• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Någon måste vara först, 116500LN.

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Sedan Basel har har jag inte varit helt förtjusad i den, den som mycket annat har lanserats med dåliga produktbilder i min mening vilket gjort att mina förväntningar sänktes direkt. Men efter Hodinkee's artikel och via bilder från personer som var i Basel så måste jag säga att den växer. Rejält.

Min inställning till att skaffa den var att ja den kommer när den kommer. Men att de skulle bli så här snabbt trodde jag inte knappt 2,5 månad efter Basel.

Klockan som delar mycket DNA med 116520 men försetts med en keramisk bezel och det får fanskapet att flyga, totalt. Djupet i keramiken gör att klockan ser mer levande ut i jämförelse med stålbezeln på den gamla.

Har vandrat genom Daytona sortimentet och haft allt från 6239 till 116528 men nu är det äntligen rätt.

Försedd med caliber 4130 med 72 powereserve som nu levereras ut med en tollerans på -2 till +2.
Boxen är dessvärre den tråkiga gröna Waveboxen men det gör inget när klockan väger upp det så totalt.

Enda jag tycker är negativt är PCL, men det får man lära sig att leva med :)


Tack för mig, nu tar vi helg!


image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
 

cab

Audemars
2-Faktor
Grattis! Snyggt att du fick på ett gummi på APn också! :) Trevlig helg!
 

Greven

Audemars
Stort grattis för andra gången idag! (Vad hände med den första paketöppningstråden?)
 

Niklas

Rolex
2-Faktor
Vilken grejj! Måste vara första i Sverige? Måste vara en härlig känsla :D
Såg när du postade den på insta tidigare idag, fantastisk fin!
Hur känns den? Är det en keeper?
Riktigt stort grattis!!
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Vilken grejj! Måste vara första i Sverige? Måste vara en härlig känsla :D
Såg när du postade den på insta tidigare idag, fantastisk fin!
Hur känns den? Är det en keeper?
Riktigt stort grattis!!
Skulle gissa på först i landet men det är ju lite kaxigt att säga men bland de första iaf :)
Keeper vet man inte men den känns otroligt mångsidig och till skillnad från AP RoCn så tål den ju lite plask med :)
 

A.J.

Panerai
Sedan Basel har har jag inte varit helt förtjusad i den, den som mycket annat har lanserats med dåliga produktbilder i min mening vilket gjort att mina förväntningar sänktes direkt. Men efter Hodinkee's artikel och via bilder från personer som var i Basel så måste jag säga att den växer. Rejält.

Min inställning till att skaffa den var att ja den kommer när den kommer. Men att de skulle bli så här snabbt trodde jag inte knappt 2,5 månad efter Basel.

Klockan som delar mycket DNA med 116520 men försetts med en keramisk bezel och det får fanskapet att flyga, totalt. Djupet i keramiken gör att klockan ser mer levande ut i jämförelse med stålbezeln på den gamla.

Har vandrat genom Daytona sortimentet och haft allt från 6239 till 116528 men nu är det äntligen rätt.

Försedd med caliber 4130 med 72 powereserve som nu levereras ut med en tollerans på -2 till +2.
Boxen är dessvärre den tråkiga gröna Waveboxen men det gör inget när klockan väger upp det så totalt.

Enda jag tycker är negativt är PCL, men det får man lära sig att leva med :)


Tack för mig, nu tar vi helg!


image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Grattis!:) Satan vad fin! :woot: Ha en skön helg! Hälsningar från "Mallis";)
 
Topp