• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Någon annan som följer F1?

hublot

Omega
Otippat men jätteskojigt, och även om det är ett av de sämsta stallen så kommer det ändå bli skojigt att följa honom. Jag ser ju ändå alla race som går :D

Tror ni han kör hela säsongen? Jag tror inte det ...

Förresten, kul att Kobayashi gör comeback, han är riktigt underhållande att titta på. Ingen som helst respekt för de andra förarna och kör ofta med bredsladd :D
Ska han ta poäng så ska det vara i de 5 första loppen, gör han inte det så har resten av teamen fått ordning på sina bilar, tyvärr. Men å andra sidan så har caterham en helt egen bil i år och inte lånat av alla andra så man kan hoppas att dom fått ihop en riktigt kanon bil för markus skull. Sen ska han bara hålla sig borta från trubbel som han i vanliga falla inte är så bra på :p
 

Mangusta

Cartier
Är det någon som vet var man ska sitta om man går på Silverstone? Det är så många alternativ att välja på och jag har ingen aning om vilka platser som är bra.
 
Tråkiga nyheter om Schumi i dag: http://www.autoweek.com/article/20140311/F1/140319974

Jag hedrar i kväll legenden och hans historiska avtryck genom att bära Speedy Racing som Omega tog fram i samarbete med honom under hans glansdagar.
13091157443_c3cb026fda_o.jpg
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Blir spännande att se om bilarna kommer i mål. Även om dom skulle hålla så har dom ju ganska snålt med bensin. Jag hoppas att Marcus kan kvala topp 20 och köra åtminstone halva loppet...

Bilar med Mercedesmotor blir antagligen vassa, men vi ska nog inte räkna bort Ferrari.
 
Att det börjar klockan 7.00 är för tidigt alltså! Hade jag haft en Memvox så hade jag ställt alarmet, men det får bli att se reprisen istället!
 

sveol

Cartier
Jag kör BBC från det stora internetet. Blir race när jag känner för det ;-) go Marcus :)

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
 

Owaysis

Cartier
Nu börjar det närma sig, mindre än 10 min kvar tills FP1 startar. Hoppas verkligen Caterham kan köra utan några bekymmer.
 
Hedrar Schumi.
Varierande nyheter om hans tillstånd, men det senaste lär vara "försiktigt positiva indikationer".
2epevave.jpg

Speedmaster Michael Schumacher på Nato


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

Owaysis

Cartier
Minns jag inte fel så är Lotus sponsrade av Richard Mille.

Hur såg träningarna ut?

För det mesta så gick det rätt så bra för de flesta teamen i träningen. Toro Rosso hade lite bekymmer med deras break by wire system, Hamilton stannade pga en felaktig oljetryckssensor, och Caterham körde ju knappt något vilket var tråkigt.

Annars var det intressant att se lite hur det ökade vridmomenten på motorerna påverkade bilarna och kan kunde definitivt se att bilarna var väldigt sladdvänliga, stor skillnad mot förra året. Ljudet på de nya motorerna lät inte dåligt men klart en försämring gentemot förra årets V8 motorer..
 
Älskar F1 men nu vete fan..
V6 med turbo! Vá fán är det!?
Låter som motorcyklar över TV.
Är inbokad i Spanien, för att lyssna själv.
Tveksam.
 

Fsjberg

Cartier
Älskar F1 men nu vete fan..
V6 med turbo! Vá fán är det!?
Låter som motorcyklar över TV.
Är inbokad i Spanien, för att lyssna själv.
Tveksam.

Citerar Chris Harris här, "Seeing F1 drivers wrestle pretty much every yard of the circuit for first time in yrs. And people whinging about the noise!!" Bilarna ska dock låta bättre live än vad dom göra via tv:en. Själv gillar jag att förarna får kämpa lite än vad som tidigare har behövts, se t ex Massas släpp under kvalet.
 

Owaysis

Cartier
Citerar Chris Harris här, "Seeing F1 drivers wrestle pretty much every yard of the circuit for first time in yrs. And people whinging about the noise!!" Bilarna ska dock låta bättre live än vad dom göra via tv:en. Själv gillar jag att förarna får kämpa lite än vad som tidigare har behövts, se t ex Massas släpp under kvalet.

Jag är visst inte den enda som följer Chris Harris på twitter :) Håller med honom fullständigt om racingen, det är kul att bilarna inte går som på räls utan att förarna nu faktiskt får kämpa en hel del.

Edit: Det påminner nästan lite om de gamla turbomatade bilarna från 80-talet. Men bara nästan.. Kolla dock hur bra den bäste genom tiderna skötte det:

 

Owaysis

Cartier
Helvete vad dålig han är dock, hur kan han få fortsätta köra? Till och med bakom Ericsson som aldrig kört på "riktigt" ens.

Jag hoppas verkligen du skojar? Grosjean är definitivt en väldigt duktig förare, han är mkt bättre än Maldonado som är hans stallkamrat. Anledningen till att det går så dåligt är att Lotus har haft megaproblem med sina bilar. Det faktum att han ens lyckades få till en tid inom 107% med den bilen visar hur duktig han är.
 

chff

Cartier
Citerar Chris Harris här, "Seeing F1 drivers wrestle pretty much every yard of the circuit for first time in yrs. And people whinging about the noise!!" Bilarna ska dock låta bättre live än vad dom göra via tv:en. Själv gillar jag att förarna får kämpa lite än vad som tidigare har behövts, se t ex Massas släpp under kvalet.


Håller med, att se dom behöva kämpa genom hela banan gör det riktigt spännande.
Vad tror ni, vem tar hem det imorgon? Mina kort ligger på Hamilton/Rosberg.
 
Topp