• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Någon annan som följer F1?

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Marcus fick betyget 8/10 av brittiska Autosport.

"The Swede did not enjoy the best of preparation for his grand prix debut, with just 286 laps in pre-season testing and electronic and then hydraulic problems ruining his Friday.

Yet in wet qualifying he acquitted himself well, lapping four hundredths off Gutierrez's Sauber.

In the chaotic early laps, he showed none of the penchant for getting involved in incidents that sometimes blighted his GP2 career and climbed as high as 11th early on.

Loss of oil pressure curtailed a very respectable debut in difficult circumstances."
 

mlundstrom

Cartier
2-Faktor
Var i KL för några år sen o kollade F1. Grymt. Tycker dock att MotoGP är snäppet vassare, racet igår var riktigt bra!
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Vilka kollar?

image.jpg
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Väldigt imponerande av Vettel att gå från uträknad till sjundeplats, trots RedBulls trötta attityd sen han i Japan meddelade att han lämnar efter säsongen. Alonso satte ett 1:41 varv vilket var imponerade också. Och stor tumme upp för Hamilton som visar att han levererar när det behövs.

Vergnes omkörning i slutet hade kunnat sluta tråkigt för alla inblandade, fast Grosjean försökte väl köra om Button?
 

chff

Cartier
Väldigt imponerande av Vettel att gå från uträknad till sjundeplats, trots RedBulls trötta attityd sen han i Japan meddelade att han lämnar efter säsongen. Alonso satte ett 1:41 varv vilket var imponerade också. Och stor tumme upp för Hamilton som visar att han levererar när det behövs.

Vergnes omkörning i slutet hade kunnat sluta tråkigt för alla inblandade, fast Grosjean försökte väl köra om Button?


Håller med, inte minst om Vettels uppkörning, tyckte även Ricciardo stod för en bra prestation som höll Williams bakom sig, det trodde nog inte många inför racet.

Hatten av för Hamilton, nu ska han bara plocka de två sista racen också, så han inte går bet på den löjliga dubbelpoängaren i Abu Dhabi.
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Blev ju inte så spännande när Hamilton vann nu. Inte för att jag hade trott på en lika spännande upplösning som förra gången Hamilton blev världsmästare...men detta blev ju bara tråkigt...
 

Owaysis

Cartier
Att Alonso kör för McLaren nästa år är ju givet och jag får hålla med Criss Cross här ovan. Det är klassskillnad mellan Button och Magnussen. Buttom borde definitivt köra nästa år.
 

saferide

Omega
2-Faktor
Skönt att höra att ni håller med, Button är helt klart en favorit och jag ser också gärna att han får fortsätta nästa säsong!
 
McLaren och framför allt Ron Dennis kommer att förlora på att inte ha JB i sin andra bil. Framförallt om Alonso sitter i den andra. De behöver Jensons lugn. Ser man på Alonso är han en fantastisk förare men otroligt hetlevrad och ser man till hur det gick i hans förra stint i mclaren så inser man att risken är överhängande att det blir samma igen.

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
 

cab

Audemars
2-Faktor
Någon som sett live på Hungaroring? Schyst?
Yes, riktigt bra där. Banan ligger nära Budapest så racing på dagarna och krök på kvällen.

RedBull läktaren är bra att sitta på. Enda negativa är att det kan vara riktigt jävla varmt där nere just då.

Säg till om du ska dit så kan jag ge dig mer bra info.

Trist sista race hoppas på roligare och jämnare säsong 2015!
 

cab

Audemars
2-Faktor
Skönt att höra att ni håller med, Button är helt klart en favorit och jag ser också gärna att han får fortsätta nästa säsong!
Tycker faktiskt Button gjort sitt i F1, han är stabil men aldrig varit direkt snabb. Han hade aldrig blivit världsmästare om det inte var för Brawn bilarna var totalt överlägsna det året.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Tycker faktiskt Button gjort sitt i F1, han är stabil men aldrig varit direkt snabb. Han hade aldrig blivit världsmästare om det inte var för Brawn bilarna var totalt överlägsna det året.

Blev ändå positivt överaskad när han och Hamilton var stallkamrater. Tycker att han matchade Hamilton ganska bra och framförallt så kan han köra racen på ett strategiskt och skonsamt sätt. Duktig i regn också.

Tror faktiskt inte att Magnusson är så mycket bättre än Marcus...
 

cab

Audemars
2-Faktor
Blev ändå positivt överaskad när han och Hamilton var stallkamrater. Tycker att han matchade Hamilton ganska bra och framförallt så kan han köra racen på ett strategiskt och skonsamt sätt. Duktig i regn också.

Tror faktiskt inte att Magnusson är så mycket bättre än Marcus...
Håller med men dessa förare är ju rookies och har karriären fram för sig. Button är gammal nu och bör lämna över stafettpinnen.
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Yes, riktigt bra där. Banan ligger nära Budapest så racing på dagarna och krök på kvällen.

RedBull läktaren är bra att sitta på. Enda negativa är att det kan vara riktigt jävla varmt där nere just då.

Säg till om du ska dit så kan jag ge dig mer bra info.

Trist sista race hoppas på roligare och jämnare säsong 2015!

Tack! Lutar åt det eller Monza. Jag föredrar nog Monza men polaren som ska med vill absolut inte till Italien så Hungaroring ligger bra till. Var i Budapest i juli i fjol och ja, det var sjuuukt varmt.
 
  • Like
Reactions: cab

Fsjberg

Cartier
Håller med men dessa förare är ju rookies och har karriären fram för sig. Button är gammal nu och bör lämna över stafettpinnen.


Fast kanske inte riktigt än när han fortfarande slog Magnusson i 14 lopp och har 126 inkörda poäng emot Magnussons 55. Att han dessutom räddade McLaren (..och åtskilliga miljoner) i Söndags tror jag gör det svårt för Ron att droppa honom framför Magnusson. Det beror ju dock självklart på vilka alternativen är - verkar som det kan vara 4st olika förare.
 
Topp