• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Christopher Ward!

Julle

Omega
Jag skulle välja rött, väldigt mycket roligare och djupare färg. Mig veterligen en av väldigt få keramiska röda där ute. Dock är jag smått allergisk mot CWs idé att blanda dyk- och GMT-ring (vaffan?, liksom).
Den röda verkar magisk därför jag inte riktigt kan bestämma mig..

Måste också hålla med om bezeln men tror (hoppas) att det inte kommer kännas så farligt när man väl har klockan irl.
 

Perz

Omega
La imorse köporder på denna lilla rackare :)
Screenshot_20161020-125851.png

Dock kvartsversionen men känner mig nöjd och förväntansfull ändå :D

Såg att dom rear ut alla tridents med vit urtavla med 30% rabatt, synd att den inte lockar lika mycket som den svarta urtavlan dock...
 

Bilagor

  • Screenshot_20161020-125851.png
    Screenshot_20161020-125851.png
    73.3 KB · Visningar: 22

Andy7750

Audemars
2-Faktor
La imorse köporder på denna lilla rackare :)
Screenshot_20161020-125851.png

Dock kvartsversionen men känner mig nöjd och förväntansfull ändå :D

Såg att dom rear ut alla tridents med vit urtavla med 30% rabatt, synd att den inte lockar lika mycket som den svarta urtavlan dock...
Köpte en sån för ett tag sedan, riktigt fin och bra känsla i den, du kommer att bli nöjd.
 

Julle

Omega
Var nära på att välja vit just på grund av rabatten men som du säger lockar ju svart tavla mer..:hungry:
La för övrigt också beställning imorse på en gmt, vilken bezelfärg det blev får ni se när den kommer fram..;)
 

Anatta

Panerai
2-Faktor
IOM det fallande pundet och CW's mer eller mindre konstanta rabattkampanjer tycker jag priset ligger något i överkant.
Jag är villig att hålla med här. Kampanjen 100UK16 ger nu 100 pund på köp över 600.
Nämnda klocka med länk kostar idag då i runda slängor 6000 SEK.
Så helt klart i överkant i min mening...
 

Fredgusta

Panerai
Länge suktat efter en C. Ward. Deras "big-moonphase" är i gråzonen till "rip-off" från Arnold & Son men diggar den ändå. Dock är visarna lite för tråkiga imo.
 

Julle

Omega
Såja!! Efter mycket väntan har den äntligen kommit. Och jag säger som många andra, vilken jäkla kvalitetskänsla! Man blir positivt överraskad. Även positivt överraskad med storleken som jag var mycket orolig för. Runt 43mm som denna är skulle jag säga är på gränsen för mig, men samtidigt gillar jag stora klockor så på gränsen blir perfekt!

Inte lyckats korta länken än och tror inte jag vågar själv haha, men däremot tror jag att den ska få stanna!
Fyller en bra plats som dressdykare med sin blanka keramiska ring, cleana utseende och polerade mittlänkar. :)

image.jpeg

image.jpeg
 

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Såja!! Efter mycket väntan har den äntligen kommit. Och jag säger som många andra, vilken jäkla kvalitetskänsla! Man blir positivt överraskad. Även positivt överraskad med storleken som jag var mycket orolig för. Runt 43mm som denna är skulle jag säga är på gränsen för mig, men samtidigt gillar jag stora klockor så på gränsen blir perfekt!

Inte lyckats korta länken än och tror inte jag vågar själv haha, men däremot tror jag att den ska få stanna!
Fyller en bra plats som dressdykare med sin blanka keramiska ring, cleana utseende och polerade mittlänkar. :)

image.jpeg

image.jpeg
Nice, stort grattis, riktigt fet.
 

Perz

Omega
Så har då min första CW-klocka trillat in! Blev dock kvartsversionen men är grymt nöjd ändå :D 43 mm sitter bra, skön länk och treuddssekundvisaren är riktigt läcker.
20161104_075248.jpg
Känns som bra kvalitet, men stör mig något på att sekundvisaren inte är helt linjerad mot sekundmarkeringarna :shifty: Något som man kan rätta till själv eller måste man skicka tillbaka klockan om man vill ha det åtgärdat?
20161104_075509.jpg
 

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Så har då min första CW-klocka trillat in! Blev dock kvartsversionen men är grymt nöjd ändå :D 43 mm sitter bra, skön länk och treuddssekundvisaren är riktigt läcker.
20161104_075248.jpg
Känns som bra kvalitet, men stör mig något på att sekundvisaren inte är helt linjerad mot sekundmarkeringarna :shifty: Något som man kan rätta till själv eller måste man skicka tillbaka klockan om man vill ha det åtgärdat?
20161104_075509.jpg
Grattis, riktigt snygg. Trist bara med sekundvisaren.
 

Allan Ballan

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Klockan heter C9 Pulsometer COSC - Limited Edition
Diametern är 40mm och 11,35 mm hög
Urverket är Sellita SW200-1(COSC)
Vattentät till 5 ATM
Lug till Lug 47.8mm
Limiterad utgåva finns bara i 250 exemplar
38h gångreserv
Safir glas
Transparant baksida
Säg till om du vill veta något mer

Nu till lite bilder

14971539_10205823109137540_1146674505_o.jpg
14971552_10205823109657553_729005790_o.jpg
13569833_10204981363854434_16421138_o.jpg
14923002_10205823109897559_210989929_o.jpg
14923006_10205823109337545_532407311_o.jpg
14924115_10205823109537550_1073833474_o.jpg
 
Såja!! Efter mycket väntan har den äntligen kommit. Och jag säger som många andra, vilken jäkla kvalitetskänsla! Man blir positivt överraskad. Även positivt överraskad med storleken som jag var mycket orolig för. Runt 43mm som denna är skulle jag säga är på gränsen för mig, men samtidigt gillar jag stora klockor så på gränsen blir perfekt!

Inte lyckats korta länken än och tror inte jag vågar själv haha, men däremot tror jag att den ska få stanna!
Fyller en bra plats som dressdykare med sin blanka keramiska ring, cleana utseende och polerade mittlänkar. :)

image.jpeg

image.jpeg

Jag vill inte klaga på en riktigt schysst klocka med ett värde som enligt mig vida överstiger inköpspriset, men....

Vad i helvete tänkte de med gmt/dykarringen?!?
 

Julle

Omega
Jag vill inte klaga på en riktigt schysst klocka med ett värde som enligt mig vida överstiger inköpspriset, men....

Vad i helvete tänkte de med gmt/dykarringen?!?
Hehe något som jag också störde mig otroligt mycket på innan jag beställde klockan, men ska jag vara ärlig så tänker jag nästan inte alls på det längre! Om det fanns en sak jag kunde ändra skulle det väl ändå vara det, men mer för att allt annat är så bra och hybridvridningen är minst bra. Som sagt tänker man, eller iallafall jag, knappt på det längre :)
 
Topp