• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Christopher Ward!

Leafvalley

Cartier
DSC_0402.JPG

Ut på safari i tropikerna, då gäller Khakigrön Natostrap på min vintage black trident 38 mm. Allt från leopard till elefant på djur som setts.
 
Sitter och kollar igenom alla bilder här och blir riktigt sugen på en CW. Jag sitter i dagens läge utan klocka(!) och är ute efter en schysst dykarklocka till vardagsklocka och jag har under längre tid haft mitt öga på en CW Trident 38mm och har flera gånger varit nära att trycka på köpknappen. Jag är däremot väldigt rädd för att den ska kännas för liten. Ni som har haft 38:an, bärs den större det eller känns det som en 38mm?
 

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Sitter och kollar igenom alla bilder här och blir riktigt sugen på en CW. Jag sitter i dagens läge utan klocka(!) och är ute efter en schysst dykarklocka till vardagsklocka och jag har under längre tid haft mitt öga på en CW Trident 38mm och har flera gånger varit nära att trycka på köpknappen. Jag är däremot väldigt rädd för att den ska kännas för liten. Ni som har haft 38:an, bärs den större det eller känns det som en 38mm?
Har några andra klockor i samma storlek och tycker CWn bär mindre, mycket pga av den relativt tjocka boetten och den tighta urtavlan. Som med alla klockor så vänjer man sig fort, varvar du inte Tridenten med en Panna eller motsvarande så tror jag inte storleken ska vara något problem.
 

aLiter

Cartier
2-Faktor
Sitter och kollar igenom alla bilder här och blir riktigt sugen på en CW. Jag sitter i dagens läge utan klocka(!) och är ute efter en schysst dykarklocka till vardagsklocka och jag har under längre tid haft mitt öga på en CW Trident 38mm och har flera gånger varit nära att trycka på köpknappen. Jag är däremot väldigt rädd för att den ska kännas för liten. Ni som har haft 38:an, bärs den större det eller känns det som en 38mm?

Sjukt nöjd med 38an. Bärs hur bra som helst på en 17cm arm. Å andra sidan diggar jag inte oversized trenden, utan jag vill ha en schysst klocka som känns proportionerlig.
 

AE41500

Panerai
Sitter och kollar igenom alla bilder här och blir riktigt sugen på en CW. Jag sitter i dagens läge utan klocka(!) och är ute efter en schysst dykarklocka till vardagsklocka och jag har under längre tid haft mitt öga på en CW Trident 38mm och har flera gånger varit nära att trycka på köpknappen. Jag är däremot väldigt rädd för att den ska kännas för liten. Ni som har haft 38:an, bärs den större det eller känns det som en 38mm?
Funderade själv på en 38.a, men när denna bara fanns som 43.a så var det ju bara och köpa :). Är helnöjd med storleken på min 17,5-18 armled. Kändes smidig och bra redan från början.
20170717_223122.jpg
 

Weiss

Omega
Trevlig tråd om CW! Har haft mina dubier tidigare, men märket verkar ju vara en sällsynt kombination av förnuft (nåja :angel:) och klass!
 

Crentus

Cartier
2-Faktor
Trevlig tråd om CW! Har haft mina dubier tidigare, men märket verkar ju vara en sällsynt kombination av förnuft (nåja :angel:) och klass!
Man blir bara mer sugen! Jag är fast inställd på en Trident som nästa köp och prenumererar på nyhetsbrevet då de ofta kan komma en bra rabatt. Just nu ger "trident15" 15% på Tridents.

C60 Pro 38mm vintage/black med gamla loggan vore mums :D
 

Weiss

Omega
Minsann! Ett nyhetsutskick som för ovanlighetens skull kan vara givande! Blir det månne ytterligare ett hål i plånboken nu?:confused:
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Man blir bara mer sugen! Jag är fast inställd på en Trident som nästa köp och prenumererar på nyhetsbrevet då de ofta kan komma en bra rabatt. Just nu ger "trident15" 15% på Tridents.

C60 Pro 38mm vintage/black med gamla loggan vore mums :D

Det sura med CW är ju att helt plötsligt är de på 30-50% rabatt (iaf varit så förut). Och ja jag borde köpt då framförallt den äldre trident, men inte bitter alls i efterhand... :facepalm:

Drar mig därför från att köpa en C60 quartz... :sorry:
 

Crentus

Cartier
2-Faktor
Det sura med CW är ju att helt plötsligt är de på 30-50% rabatt (iaf varit så förut). Och ja jag borde köpt då framförallt den äldre trident, men inte bitter alls i efterhand... :facepalm:

Drar mig därför från att köpa en C60 quartz... :sorry:
Haha, de som hänger på CW forumet säger att det är ett konstigt om man lyckas köpa för fullpris o_O

Regga dig på CWforumet, var en del quartz som såldes i rean som kommer säljas vidare där. Bara att förbereda triggerfingret ;)
 

Crentus

Cartier
2-Faktor
Det gör du rätt i, what a beauty :oops:
Letar fortfarande efter en svart eller vintage 38mm. Haft möjlighet att köpa vit och blå, men får inte ha-känslan. Vissa färger passar bara vissa modeller för mig.​
 
Topp