• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Christopher Ward!

Blir denna idag :)
IMG_1582.JPG
Ser riktigt sjysst ut!
 

Focus

Breitling
Någon som har erfarenhet av quartzaren C60 300? Den lockar som en sommarbeater och har ingenting emot en quartz, så länge den håller samma kvalité som deras originella C60 600. Är främst orolig för quartzens aluminiumbezeln istället för ceramic, och att den ska ticka så högt att jag får spel... En väns gamla quartz från Tissot lät nämligen som en kyrkklocka varenda sekund. Hördes så fort det blev tyst, trots att man satt en meter ifrån.
 

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Har köpt en till min son så den ligger än så länge i förvar tills han blir stor nog att använda den så har ingen erfarenhet av att bära klockan. Kan inte påstå att jag tänkt på att den ska ticka högt däremot tycker jag att det finns viss skillnad på 300an och 600an rent upplevd kvalitetsmässigt. Blir inte riktigt samma känsla i kvartsen jämfört automaten, mycket pga viktskillnaden men också kronan och bakstycket är annorlunda. Sen gör ju den keramiska ringen mycket kvalitetsmässigt också.
 

Leafvalley

Cartier
Någon som har erfarenhet av quartzaren C60 300? Den lockar som en sommarbeater och har ingenting emot en quartz, så länge den håller samma kvalité som deras originella C60 600. Är främst orolig för quartzens aluminiumbezeln istället för ceramic, och att den ska ticka så högt att jag får spel... En väns gamla quartz från Tissot lät nämligen som en kyrkklocka varenda sekund. Hördes så fort det blev tyst, trots att man satt en meter ifrån.

Personligen har jag en ganska bra hörsel men varken min Cartier Santos Quartz eller Tissot(x3) är knappt märkbara, somnar ofta med min Cartier då den sitter så nätt och skönt på armen att jag glömmer bort att den är där.
 

Focus

Breitling
Har köpt en till min son så den ligger än så länge i förvar tills han blir stor nog att använda den så har ingen erfarenhet av att bära klockan. Kan inte påstå att jag tänkt på att den ska ticka högt däremot tycker jag att det finns viss skillnad på 300an och 600an rent upplevd kvalitetsmässigt. Blir inte riktigt samma känsla i kvartsen jämfört automaten, mycket pga viktskillnaden men också kronan och bakstycket är annorlunda. Sen gör ju den keramiska ringen mycket kvalitetsmässigt också.
Låter som en riktigt bra farsa som köpt klocka till sonen redan innan han är "stor nog" ;) Tack för upplysningen! Hade inte tänkt på att vikten och bakstycket skiljde sig. Keramiska bezeln kan vara en dealbreaker... Skulle du säga att aluminiumbezeln sänker hela klockan, eller snarare så att keramiska bezeln höjer och aluminium ändå är "bra"? Vad är det förresten med kronan som skiljer sig? :)
 

Focus

Breitling
Personligen har jag en ganska bra hörsel men varken min Cartier Santos Quartz eller Tissot(x3) är knappt märkbara, somnar ofta med min Cartier då den sitter så nätt och skönt på armen att jag glömmer bort att den är där.
Då så! Skönt att höra. Slipper jag tänka på det problemet nå mer :)
 

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Låter som en riktigt bra farsa som köpt klocka till sonen redan innan han är "stor nog" ;) Tack för upplysningen! Hade inte tänkt på att vikten och bakstycket skiljde sig. Keramiska bezeln kan vara en dealbreaker... Skulle du säga att aluminiumbezeln sänker hela klockan, eller snarare så att keramiska bezeln höjer och aluminium ändå är "bra"? Vad är det förresten med kronan som skiljer sig? :)
Haha, klart Grabben ska ha ett par stycken klockor tills dagen då han är redo :)
Är på jobbet för tillfället men ska se om jag kan göra en liten fotojämförelse när jag kommer hem.
 

Focus

Breitling
Inte världens bästa foton men hoppas du kan se något i alla fall. Tickandet går nästan inte att höra alls så där behöver du inte vara orolig.
IMG_1591.JPG
IMG_1589.JPG
IMG_1590.JPG
Oj, var en markant skillnad på kronan faktiskt. Liggandes sådär bredvid varann ser jag även hur keramikbezeln regerar. Blir att fundera lite mer då... Lutar nu mot 600 faktiskt :)
 

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Min första Christopher Ward landade i dag. Dubbelpost. Kort bakgrund. Efter jag sålt min Tudor Jumbo TT har jag velat skaffa en ny dressare. Hade sneglat ett tag på den här - en dag blev det rätt dag och i dag anlände den. Manuell med fantastisk tavla.
IMG_2955.jpg
IMG_2959.jpg
IMG_2967.jpg
Supersnygg, sneglat lite på den där. Vad tycker du om storleken?
 

larra64

Rolex
Är van vid rätt små dressare, men den här känns bra även om den inte är så liten. Tunnheten, 8 mm, gör att den känns rätt smäcker.
 
Topp