg tvingas lämna Mercedes skulle jag tro att han byter stall. Typ som Massa, Alonso eller Button tror jag han skulle köra för något sämre team.
Vem vet, Rosberg kanske får för sig något liknande om typ Haas eller något annat team. Det känns som att de flesta förarna gärna skulle stanna i F1-cirkusen, så länge de känner att de har något att ge. Tror kanske inte de skulle köra för något bottenteam som Sauber eller Manor, men mellanskiktet skulle kanske vara aktuellt. Svårt att säga dock.Njaäe, jag vet inte. Tror att han hellre lägger av, speciellt om han vinner en VM-titel på söndag. Alonso gick väl delvis till just McLaren i tron om att samarbetet med Honda skulle bli något stort i framtiden.
Jag antar att du pratar om när deras nuvarande kontrakt går ut. Jag är beredd att hålla med dig, Rosberg levererar enligt förväntan men knappast mer. Verstappen kan nog välja och vraka bland samtliga team då alla förmodligen vill ha en ung lovande förare som med rätt bil blir världsmästare.Mercedes behåller HAM och dumpar Rosberg. Tror inte Rosberg ger tillräckligt med socialreklam som 1:a förare. Samt i identiska bilar har Rosberg ingenting att komma med mot VES. Därför "måste" man plocka in någon som kan utmana VES om 2 platsen?
Japp. Ska han ens få en ärlig chans mot HAM i diskussionerna behöver han vinna i helgen tycker jag.Jag antar att du pratar om när deras nuvarande kontrakt går ut. Jag är beredd att hålla med dig, Rosberg levererar enligt förväntan men knappast mer. Verstappen kan nog välja och vraka bland samtliga team då alla förmodligen vill ha en ung lovande förare som med rätt bil blir världsmästare.
Han behöver inte vinna, han behöver hamna på pallen. Med tanke på att han missat det vid fem tillfällen i år, varav en var i Spanien - ni minns vad som hände och det är förresten också ett resultat han säkert gärna skulle ha igen - har han oddsen på sin sida. Ännu mer med tanke på att förutsättningarna är klara. Han kan släppa iväg Hamilton och nöja sig med en andraplats, eller rentav tredje om Verstappen eller Ricciardo gärna vill om. Det kommer inte att regna. Han har haft noll mekaniska fel i år. Jag tror vi får se cruising och hoppas att jag har fel.Japp. Ska han ens få en ärlig chans mot HAM i diskussionerna behöver han vinna i helgen tycker jag.
Oavsett vad han gör ser jag honom som den svaga länken i teamet. Han tar förhoppningsvis en titel på söndag, men det hjälper nog inte så mycket i det långa racet.Japp. Ska han ens få en ärlig chans mot HAM i diskussionerna behöver han vinna i helgen tycker jag.
Jag vet. Jag säger bara att han bör vinna racet också, för att visa att han kan slå HAM i lika förhållanden under press.Han behöver inte vinna, han behöver hamna på pallen. Med tanke på att han missat det vid fem tillfällen i år, varav en var i Spanien - ni minns vad som hände och det är förresten också ett resultat han säkert gärna skulle ha igen - har han oddsen på sin sida. Ännu mer med tanke på att förutsättningarna är klara. Han kan släppa iväg Hamilton och nöja sig med en andraplats, eller rentav tredje om Verstappen eller Ricciardo gärna vill om. Det kommer inte att regna. Han har haft noll mekaniska fel i år. Jag tror vi får se cruising och hoppas att jag har fel.
Rosberg kommer inte göra någon dumdristig suicide-dykning på Hamilton in i någon inbromsning. Mercedes och förmodligen då Hamilton kommer vinna såvida inget mirakel sker, och då kan Rosberg snigla sig fram till en pallplats och ändå ta titeln. Rosberg har mer att förlora och kommer nog inte utmana Lewis så hårt, därför räknar jag med att Lewis tar vinst med Nico på andraplats.Även om Hamilton är den enda på banan Rosberg kan gå i batalj med så finns ändå risken att man går ihop och en kan fortsätta. Skulle detta hända så har Rosberg gett bort titeln. Skulle nästan säga att denna titeln är viktigare för Rosberg att fortsätta i F1. Visst han har kontrakt tom 2018 och även om han fegar nu så kan han få status igen, men även om det kommer hålla i sig att han inte visar sig bättre än Hamilton så är en defensiv inställnig enda sättet att gå framåt i helgen för Nico.
Detta vill jag se imorgon. Men är rädd att det kommer bli följa Hamilton i 300km.Rosberg kommer inte göra någon dumdristig suicide-dykning på Hamilton in i någon inbromsning. Mercedes och förmodligen då Hamilton kommer vinna såvida inget mirakel sker, och då kan Rosberg snigla sig fram till en pallplats och ändå ta titeln. Rosberg har mer att förlora och kommer nog inte utmana Lewis så hårt, därför räknar jag med att Lewis tar vinst med Nico på andraplats.
Självklart vore det roligare om typ Hamilton får en dålig start och tappar till 10e, medan Rosberg får en punktering. Då jagar båda mästerskapet och racet skulle bli otroligt underhållande.
Högst sannolikt men man kan ju alltid be en bön till racinggudarna efter något som kryddarDetta vill jag se imorgon. Men är rädd att det kommer bli följa Hamilton i 300km.
Hoppas det med, men det mesta lutar åt Rosberg.10 minuter kvar till starten så vem tror ni tar VM-titeln om knappt 2 timmar? Jag tänker sticka ut hakan och säga att Hamilton kniper den.
Pinsamt på vilket sätt?Som Lewis körde idag är pinsamt.
Men kul för Nico att det löste sig!
Han gjorde det som ökade hans chanser. Det finns nog ingen förare som inte skulle göra samma sak.Som Lewis körde idag är pinsamt.
Men kul för Nico att det löste sig!
Jag är varken Nico eller Lewis största fan men samtidigt så pratar vi om högsta nivån i sporten - vem förväntar sig annat än att förarna är de största vinnarskallarna som finns.Som Lewis körde idag är pinsamt.
Men kul för Nico att det löste sig!
Att hålla upp hela fältet...Pinsamt på vilket sätt?
Han hade kunnat förlora mer på det själv fast han hade "koll" på situationen.Han gjorde det som ökade hans chanser. Det finns nog ingen förare som inte skulle göra samma sak.
Grattis Nico!