• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Någon annan som följer F1?

CLT

Rolex
Sen går det ju att diskutera om Nico verkligen var den värdiga vinnaren då han alltid varit svagare. Men flest poäng vinner.
 

Heartcone

Cartier
2-Faktor
Att hålla upp hela fältet...


Han hade kunnat förlora mer på det själv fast han hade "koll" på situationen.
Han hade varit en större människa i mångas ögon om han gjorde sitt race och vann med 30-40 sekunder. Att ligga från varv 5 och hålla upp fältet kommer man aldrig vinna ett VM på.
Förutom ifall Nico hade blivit omkörd av Vettel och Verstappen. Då hade han ju faktiskt vunnit mästerskapet. Han vet att det är hans enda chans, och han skiter väl i hur han vinner så länge han gör det.
 

MånsT

Rolex
Att hålla upp hela fältet...



Han hade kunnat förlora mer på det själv fast han hade "koll" på situationen.
Han hade varit en större människa i mångas ögon om han gjorde sitt race och vann med 30-40 sekunder. Att ligga från varv 5 och hålla upp fältet kommer man aldrig vinna ett VM på.
Ledsen, men det var det dummaste jag har hört. Tror du att Hamilton (eller någon annan förare) bryr sig minsta lilla om vad folk tycker om dem när en VM-titel står på spel? Det finns inget i reglementet som säger att man hela tiden måste köra så snabbt man kan och han tryckte ingen av banan heller. Som @Kinglolle sa så körde han bara som en vinnarskalle, inget annat.
 

CLT

Rolex
Ledsen, men det var det dummaste jag har hört. Tror du att Hamilton (eller någon annan förare) bryr sig minsta lilla om vad folk tycker om dem när en VM-titel står på spel? Det finns inget i reglementet som säger att man hela tiden måste köra så snabbt man kan och han tryckte ingen av banan heller. Som @Kinglolle sa så körde han bara som en vinnarskalle, inget annat.
Snälla, referera inte till ett regleverk du inte känner till. Läs det, och återkom angående vad som gäller att hålla upp fältet.
 

CLT

Rolex
Upplys mig då, du som verkar kunna det. Om nu Hamilton bröt mot reglementet borde väl Charlie Whiting agerat på något sätt?
Han bröt inte mot det, men var riktigt nära. Dem läser ju telementrin och du får inte avvika över 10% utan teknisk anledning, då hindrar du övriga i fältet. Han låg många gångerna över 10% men vid varje varning från teamet ökade han så han höll sig på rätt sida. Sen att Paddy Lowe går in och säger till hör ju inte till vanligheten.

Jag är ju inte dum, förstår mycket väl att man inte ger bort en VM titel. Men ska man köra fulspel, gör de snyggt.
 

Heartcone

Cartier
2-Faktor
Snälla, referera inte till ett regleverk du inte känner till. Läs det, och återkom angående vad som gäller att hålla upp fältet.
Lewis har rätt att köra i vilket tempo han vill så länge han inte blockerar Nico. Sektor 3 sista varvet kan man väl påstå att Lewis backade lite onödigt mycket, men resten av racet körde han precis rätt. Om nu Nico var så snabb kunde han ju kört förbi.
 

Heartcone

Cartier
2-Faktor
Han bröt inte mot det, men var riktigt nära. Dem läser ju telementrin och du får inte avvika över 10% utan teknisk anledning, då hindrar du övriga i fältet. Han låg många gångerna över 10% men vid varje varning från teamet ökade han så han höll sig på rätt sida. Sen att Paddy Lowe går in och säger till hör ju inte till vanligheten.

Jag är ju inte dum, förstår mycket väl att man inte ger bort en VM titel. Men ska man köra fulspel, gör de snyggt.
10% per varv? Sektor?
 

MånsT

Rolex
Han bröt inte mot det, men var riktigt nära. Dem läser ju telementrin och du får inte avvika över 10% utan teknisk anledning, då hindrar du övriga i fältet. Han låg många gångerna över 10% men vid varje varning från teamet ökade han så han höll sig på rätt sida. Sen att Paddy Lowe går in och säger till hör ju inte till vanligheten.

Jag är ju inte dum, förstår mycket väl att man inte ger bort en VM titel. Men ska man köra fulspel, gör de snyggt.
"Han bröt inte mot det, men var riktigt nära." Så vad är problemet? Man kan ju inte straffa någon som nästan bryter reglerna. Att köra långsammare på en del av banan och snabbare på en annan visar ju om inte annat på en intelligent idrottsman som vet vilken strategi han ska tillämpa. Jag är inget fan av varken Rosberg eller Hamilton så jag bryr mig inte om vem som vinner vad men Hamilton gjorde inget fult.

Edit: För övrigt står det i reglementet att man inte får köra onödigt långsamt eller "märkligt" som utgör potentiell fara mot någon annan på eller i närheten av banan. Att backa upp Rosberg mot Vettel och Verstappen kan knappast kategoriseras som "farligt".
 

CLT

Rolex
10% per varv? Sektor?
Varv, men långt ifrån bara tid som dem har koll över.
"Han bröt inte mot det, men var riktigt nära." Så vad är problemet? Man kan ju inte straffa någon som nästan bryter reglerna. Att köra långsammare på en del av banan och snabbare på en annan visar ju om inte annat på en intelligent idrottsman som vet vilken strategi han ska tillämpa. Jag är inget fan av varken Rosberg eller Hamilton så jag bryr mig inte om vem som vinner vad men Hamilton gjorde inget fult.
Det är din åsikt. Du står för en, och jag för en.
 

MånsT

Rolex
[QUOTE="
Det är din åsikt. Du står för en, och jag för en.[/QUOTE]
Att Hamilton inte gjorde något straffbart är inte min åsikt, det är fakta.

Edit: Vad hände med citeringen? Svar till dig @cultshit
 

Mankebank

Cartier
Spännande lopp och ruskigt snyggt och smart kört av alla inblandade i toppstriden. Topp fyra inom två sekunder skulle jag vilja se oftare.
 
  • Like
Reactions: CLT

Zuuki

Cartier
2-Faktor
Med alla problem och dåliga starter så diffar det ändå bara 5 poäng till slut. Jag ser rätt så tydligt vem som är överlägset bäst men tyvärr är missöden någon annans lycka. Får hoppas 2017 blir roligare och jämnare och inte enbart Merca där framme.
 
Topp