• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Någon gång ni blivit riktigt "besviken" på en dinka?

Snårtas

Rolex
Tudor Pelagos måste vara den mest själlösa klocka jag haft på min arm. Konfirmationspresenten, dvs quartz och gulddouble för 2 kSEK har mer feeling...
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Min teori kring eventuell besvikelse på vintage-Rolex (hur man nu kan lyckas vara besviken på det...:arghh: ) är att problemet inte ligger i klockorna utan mycket i prisnivån. För det är ju rätt seriösa pengar. Släng in totalt onyanserade forumdiskussioner så är det väl inte konstigt att vissa sätter förväntningarna fel. Personligen tycker jag ju att det rassliga, enkla är en del av charmen..
Ja det klart, gillar ju den mysiga känslan som den matta tavlan och plexit ger på min 1680 - och den sitter dessutom skönt. Men länken får ju mkt pisk av en tex 114060/116610
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Ägde en Glycine i flera timmar. Trots relativt låga förväntningar så var det en stor besvikelse. I efterhand har jag förstått att skitklockan jag hade kanske inte var deras bästa modell men det ska nog mycket till för att trilla i det hålet igen.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Är nog inte klockans fel, men när jag hade en speedmaster så var det så att jag egentligen ville ha en Daytona. Så den kom aldrig in i mitt hjärta riktigt - men den i sig är ju en trevlig klocka - men inte vad jag ville ha...
 

snowsucker

Breitling
Måste säga att jag blev ganska besviken på min nya Seiko SNZH55. Trots att den kostar ungefär lika lite som en SKX007 och jag inte hade några direkta förväntningar är det ett sjukt mycket sämre kvalitetsintryck. Vet inte hur mycket den fruktansvärt rassliga originallänken bidrar med då jag inte provat utan, men känslan i vridringen och faktumet att man kan höra rotorn snurra gör iaf inte mig det minsta glad. Hade hoppats på en helt okej sommarklocka men vi klickade inte alls..
 

Obeedoobe

Friends of KS
Blev riktigt besviken på LLD:n när jag fick klämma på den i passarounden. Obekväm på armen och störde mig riktigt mycket på visarna.

Mvh
 
  • Like
Reactions: Wii

Skolläraren

Panerai
Jag blev besviken på 116610LV när jag klämde på den. Färgen var otrolig men modellen i sig hade jag nog byggt upp för mycket innan. Jag har dock inte avfärdat den helt än, men det omedelbara helhetsintrycket lämnade något att önska.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Tudor Pelagos måste vara den mest själlösa klocka jag haft på min arm. Konfirmationspresenten, dvs quartz och gulddouble för 2 kSEK har mer feeling...

Pelagos känns som du säger väldigt steril. Black bay känns mycket charmigare.

Annars kan jag bara hålla med om att man blir förvånad över Rolex länkar innan uppdateringen runt 2007, men jag kan inte säga att det gjorde mig besviken.

Nä, mest besviken blev jag nog när jag fick hem min Theorema. :p
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
När jag för några år sedan skulle köpa min första "riktiga" klocka då klämde jag bland annat på en Oris diver modell i titan men det blev att leta vidare pga att den vägde som en klocka i plast.
 

carlanton

Audemars
För att klockan var en besvikelse? Utveckla.

Tyckte bara den kändes så mesig. Lätt, rasslig och vassa kanter. Sedan hade jag inte ens fattat att de ändrat boetten, vilket jag tycker förstör den helt. Hade föreställt mig att den skulle vara mer gedigen liksom. Nu i efterhand förstår jag att det är så Rolex ska kännas. Men just boettens form tycker jag inte alls fungerar.
 

Pleximannen

Cartier
Ja det klart, gillar ju den mysiga känslan som den matta tavlan och plexit ger på min 1680 - och den sitter dessutom skönt. Men länken får ju mkt pisk av en tex 114060/116610


Jo så är det ju. Men samtidigt är det väl inget som helst konstigt med det egentligen. De som har problem med rassligheten ska förmodligen inte heller syssla med vintagebilar från 60/70-talet eller vilken som helst annan kategori av föremål där det finns en samlarmarknad för vintage. Det vore konstigt om framsteg inte hade gjorts. Och det man betalar för är ju ett stycke historia med allt vad det innebär - inte f** köper man en vintageferrari med förväntning om att den ska leverera som en 458 liksom ;)
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Jag har blivit besviken så många gånger.. En av gångerna var när jag avhämtade min 1680 red i NY och det enda jag tänkte på var,sicken sladdrig och billig klocka detta är.. Jag har senare förstått sanningen men just då undrade jag var mina 106 tkr tog vägen..
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Tyckte bara den kändes så mesig. Lätt, rasslig och vassa kanter. Sedan hade jag inte ens fattat att de ändrat boetten, vilket jag tycker förstör den helt. Hade föreställt mig att den skulle vara mer gedigen liksom. Nu i efterhand förstår jag att det är så Rolex ska kännas. Men just boettens form tycker jag inte alls fungerar.

Gamla boetten känns trevligare, håller med. Den nya är så grovhuggen.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Den gillar jag. Min besvikelse var av den rassligare typen, även om min 16610 var i bra skick. Har dock ändrat åsikt.

Jo jag kan tänka mig att en väl insliten 90-talare blir lite rasslig efter ett tag. LV-varianten kom väl runt 2005? Gillar att den har lite maxi dial - ger den en lite mer vintage look
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Jo så är det ju. Men samtidigt är det väl inget som helst konstigt med det egentligen. De som har problem med rassligheten ska förmodligen inte heller syssla med vintagebilar från 60/70-talet eller vilken som helst annan kategori av föremål där det finns en samlarmarknad för vintage. Det vore konstigt om framsteg inte hade gjorts. Och det man betalar för är ju ett stycke historia med allt vad det innebär - inte f** köper man en vintageferrari med förväntning om att den ska leverera som en 458 liksom ;)

Håller helt med! Dock så såldes ju tex 16610 i butik tills rätt nyligen till saftiga priset och hypen att de var det bästa som hänt sen skivat bröd - men den länken skulle ha uppdaterats för länge sen - då fick man en vintage länk på en ny klocka :D
 
P

pa_75

Guest
He
Jag får instämma med många ovan. Jag hade en sub en gång. Men så fort jag satte den på handleden så kände jag att nä!
Detta känns inte rätt. Dessvärre har jag haft liknande känslor för många klockor, trodde att iwc pilot mark XVI var rätt men icke.
 

Kurzk

Breitling
Slutade alla besvikelser för ett år sedan? ;) Jag blir förvånad över alla dåliga intryck av diverse Rolex-modeller ärligt talat... Inget märke verkar ju vara så omtyckt som just det här på KS.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Rockenfeller

Panerai
2-Faktor
Jag hade förväntat mig mer "förälskelse" när jag provade en ny DJ för något år sedan. Men det kanske kommer :)
 
Topp