• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Någon som är duktig/påläst ang Certinas Ds "Amagnetic" versioner

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Hej !
Precis som topicen lyder undrar jag om någon kan berätta lite om "Amagnetic" linen Certina gjorde back in the days. Jag har hittat en klocka som jag har velat ha ett bra tag, vet att den är ovanlig som attan. Tyvärr va mitt ex jag hittade inte i jätte bra skick dock , men men.
Då kommer vi till problemet. Det finns ingen info ang just klocmodellen jag hittat, visst kan man hitta lite info om just Amagnetic ds modellen men dom tar bara upp 1 exempel ( en version )
Det finns minst 3 olika versioner , 2 st med tavlor bägge märkta med Amagnetic och Ds texten i samma tavla. Sen finns det en modell med som ser ut som en vanlig klassisk Ds men saknar Amagnetic texten. ( den modellen har ett extra skydd innan för bakboetten och verket)

Hoppas någon kan fylla på med info angående Amagnetic klockorna ;)
 
Senast ändrad:

Hr_Proos

Patek
2-Faktor
Hej !
Precis som topicen lyder undrar jag om någon kan berätta lite om "Amagnetic" linen Certina gjorde back in the days. Jag har hittat en klocka som jag har velat ha ett bra tag, vet att den är ovanlig som attan. Tyvärr va mitt ex jag hittade inte i jätte bra skick dock , men men.
Då kommer vi till problemet. Det finns ingen info ang just klocmodellen jag hittat, visst kan man hitta lite info om just Amagnetic ds modellen men dom tar bara upp 1 exempel ( en version )
Det finns minst 3 olika versioner , 2 st med tavlor bägge märkta med Amagnetic och Ds texten i samma tavla. Sen finns det en modell med som ser ut som en vanlig klassisk Ds men saknar Amagnetic texten. ( den modellen har ett extra skydd innan för bakboetten och verket)

Hoppas någon kan fylla på med info angående Amagnetic klockorna ;)
@Martin Lovasz kanske har något att tillägga?!
 

Martin Lovasz

Audemars
Undrar om man även gjorde vissa delar i klockan av guld eller beryllium för att få den så antimagnetisk som möjligt. Har även för mig att man använde 6 siffriga serienummer på dessa klockor som på guldklockorna.
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Undrar om man även gjorde vissa delar i klockan av guld eller beryllium för att få den så antimagnetisk som möjligt. Har även för mig att man använde 6 siffriga serienummer på dessa klockor som på guldklockorna.

Det ska vi försöka ta reda på när den dimper ner i min låda, då ska du få alla nummer och mått och sådana smaskiga detaljer ;)
 

Viken

Breitling
Jag tror det finns en Ds amagnetic modell, som vad man vet kom i 3 olika tavelutföranden (silver,svart med siffror, vit med siffror.) Den Ds amagnetic som florerat på omegaforums med vanlig DS tavla, misstänker jag har fått tavlan utbytt back in the days, troligen redan vid försäljningstillfället.
Stort grattis till att du fått tag på en! Ser fram emot massa bilder
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Jag tror det finns en Ds amagnetic modell, som vad man vet kom i 3 olika tavelutföranden (silver,svart med siffror, vit med siffror.) Den Ds amagnetic som florerat på omegaforums med vanlig DS tavla, misstänker jag har fått tavlan utbytt back in the days, troligen redan vid försäljningstillfället.
Stort grattis till att du fått tag på en! Ser fram emot massa bilder

Här kommer en dålig teaser ...
Återkommer med fler bilder och uppgifter när den landat hos mig !
IMG_0552.PNG
 
Topp