• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Någon som äger IWC GST Chrono?

oskarponken

Panerai
Fick bra respons på min AT tråd vilket ledde till att en AT ansakffades, tänkte se om jag kan bli lika övertygad om en GST chrono.

Någon som har lust att posta lite bilder? Hittar inte så värst mycket bra på nätet, gärna ett omdöme också. Hur mycket ska man betala för en stål i ok skick?
 

TomasBc

Dirty rotten scoundrel
2-Faktor
Min polare har en gst chrono rattrapante. Bara gott att säga om den med undantag för låset som jag tycker känns vara i det svagaste laget i jämförelse med allt annat på klockan. Prisvis vågar jag inte yttra mig om.

0210ABB6-B529-4F0C-AE05-C7E0411041C9-27857-00001222F3BA47FF_zpscdd9b3a3.jpg
 

Målarn

The Steak
TomasBc skrev:
Min polare har en gst chrono rattrapante. Bara gott att säga om den med undantag för låset som jag tycker känns vara i det svagaste laget i jämförelse med allt annat på klockan. Prisvis vågar jag inte yttra mig om.

0210ABB6-B529-4F0C-AE05-C7E0411041C9-27857-00001222F3BA47FF_zpscdd9b3a3.jpg

Haha det va ju en sån IWC han snubben på Belgobar hade!!! Han som förklara att det finns bara 2st ex av den modellen i hela världen och han äger första exet :D !!! Sååå, är den så pass Rare :D ??
Antar att polarn din har andra exet då :lol:
 

Ricrob

Patek
Den vita Ratrapante'n ovan är så sjukt fin, men där snackar vi en avsevärt större prislapp är för en vanlig GST Chrono!

Jag höll på att falla dit på en svart GST under tiden jag var på jakt efter klockan som till slut föll på min blå Monaco.
Jag var och kollade på en som då låg på Blocket men jag var tveksam på storleken (knappt 40 mm) och sedan föll det platt när vi inte riktigt kunde enas om priset, vilket jag är glad för idag, eftersom den inte hade stannat kvar hur fin den än är och då hade jag missat Monaco'n..

+ för designen, speciellt texten uppe i tavlan och finischen.

- för storleken, även om det är högst individuellt och att den har integrerad länk á la IWC.

Priset på dessa bör i min värld ligga mellan 18-25 000:- men jag kan ha fel..?
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    40.7 KB · Visningar: 414

TomasBc

Dirty rotten scoundrel
2-Faktor
Gavve skrev:
Det kanske var hans polare? :D

Haha nej det är garanterat inte min polare.. Läkarstudent och väldigt laid back. Han går knappast runt och surrar klockor på stan.

Ska man ha något ur GST-linjen så är det rattrapanten eller perpetual calendar man ska ha enligt mig.

IW375619.jpg


Dubbes la upp en film nyligen på hans exemplar, fantastiska klockor..
 

pulpen

Cartier
2-Faktor
Lås och länk typ är samma sort som på IWC 3536, 3707, 3537, 3548, 3538 samt även rattrapante mfl. Länken är av extremt bra kvalitet. Låset kanske kan tyckas vara enkelt då det inte har någon flärp/safety hasp men av de klockorna jag har haft så har det aldrig öppnats av misstag så det fungerar mycket bra :)

Prismässigt så säljs de inte så ofta varför priser inte är helt lätt. Jag tittade på chrono 24 och priserna där börjar strax över 20 upp till över 30+, vilket också priserna för 3548 gör. De billigaste 3548 var dock på gummi, de på länk började på ca 23. Sen kan det ju vara lite att jämföra äpplen och päron då service, skick osv kan variera kraftigt. Samt så är chrono24 priser generellt från utlandet där priserna ofta är lägre än i Sverige.

GST Modellen fanns i 4 utföranden, stål och svart tavla, stål och vit tavla samt titan och svart tavla, samt även en i helguld, men den har jag tyvärr aldrig sett live :)

Rattrapanten är för övrigt ganska mycket större, ca 45 mot GST ca 40 och Aquatimer 3548 ca 42.

Alla dessa klockor är grymma. Dessa klockor är när IWC är som bäst (IMHO).
 
Topp