• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Någon med erfarenhet av urinköp i Indien? (Rolex)

Gavve

Greven
2-Faktor
Kommer befinna mig fast i Indien över helgen... någon som har erfarenhet av uraffärer i Indien?

Listpriserna som jag luskat fram ser schyssta ut med nuvarande växelkurs och frågan är naturligtvis således om någon vet något om den så kallade "förhandlingsbasen". Jag är för lat för att ta mig till affären och deala, har rätt mycket annat för mig dessvärre
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Ärligt talat, hög nivå på svaren eller? Har ni inget OnT att komma med så vänligen skriv inte i tråden heller.
Gemene läskunnig förstår tydligt av topic att det rör sig om armbandsur, i detta fall Rolex.
 

frere

Audemars
2-Faktor
Ärligt talat, hög nivå på svaren eller? Har ni inget OnT att komma med så vänligen skriv inte i tråden heller.
Gemene läskunnig förstår tydligt av topic att det rör sig om armbandsur, i detta fall Rolex.

Hehe...bara för att du tog illa vid dig kompletterar jag med det lilla jag faktiskt vet om Indien. Man har konstiga handelshinder och importregler. Man är i reella tal en av världens största marknader för lyxprodukter. Med en pengastinn och prestigesugen överklass därtill, lär i synnerhet ett märke som rolex sälja bra även till höga priser. Du lär väl förväntas förhandla, men galen basarprutning är inte att vänta hos AD. Begagnat bör förväntas vara "förbättrat" av skicklig men ibland kreativ hantverkare. Namaste!
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Ärligt talat, hög nivå på svaren eller? Har ni inget OnT att komma med så vänligen skriv inte i tråden heller.
Gemene läskunnig förstår tydligt av topic att det rör sig om armbandsur, i detta fall Rolex.

Rent generellt så har Indien höga importhinder och kräver normalt att du har produktionen i landet. Typ Cocacola, LG etc.. Annars är det höga skatter.

Min egen professionella erfarenhet säger mig att indier är hopplösa att göra affärer med och skall alltid komma ut på topp (hade ett av Indiens största IT-bolag som kund)..
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Rent generellt så har Indien höga importhinder och kräver normalt att du har produktionen i landet. Typ Cocacola, LG etc.. Annars är det höga skatter.

Min egen professionella erfarenhet säger mig att indier är hopplösa att göra affärer med och skall alltid komma ut på topp (hade ett av Indiens största IT-bolag som kund)..


Hehe jo ingen höjdare att göra affärer med... Listpris på 116610 ska tydligen vara motsvarande 52 svenska kakor. Misstänker dock att det nog kan tillkomma VAT på det

EDIT: ska inte köpa någon 116610, tog bara det priset som referens

EDIT2: 52 kakor inklusive VAT
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
On topic:
URsäkta, men jag tror inte URINvånarna blir URsINniga om du försöker förhandla utifrån URsprungspriset. :)
 
Topp