• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Någon här som äger/ägt Rolex Cellini?

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Även jag som Rolexwannabe börjar lära mig referensnummer på Subs, DJ och DD men Cellini har kag ingen koll på.

Någon som äger/ägt? Tankar och funderingar?
 
Jag gillar denna...

Tror ref är Cellini 4243
IMGP7232_1024.JPG
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Den är riktigt fin.

150 views och ett svar vittnar om att Cellini inte väcker så oerhört mycket känslor :)
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
...för mig ÄR Rolex rätt mycket Oystercaset, deras (klockvärldens?) största uppfinning och klippan som hela firman är byggd på... en Rolex utan oystercase är liksom bara en vanlig klocka... väl med inhouseverk och fint i övrigt, men det finns ju rätt många såna klockor här i världen... cellini-inte så intressant... :D
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Nej, Cellini är som det antytts fullkomligt iskallt på marknaden - linjen kom som en ganska naturlig del av verksamheten back-in-the-days (eftersom det vore lite synd att tappa exempelvis hela presentations-/gåvomarknaden samt det segment som passar det finkulturella patos som Rolex har) men är ingenting som direkt flyger ut ur butikerna...
 

Ricrob

Patek
NiklasArvid skrev:
...för mig ÄR Rolex rätt mycket Oystercaset, deras (klockvärldens?) största uppfinning och klippan som hela firman är byggd på... en Rolex utan oystercase är liksom bara en vanlig klocka... väl med inhouseverk och fint i övrigt, men det finns ju rätt många såna klockor här i världen... cellini-inte så intressant... :D

Så sant som det är sagt av en sanningens man.. Dvs +1 på den! :D

Men visst är den snygg! Fast det finns många snygga klockor..
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
Hade en cellini period i mitt huvud då dom är väldigt förmånligt prisade begagnade. Gillar även dom gamla skarpt. Tycker generellt att det är en jäkligt cool klocka och har absolut lust att prova! Plus Cellini Prince är ju fantastisk!
Edit: apa vad jag fick lust på en Cellini Prince igen...:banghead:
 
Senast ändrad:

Anqan

Breitling
Jag var länge inställd på att köpa en ny Cellini, men backade till slut. Lite för att det inte känns som en Rolex men främst för att andrahandsvärdet är riktigt dåligt. Det skulle kunna vara en uppsida att den låga försäljningen till slut gör den unik och åtråvärd, om serien skulle läggas ner. Hur som helst, i den prisklassen skulle jag gå på andra dressare....
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Men den stora frågan är väl ändå om någon Cellini har passerat handleden någon gång under dessa fyra år sedan tråden startades, @leben?
 
Topp