• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Christopher Ward!

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
image.jpg
Vad tycker forumet om den nya kronografen? Då med hänsyn till att den landar på ~£1500. Är den värd det mån tro?
Hade jag inte haft en hel drös andra klockor på väg in (2016 - the year of the preorders för min del) så hade jag skaffat den där. Caset är inte större än den vanliga 42mm C60, den är bara tjockare, så den är säkert riktigt skön på armen. Notera de borstade hornen, för övrigt :)
 

meo_swe

Audemars
Jag fick svar idag, det går inte att fixa annan ring till GMT. Detta då "...not possible the GMT bezel, relates to GMT functions.", hur det nu går ihop iom att den första fjärdedelen av GMT är körd iaf.

Blir helt enkelt till att vänta.
Are you Skojing with me? There är no normal GMT-funktion on that klocka!
 

levman

Cartier
Snygga klockor men kan tycka dom är inspireras lite väl mycket av vissa andra ibland... Jag vet inte vad jag ska tycka. Trodde Ch Ward var som Steinhart. Stämmer inte det?
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Nja. Chr Ward kanske tar inspiration från andra märken medans Steinhart gör rena homage klockor.
Precis, och dessutom gör de många av urverken själva. Ryktet säger att någon VD för något finare klockmärke har spottat Christopher Ward i ansiktet när Ward sa "nej, vi behöver inte köpa urverk från er längre, vi gör våra egna". :)
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Precis, och dessutom gör de många av urverken själva. Ryktet säger att någon VD för något finare klockmärke har spottat Christopher Ward i ansiktet när Ward sa "nej, vi behöver inte köpa urverk från er längre, vi gör våra egna". :)

Jag tror dessutom (och detta gäller många affordables-märken) att om Chris Ward tog rejält betalt för sina klockor (som anses vara inspirerade av andra märken) så skulle ingen säga något om det. Jag ser mängder av de dyrare märkena som kopierar varandra hejvilt, men det nämns sällan. Steinhart är en annan femma, med tanke på att de gör mer eller mindre identiska Rolex-varianter (och även Panerai Mare Nostrum). Det hade inte fungerat för dem att kosta lika mycket som Rolex och ha likadana klockor. Det hade inte gått hem såklart. Steinharts mer egna modeller tycker jag däremot är helt okej, Triton och Aviation-serien exempelvis.

För övrigt, det är väl alltid så att folks gnäll kommer av olika former av avundsjuka. Let's ignore that och njuta av våra fina klockor.
 

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Jag tror dessutom (och detta gäller många affordables-märken) att om Chris Ward tog rejält betalt för sina klockor (som anses vara inspirerade av andra märken) så skulle ingen säga något om det. Jag ser mängder av de dyrare märkena som kopierar varandra hejvilt, men det nämns sällan. Steinhart är en annan femma, med tanke på att de gör mer eller mindre identiska Rolex-varianter (och även Panerai Mare Nostrum). Det hade inte fungerat för dem att kosta lika mycket som Rolex och ha likadana klockor. Det hade inte gått hem såklart. Steinharts mer egna modeller tycker jag däremot är helt okej, Triton och Aviation-serien exempelvis.

För övrigt, det är väl alltid så att folks gnäll kommer av olika former av avundsjuka. Let's ignore that och njuta av våra fina klockor.

Well done sir :)
 
Topp