• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Christopher Ward!

Julle

Omega
Så då var beställning lagd. Är lite med blandade känslor map loggan men måste ge den en chans, man lever bara en gång :)
IMG_1626.JPG
Den är jättefin ju, hoppas att det känns bra när den väl är i hand!

Tyckte också först att loggans position kändes märklig men samtidigt gör den tavlan oerhört balanserad vilket är hur snyggt som helst. Antagligen blir man lite avskräckt pga ovana bara men förhoppningsvis går det över snabbt med klockan på handleden :)
 
Senast ändrad:

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Den är jättefin ju, hoppas att det känns bra när det väl är i hand!

Tyckte också först att loggans position kändes märklig men samtidigt gör den tavlan oerhört balanserad vilket är hur snyggt som helst. Antagligen blir man lite avskräckt pga ovana bara men förhoppningsvis går det över snabbt med klockan på handleden :)
Hoppas verkligen det blir som du säger att det bara är ovana, vill verkligen att denna ska kännas bra. Huh vilka i-landsproblem man har ibland :)
 

Julle

Omega
Hoppas verkligen det blir som du säger att det bara är ovana, vill verkligen att denna ska kännas bra. Huh vilka i-landsproblem man har ibland :)
Jaadå väl i handen brukar alla småtvivel man haft vara som bortblåsta! Om det sen ändå inte vill sig gav du det ett tappert försök iallafall.. Då slipper du dö nyfiken frågandes om den ändå hade funkat eller ej och kan leta vidare.. :)

Fyyylld med i-lands problem är denna hobby! "Hjäälp vilken klocka ska jag köpa för 20k" eller "faaan vad svårt det är att välja vilken av mina 10 klockor jag ska ta på mig på morgonen!!" :D
 

Facegravy

Panerai
2-Faktor
Nä finns ingen vad jag vet, men har beställt en som går att läsa lite längre upp i tråden. Återkommer med mina intryck när den landat :)

Härligt! Jag är bra sugen. Men osäker.


Ah, trodde alla trident var dykare... snyggt, Hittade dock en video recension på youtube

De har en avstickare :)
Såg den idag. Är något med enkelheten jag gillar. Tror den kan passa med alla typer av band också. Nato,läder, stålarmband
 

marwe

Breitling
Funderar på att inhandla en C60 38 mm men jag har lite svårt att bestämma mig för huruvida jag vill ha en svart eller vit urtavla. Är dessutom mer förtjust i den gamla loggan vilket ställer till det lite. Är det bara loggan som har uppdaterats sedan förra modellen eller är det något ytterligare?
 

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Funderar på att inhandla en C60 38 mm men jag har lite svårt att bestämma mig för huruvida jag vill ha en svart eller vit urtavla. Är dessutom mer förtjust i den gamla loggan vilket ställer till det lite. Är det bara loggan som har uppdaterats sedan förra modellen eller är det något ytterligare?
Nytt spänne på metallänken, lite längre men med mikrojustering.
 

marwe

Breitling
Vad säger magkänslan? Svart är ju mer klassiskt. Men samtidigt är ju vitt rätt snygg kontrast mot den svarta vridringen kan jag tycka.
Exakt så jag resonerar också. Den vita är snyggare på produktbilderna på sidan än i de filmer jag sett på den. Handlar ju om vilket ljus den är i förstås. Lutar nog några procent just nu åt att det blir den svarta. Är ju som sagt en klassiker.

Okej så inga jättestora förändringar mot tidigare alltså. Mikrojustering är ju dock trevligt även om det nog inte väger upp mot loggans något märkliga placering i mitt tycke.
 

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Så då var beställning lagd. Är lite med blandade känslor map loggan men måste ge den en chans, man lever bara en gång :)
IMG_1626.JPG
Så då var den levererad och måste säga att jag än en gång blir positivt överraskad över kvalitetskänslan på CW-klockor. Härligt gedigen och snygg finish.

Bara älskar hela grejen med vintage-lum, matt urtavla och det upphöjda safirglaset. Visarna tycker jag är nice och klockan har mycket bra proportioner, kort och gott en snygg klocka. Det jag upplever lite negativt är då möjligtvis att urtavlan känns lite tråkig, händer inte så mycket. Hade också trott att skruvkronan skulle vara lite större.

Borde vart hur nöjd som helst med denna men... loggans placering är tyvärr en dealbreaker för mig :(. Upplever inte den omtalade symmetrin/balansen utan ser bara ett stort tomrum i urtavlan. Tro mig jag har verkligen kämpat, tittat på bilder på klockan i timmar för att vänja mig men när jag fick klockan i handen så var känslan bara njää.

Så tyvärr klockan åker tillbaks och jag får helt enkelt vänta till nästa "rebranding" och hoppas loggan hoppar upp till kl12 :)
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Nu var jag väldigt negativ till nya loggan när den kom men såhär efter lite tanke fattar jag vad de vill åstadkomma. Den gamla loggan var... asså, det var inget jag fastnade för (och båda mina CW har lämnat), den här sticker åtminstone ut. Ärligt sagt minns jag knappt hur den gamla såg ut.

Vi får se om de släpper någon modell som får mig att slå till, loggan kommer iaf inte hindra mig.
 
Topp