• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Någon PASSAROUND på g?

EricMcG

Panerai
2-Faktor
Men om vi fantiserar om att 20 pers är intresserad av att lägga 1000:- då, alltså 20000:-

Då blir det intressant
 

wundlander

I know I look great in my Mustache
Tänker vi oss begagnat eller nyköp om passaround sker? För ca 12000 får man en begagnad Glashutte Orion (visserligen med det sparsamma måttet 33mm): http://www.chrono24.de/nomos/glashu...lSubpath=/nomos/index.htm&manufacturerIds=185

Det skulle innebära 600 per person om 20 stycken deltar, men det kanske känns lite i överkant?

Eller en Tangente Sport för cirka 9000: http://www.chrono24.de/nomos/tangente-sport-original-herrenuhr-handaufzug-glashuette-stahl-np-1420--eur--id2709581.htm?dosearch=true&query=nomos glashütte&resultview=list&searchexplain=true&sortorder=1&suchen=Suchen&dosearch=true&urlSubpath=/search/index.htm = 440 per person.

Finns även för 1600 EUR ny: http://www.nomos-store.com/en/Watch...inding/Tangente-38-sapphire-crystal-back.html.

Pågick Sinn-passarounden i 20 veckor? ping Camo00, wundlander etc.

Roughly 20 veckor. Vi var 20 pers och hade den i en vecka vardera, men det slirade lite över julen tror jag.
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Jag vill också vara med... någon som är driftig kan väl starta en tråd med en poll: välj ut 3-5 klockor (för ca 15-20k) som folk får rösta på. När röstningen är klar får de 20 första som anmäler sig vara med. Frågan är ju bara vem som är driftig... :facepalm:
 

EricMcG

Panerai
2-Faktor
Jag vill också vara med... någon som är driftig kan väl starta en tråd med en poll: välj ut 3-5 klockor (för ca 15-20k) som folk får rösta på. När röstningen är klar får de 20 första som anmäler sig vara med. Frågan är ju bara vem som är driftig... :facepalm:
Som organisatör har man ju en automatisk plats bland dom 20 direkt iaf + nöjet att får göra unboxingen om det är en ny. Lockande.
Jag är ju koordinatör till yrket.
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Jag är förmodligen på också. Tror dock inte jag har tid att organisera. Nomos Glashütte låter som en bra idé, vad får man betala för ett ur från deras sortiment? Tänker främst på dressmodellen (som jag inte kommer på namnet på), som det finns några av på forumet.

Runt 10-12 lök
 

Galaxy

Rolex
Jag vill också vara med... någon som är driftig kan väl starta en tråd med en poll: välj ut 3-5 klockor (för ca 15-20k) som folk får rösta på. När röstningen är klar får de 20 första som anmäler sig vara med. Frågan är ju bara vem som är driftig... :facepalm:

Jag kan dra igång en omröstningstråd med lite info, men har nog inte tid att hålla i själva beställningen och ordnandet av passasrounden i sin tur.

Vilka klockor är det vi tänker oss? Jag föreslår i alla fall:
1. Rolex Datejust/Precision (bör kunna hittas för runt 15), finns en svarttavlad Precision för 12 på K&S nu.
2. Nomos Glashutte Tangomat
3. Cartier Tank kanske? Listar väl runt 19kkr hos ADs? Visserligen kvarts...

Mer förslag?
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Som jag skrev tidigare, jag känner mig superöppen för förslag, men gärna beg, så vi får lite mer "bang for the bucks".
Sen tycker jag att en sjuhunka på skalle känns rimligt som bidrag. En hunka/dag i hyra liksom...
Och kanske runt tjugo deltagare, så får vinnaren något att liva upp hösten med!
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Ingen som känner någon som kan fixa nån bra deal så det blir extra lockande...?
 
Topp