• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Någon med erfarenhet av Bell&Ross BR 03 type aviation...

...Och hur den klarar sig mot S&S Skydiver, Breitling Aerospace och andra kvartsklockor av kvalitet?
Det är något med den svarta fyrkantiga boetten som tilltalar mitt förhärdade toolhjärta.
 
Aldrig haft en quartz B&R men en BR03-92 Military Ceramic, kan säga att den var grym, riktigt bra storlek med sina 42x42mm stor men absolut inte för stor, relativt tunn så den bärs väldigt bra även till skorta...

Har faktiskt varit på gång att klippa en quartzare men aldrig blivit av, men av dom du frågar om skulle B&R vara mitt val förutsatt att du hittar en beggad till okej pris...

Skrev en recension förut som kanske kan vara något...

https://klocksnack.se/threads/bell-ross-br03-92-military-ceramic.1977/
 
masterkiller varför flippa du den? Hur fungerar fyrkantigheten till vardags såattsäga, ledsnar man eller fungerar det?

Den funger utmärkt till vardags men som alla lite annorlunda klockor så måste man nog ha nån/några andra att växla med, gillade den som faan, men tyvär är det ju så att man vill prova på lite olika klockor så den fick lämna, MEN det är en av få klockor jag skulle kunna tänka mig köpa tillbaka...
 

naggge

Panerai
Jag har haft precis den modellen. Trots mina små handleder så funkade den ganska bra men modellen är ju ganska så speciell så du behöver någon annan klocka att växla med också.
Gillar utseendet på B&R mer än på konkurrenterna som du listar men i ärlighetens namn så går de knappt att jämföra.
Att ha i åtanke också är att den digitala modulen inte är den mest lättmanövrerade med en krona som ska snurras med rätt hastighet och känsla för att byta mellan de olika lägena. Inte särskilt användbar med andra ord.

Bjuder på lite bilder på min gamla:
DSC_1308_zps328fe64f.jpg

A3E73AFD-3E9B-409E-B273-BABB7F8A6263-13481-000010F12EA3FADD_zpsa349195d.jpg

DSC_1326_zps4913d7c9.jpg

DSC_1302_zpsa208c30e.jpg
 
Topp