• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Någon annan som följer F1?

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Älskar F1 men nu vete fan..
V6 med turbo! Vá fán är det!?
Låter som motorcyklar över TV.
Är inbokad i Spanien, för att lyssna själv.
Tveksam.

1988 började Formel 1 köra med motorer utan turbo. V8 - V12 or. Åren innan kör dom med 1,5 liters motorer med turbo. Minns att BMW hade en 4a som var starkast i startfältet. På kvalet vred man upp trycket till 4-5 bar och motorerna gav då 1300 hk, med dåtidens aerodynamik, däck och helmanella växellådor. :eek:

Det blir nog klart sevärt i Spanien.
 

Owaysis

Cartier
Finns det något annat sätt att se F1 än att teckna Viasat Motor?
Nu vet jag inte huruvida streamingdiskussioner är tillåtna på KS men mod får radera mitt inlägg om det behövs.

Ladda ner programmet Acestream. Sedan så besöker du sidan www.wiziwig.tv där väljer du live sports, sedan väljer du motorsports.
Sedan så ser du alla event som finns, du väljer då förslagsvis F1 Grand Prix Melbourne. När du klickar där så kommer det komma upp massa kanaler som du kan klicka på. Den kanalen jag kollar på är alltid Sky Sports. Det kommer finnas sky sports flashstream, sopcast, samt Acestream. Du väljer den Acestream varianten som har högst Kb och klickar på den. Då startar Acestream och du streamar då sky sports F1 sändning.
 

chff

Cartier
1988 började Formel 1 köra med motorer utan turbo. V8 - V12 or. Åren innan kör dom med 1,5 liters motorer med turbo. Minns att BMW hade en 4a som var starkast i startfältet. På kvalet vred man upp trycket till 4-5 bar och motorerna gav då 1300 hk, med dåtidens aerodynamik, däck och helmanella växellådor. :eek:

Det blir nog klart sevärt i Spanien.

1300hk? Vad vägde bilarna på den tiden? Måste haft en hk:kg ratio som dagens superbilar.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
1300hk? Vad vägde bilarna på den tiden? Måste haft en hk:kg ratio som dagens superbilar.

540 kilo torrvikt.

And by 1986, the power figures were becoming quite crazy- all of the engines had unrestricted turbo boost in qualifying, where they were developing 1,350+ hp at 5.5 bar boost (80 psi). These engines and gearboxes would only last about 2-3 laps, and for the race, the turbocharger's boost was restricted to ensure engine reliability; but the engines still produced 950-1000 hp during the race
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Nu är det inte många minuter kvar...
Har följt F1 senaste 10 åren, men tappat intresset senaste två åren. Men nu jäklar ska jag se varje lopp när vi har en svensk förare. Vi får hoppas att Marcus gör så bra insatser att han får köra hela säsongen.
(Lite klockrelaterat: Vad har Eje för klocka?)
 

Fsjberg

Cartier
Jag är visst inte den enda som följer Chris Harris på twitter :) Håller med honom fullständigt om racingen, det är kul att bilarna inte går som på räls utan att förarna nu faktiskt får kämpa en hel del.

Edit: Det påminner nästan lite om de gamla turbomatade bilarna från 80-talet. Men bara nästan.. Kolla dock hur bra den bäste genom tiderna skötte det:

rh6bwZ4ooTI

Givetvis följer man honom :) ! Måste förövrigt se om Ayrton Senna dokumentären.
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Danskjävlar! :)

Som jag skrev i den andra tråden så var det kul att se forumsponsorn i rutan :)
 

Owaysis

Cartier
Nu kör vi! Gött at Chiltons bil verkar strula. Synd att Vettel verkar ha problem med, hade varit kul att se honom pusha.
 

Owaysis

Cartier
Riktigt tråkigt att Mackan fick bryta.. Han låg iaf före Chilton i Marussian och det betyder ju iaf att han gjorde sitt jobb bra fram till dess och det kan man ju glädjas åt.
 

Björklund

Panerai
Eeeh, jag frågade ju tidigare i tråden om det finns något sätt att se F1 förutom Viasat (legalt och med bra kvalitét). Nu, av en slump zappar jag igenom kanalerna och hittar...... Viasat Motor! Jag har ju för fan kanalen! :facepalm: :facepalm: :facepalm:

EDIT: Har ju t.o.m. Viasat Motor HD! Vilken koll alltså...
:p
 
Topp