• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Någon med Max Bill Chronoscope i Stockholm?

MacL3an

Breitling
Hej!
Ny här på forumet och sitter idag med en automatisk Baume & Mercier Classima i guld på armen. Något jag dock saknar är visare som syns i mörkret och skulle dessutom gärna ha en chronograf. Jag fick tipset om Ljunghans Max Bill och blev helt kär när jag såg deras Chronoscope. Har dock förgäves letat efter en återförsäljare i Sverige, så nu är jag lite inne på att köpa en på auktion på Chrono24. Jag är dock lite rädd för att den ska kännas för stor och tjock (14 mm tjock!) på min smala handled.
Jag undrar därför om det finns någon här på forumet som äger en Chronoscope och bor/jobbar i Stockholm? I så fall, skulle du orka ta dig tiden att låta mig komma och titta på klockan?
Stort tack på förhand!
Hälsningar,
Håkan
 

Brutus

Cartier
2-Faktor
Håller med om att den är snygg, har själv sneglat på en sådan. Vet däremot inte om jag sett så många på forumet?
 

jborg

Omega
Finns en i Skåne om du orkar komma förbi. ;) Skämt åsido, jag förstår att det nog inte är aktuellt längre. Tycker dock att klockan kan förtjäna en bild på sig nånstans på forumet. Det nuvarande bandet på den är nog inte optimalt stilanpassat, men det medföljande är å andra sidan inte så kul heller, jag har den oftast på ett nato.

20180924-Chronoscope-221900-2517.jpg
 
Topp