• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Någon som är haj på gasolgrillar och då speciellt

CapTaiN-MiFFo

Konnäsör
2-Faktor
Sizzlingstation bränner ihop ytan med typ 900 grader så att köttet inte läcker saft.
Där bränner du på med cigarrtändaren istället, 1200 grader :) BK´ns gjutjärnsgaller är riktigt rejält och masssivt. Eldar du på ordentligt innan du lägger på köttet så biter värmen riktigt bra, med rejäla och fina grillränder. Dessutom kan du vända på gallret beroende på vad du ska grilla.
 

JohnDoe

Rolex
Slog till på en weber summit S-670 för några år sedan. Funkar kanon, törstig på gas men med 2 flaskor är det inga problem. Brukar fylla på gas hos gasolfyllarna, billigt.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Jäklar vilket pill!

20170414_155229.jpg
 

wesly

Omega
Har bara egna erfarenheter av Weber & tycker de är kanon och de åldras väl.
I polarens stuga står en som är över 25år alltid stått ute på bohuskusten men funkar fortfarande kanon.
 
D

Deleted member 1265

Guest
Tenderar till ot fråga, men är det så att stora grillar med många brännare får svårare att få upp tempen högt o snabbt???
 

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Kikade på en BK Baron 590.
Är det vettigt eller ska man gå på en Regal eller klarar man sig med en Crown?
 

Ansgar

Cartier
2-Faktor
Jag har sålt både Broil King och Weber i flera år. Kan tveklöst säga att BK är snäppet högre kvalité. Weber "fuskar" genom att använda fler elförzinkade detaljer osv. Dessutom är broil kings balja mycket tjockare i godset så den håller värme mycket bättre, vilket minskar din gasolförbukning.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Jag har sålt både Broil King och Weber i flera år. Kan tveklöst säga att BK är snäppet högre kvalité. Weber "fuskar" genom att använda fler elförzinkade detaljer osv. Dessutom är broil kings balja mycket tjockare i godset så den håller värme mycket bättre, vilket minskar din gasolförbukning.

Tack, sådant uppskattas att höra då alla bara tjatar om hur bra Weber är.
 

JohnDoe

Rolex
Tycker det ser ut som den har flaskhållare på framsidan, eller är det en synvilla. Klart bra för grillölen.
 

Ansgar

Cartier
2-Faktor
@Ansgar har du koll på hur bra Grand Hall är? Tycker deras x2 eller vad den heter är rätt snygg.
IMG_5732.PNG
Nope ingen koll tyvärr. Förhoppningsvis bra grillar. Vad man dock bör ha i åtanke är hur lättillgängligt man vill ha ex. Reservdelar. Med weber och broil king är det ett telefonsamtal bort. Med mindre etablerade varumärken är det alltid en osäkerhet :)

Men vet som sagt inget om just grand hall.
 

Ansgar

Cartier
2-Faktor
Nope ingen koll tyvärr. Förhoppningsvis bra grillar. Vad man dock bör ha i åtanke är hur lättillgängligt man vill ha ex. Reservdelar. Med weber och broil king är det ett telefonsamtal bort. Med mindre etablerade varumärken är det alltid en osäkerhet :)

Men vet som sagt inget om just grand hall.
Citerar mig själv. Ofta har weber reservdelar såsom brännarrör till 20-25 år gamla modeller.
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Nån som har input gällande Weber Genesis II E-310 Vs. BK Baron 440. Likvärdiga i pris, men skiljer en del i utförande...
 

Molgan

Cartier
Kul tråd, jag funderade just imorse på om jag rengjorde grillen eller ej i höstas?! Säsongen är snart här, dags att kontrollera status på grillen och fylla flaskorna :hungry:
Vad gäller de olika fabrikaten har jag ingen erfarenhet av Broil King, köpte mig en Summit S-670 för två säsonger sedan och den har levererat många kilo god mat sedan dess, speciellt det elektriskt roterande spettet är guld värt! Men pizza-stenen håller jag också högt, fantastiskt pizza nästan i klass med de bästa pizza-haken.

Men som redan påpekats, det går lite gasol :cool:
 
Topp