• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Christopher Ward!

Anatta

Panerai
2-Faktor
En bra dag idag :)
IMG_1726.JPG

Mm. Har siktet inställt på en 38 mm igen. Ska ge den 3 dagar MINST innan jag bestämmer mig. Jag tycker det är en fantastisk dykare! :)
Tack för all inspo i denna tråd! :heart:
 

marwe

Breitling
Barnsligt förtjust i den! Sorry för kass bild, men den är ruggigt vacker i verkligheten. Storleken är på 38mm är helt perfekt för mig som har sugrör till armar. Ärligt talat är jag glad att jag valde den "nya" loggan. Den vågiga urtavlan är slående vacker. Tavlan känns ren och proper utan att på något sätt vara tråkig och i den aspekten är "nya" loggan en fördel. Placeringen av loggan (kl 9) ser mycket bättre ut än på diverse produktbilder. Finishen jämfört vad man betalar för är fantastisk. Klockan fick tom flertalet komplimanger när jag var inne och kortade länken på en av de "finare" uraffärerna vilket på ett sätt förvånade mig i och med att det inte är ett stort märke i branschen (nu bryr jag mig inte jättemycket om vad andra tycker då jag köpte den för att jag gillar den, men ändå så har de sett en del klockor över tid). Länken med mikrojusteringar passar klockan väl och är av god kvalité. Nu återstår att se hur jag och klockan kommer trivas på sikt och hur kvalitén är i långa loppet men just nu känns som att det kommer vara en långvarig kompanjon. Svårt att hitta en bättre dykare även om du lägger till 10k. Min rekommendation är köp!
IMG_20170705_182551.jpg
 

Anatta

Panerai
2-Faktor
Barnsligt förtjust i den! Sorry för kass bild, men den är ruggigt vacker i verkligheten. Storleken är på 38mm är helt perfekt för mig som har sugrör till armar. Ärligt talat är jag glad att jag valde den "nya" loggan. Den vågiga urtavlan är slående vacker. Tavlan känns ren och proper utan att på något sätt vara tråkig och i den aspekten är "nya" loggan en fördel. Placeringen av loggan (kl 9) ser mycket bättre ut än på diverse produktbilder. Finishen jämfört vad man betalar för är fantastisk. Klockan fick tom flertalet komplimanger när jag var inne och kortade länken på en av de "finare" uraffärerna vilket på ett sätt förvånade mig i och med att det inte är ett stort märke i branschen (nu bryr jag mig inte jättemycket om vad andra tycker då jag köpte den för att jag gillar den, men ändå så har de sett en del klockor över tid). Länken med mikrojusteringar passar klockan väl och är av god kvalité. Nu återstår att se hur jag och klockan kommer trivas på sikt och hur kvalitén är i långa loppet men just nu känns som att det kommer vara en långvarig kompanjon. Svårt att hitta en bättre dykare även om du lägger till 10k. Min rekommendation är köp!
IMG_20170705_182551.jpg
Så fin! Grattis
Wrist shot? :)
 

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Barnsligt förtjust i den! Sorry för kass bild, men den är ruggigt vacker i verkligheten. Storleken är på 38mm är helt perfekt för mig som har sugrör till armar. Ärligt talat är jag glad att jag valde den "nya" loggan. Den vågiga urtavlan är slående vacker. Tavlan känns ren och proper utan att på något sätt vara tråkig och i den aspekten är "nya" loggan en fördel. Placeringen av loggan (kl 9) ser mycket bättre ut än på diverse produktbilder. Finishen jämfört vad man betalar för är fantastisk. Klockan fick tom flertalet komplimanger när jag var inne och kortade länken på en av de "finare" uraffärerna vilket på ett sätt förvånade mig i och med att det inte är ett stort märke i branschen (nu bryr jag mig inte jättemycket om vad andra tycker då jag köpte den för att jag gillar den, men ändå så har de sett en del klockor över tid). Länken med mikrojusteringar passar klockan väl och är av god kvalité. Nu återstår att se hur jag och klockan kommer trivas på sikt och hur kvalitén är i långa loppet men just nu känns som att det kommer vara en långvarig kompanjon. Svårt att hitta en bättre dykare även om du lägger till 10k. Min rekommendation är köp!
IMG_20170705_182551.jpg
Underbar, stort grattis och kul att du är nöjd.
 

Pez-ez

Panerai
2-Faktor
Såja, "fit for fight" för sommarens alla göromål, bad, sol, vatten...you name it :cool:
Ett enklare gummi som står pall, precis som klockan :). Så jäkla nöjd med denna klocka!
20170710_210433.jpg
20170710_210454.jpg

Jag funderar skarpt på en sådan klocka också, men med vit urtavla. Har du den med länk? Jag tänkte hur spännet ser ut, det har jag nog inte sett på bild.
 

Kyroc

Breitling
Jag använder för tillfället en C9 Moonphase men överväger att sälja den :)
 

Bilagor

  • IMG_0451.JPG
    IMG_0451.JPG
    156.7 KB · Visningar: 53

Kyroc

Breitling
Mycket fin men ganska stor pjäs.. Kanske därför du överväger att sälja? Har själv tidigare suktats av modellen men avskräcks lite av just storleken.. Fin är den i vilket fall :)
Det är riktigt som du säger, ganska tjock ändå, kan tyvärr inte exakta måtten. Lyckligtvis räddas den lite av att den är 40mm. Håller med dig, fin klocka med lite egen månfas. Överväger att sälja den då jag tänkte försöka få ihop till en Tudor BB men tyvärr håller inte budgeten för att behålla både denna och köpa tudoren
 

Julle

Omega
Det är riktigt som du säger, ganska tjock ändå, kan tyvärr inte exakta måtten. Lyckligtvis räddas den lite av att den är 40mm. Håller med dig, fin klocka med lite egen månfas. Överväger att sälja den då jag tänkte försöka få ihop till en Tudor BB men tyvärr håller inte budgeten för att behålla både denna och köpa tudoren
Black bay också fin.. Provat ett flertal gånger...
Jag förstår dig! Gör inget förhastat beslut bara det är en häftig klocka du sitter på ändå :)
 
Topp