• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartiertråden

john b

Rolex
Inte svårt när man special beställer ;). Annars är det bara köpa 22 mm istället för 23 som det är....lättare att hitta 22 mm. Blir en liten glipa, men är ju bara du som ser den.

Satt dina bandstift fruktansvärt hårt också?
Lyckas inte pressa in dem. Tar i rätt mycket men vågar inte hamra loss på den.
Är det något specialtrix på Cartier?
 

Kim

Panerai
Ja prova ett 20mm's till min Tank o de blev sjukt fult. Det är 20,5!mm så ja väntar med stor nyfikenhet på ett stingray läder ja beställt. Lite surt att Cartier kör så udda lugg mått..

Grodätarna vill väl tjäna extra pengar med udda mått. Ser fram emot Stingraybandet.

Satt dina bandstift fruktansvärt hårt också?
Lyckas inte pressa in dem. Tar i rätt mycket men vågar inte hamra loss på den.
Är det något specialtrix på Cartier?

Jag vågade inte trixa...så jag lät en urmakare göra jobbet :)
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Inte min tyvärr men för cool för att inte posta i tråden.
Ballon Bleu, här i roséguld
image.jpg

F*n vad snygg den är
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Stålvarianten har jag lättare för på länk, förbehåller mig lite lätt eftersom jag bara sett guldversionerna på bild med länk.
Har du klämt på en GG eller RG med länk?
Intryck?

Nope, bara tittat på dem bakom glas. Tycker dock den stora är för stor. Kul modell som är riktigt udda. Min favorit är TT, Cartier gör sig bra i TT.
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Jäklar vad din Guld Grand lyfte med Rockaband!
Helt annan upplevelse än den ledsna snodden som satt på innan:)
Bra.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Så där ja! Nu känns Tanken komplett:)
Tack Anders W för ett grymt jobb:)
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Många bilder men jag är så glad över rocka strapen!
Tack Aurum för inspirationen:)

Kul att du fann lite inspiration från mitt håll. Guld och rock är riktigt läckert. Dock föredrar jag nedslipade sköldar på rockorna.

IMG_1360.JPG
 

Bilagor

  • IMG_1278.JPG
    IMG_1278.JPG
    233.3 KB · Visningar: 110
D

Deleted member 4412

Guest
Ja har även beställt ett läder av Cheepo63, han fick lite fria händer så de ska bli kul o se.
Om man slipar ner sköldarna försvinner "glittret" då? De e lite coolt tycker ja iaf:)
 
D

Deleted member 4412

Guest
Trevliga bilder, tack! Den ser ju liten ut mot airkingen 34mm men den upplevs större på armen gissar jag?
Det är svårt o förklara hur den upplevs, just me de lite grövre rocka lädret känns den ju lite större. Själva grejen enligt mej är att den inte ska kännas, den ska liksom bara smälta in. Jag tycker det är nice me en klocka som som är "smidig" när man använder stickade tröjor:)
Bor du i Sthlm e de bara att dra ett pm så får du prova den:)
 
  • Like
Reactions: par

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Det är svårt o förklara hur den upplevs, just me de lite grövre rocka lädret känns den ju lite större. Själva grejen enligt mej är att den inte ska kännas, den ska liksom bara smälta in. Jag tycker det är nice me en klocka som som är "smidig" när man använder stickade tröjor:)
Bor du i Sthlm e de bara att dra ett pm så får du prova den:)

Testa ett tunt band som inte är så stoppat i samma stuk som det tjockare så har iaf jag svårt att se att uret inte kommer upplevas större. Det är så jag upplever det efter ett par års testande fram och tillbaka.
 
D

Deleted member 4412

Guest
Testa ett tunt band som inte är så stoppat i samma stuk som det tjockare så har iaf jag svårt att se att uret inte kommer upplevas större. Det är så jag upplever det efter ett par års testande fram och tillbaka.
Med rocka bandet känns klockan betydligt bättre o nästan lite större. Orginal crocot kommer ja aldrig mer att använda. Ja försökte mest att beskriva känslan att använda en slimmad Tank jämfört med en "vanlig" klocka. Min Legend Diver (42mm exkl kronor) känns för stor o klumpig när man har tjock tröja, jacka o handskar så ja föredrar mer "slimmade" klockor höst o vinter:)
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Ingen som har både en tank och en reverso så man kan få se lite jämförelser? Skulle vilja se en Ballon Bleu oxå =)
 
Topp