• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Någon här som har tillgång till Carfax?

Sjobedan

Rolex
Som topic.

Har en bekant som vill jaga tag i sin förra bil som blev såld till Tyskland för ett par år sedan.

Jag har regnr och chassinr om det kan hjälpa?

Mvh/
 

TicTack

Cartier
Regnr? I Tyskland?... De är personliga.

Hade det varit Frankrike hade han varit rökt. Där får du på sin höjd reda på vilket försäkringsbolag ett visst regnr är kopplat till, så du kan ställa krav vid skador.

Har något olagligt hänt så kan du självklart även POLISANMÄLA i Frankrike.

Men i övrigt så fungerar få länder som offentlighetsprincipssverige - vilket har sina fördelar (tjuvar kan inte kolla upp bilägare på långtidsparkeringar vid flygplatser etc..) men också sina nackdelar...
 

Sjobedan

Rolex
Regnr? I Tyskland?... De är personliga.

Hade det varit Frankrike hade han varit rökt. Där får du på sin höjd reda på vilket försäkringsbolag ett visst regnr är kopplat till, så du kan ställa krav vid skador.

Har något olagligt hänt så kan du självklart även POLISANMÄLA i Frankrike.

Men i övrigt så fungerar få länder som offentlighetsprincipssverige - vilket har sina fördelar (tjuvar kan inte kolla upp bilägare på långtidsparkeringar vid flygplatser etc..) men också sina nackdelar...


Det är en mycket speciell bil som han väldigt gärna vill köpa tillbaka. Så alla genvägar till att hitta bilen mottas tacksamt.

yonsson Tråkigt svar. :facepalm:
 

Tapiren

Cartier
Jag tror det är svårt, men om du pm:ar mig chassienumret kan jag göra en sökning på den carfax jag har, en "vanlig svensk" månadsprenumeration.

Men är det en speciell bil är den kanske känd även där, på något forum eller via någon klubb.
 
Topp