• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Någon som blivit rånad på sin dinka?

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Rånarna går ju i nästan alla fall på hur offret ser ut. Välklädd i dyra märken så är stor chans att offret också har mycket pengar och en dyr klocka. Man gör sig ju lite till en måltavla. Bland det som får mig att alltid ta taxi hem från krogen sent och ha risken i åtanke ute om nätterna.
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Rånarna går ju i nästan alla fall på hur offret ser ut. Välklädd i dyra märken så är stor chans att offret också har mycket pengar och en dyr klocka. Man gör sig ju lite till en måltavla. Bland det som får mig att alltid ta taxi hem från krogen sent och ha risken i åtanke ute om nätterna.
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Köp ej Hublot. Känner två personer som blivit rånade på sina, båda knivhuggna, den ena var väldigt nära att mista livet.

Jag gillade detta inlägg för att belysa det hela. Vet dessutom 1 till utöver de 2 du nämner som förvisso inte blev knivhuggen men knivhotad pga sin Hublot
 

ErikGBG

Audemars
Var ut efter jobbet och tog några groggar. På väg mellan två ställen frågade jag några grabbar om tändare och då frågade någon av dom pm han fick testa min klocka. Inte jättesugen på det typ 0230 till 4-5 18-åriga grabbar så sa nej. Han fattade inte va nej betyder tydligen och det blev lite tumult men polisen kom jävligt fort, detta var i närheten av valand och där har dom ju alltid ett par bilar. Dom sprang därifrån och när jag kom hem såg jag att plexis var sprucket. Ska byta det i veckan, lägger upp bild då för det sprack bara på kanterna på "insidan" så svårt att fota:)
Gissar att jag slog mot någons klocka eller något annat hårt typ ett halsband eller knapp
 

Silon

Omega
Var ut efter jobbet och tog några groggar. På väg mellan två ställen frågade jag några grabbar om tändare och då frågade någon av dom pm han fick testa min klocka. Inte jättesugen på det typ 0230 till 4-5 18-åriga grabbar så sa nej. Han fattade inte va nej betyder tydligen och det blev lite tumult men polisen kom jävligt fort, detta var i närheten av valand och där har dom ju alltid ett par bilar. Dom sprang därifrån och när jag kom hem såg jag att plexis var sprucket. Ska byta det i veckan, lägger upp bild då för det sprack bara på kanterna på "insidan" så svårt att fota:)
Gissar att jag slog mot någons klocka eller något annat hårt typ ett halsband eller knapp


Visst la du upp bild på din klocka efter att de hade hänt fast i en annan tråd? Känns väldigt bekant. Bra kämpat. Tråkigt med plexit...
 

ErikGBG

Audemars
Hmmm kanske det. Det är ingen större fara, för en dryg tusing sitter ett "nytt" på förhoppningsvis denna veckan =)
 

Emil

Cartier
Chansen att bli rånad är minimal!
Bete er som vanliga människor och inte spela pajas på stan så är biffen löst.
Folket som blir av med sina dyringar är godtrogna Svenssons som säljer på blocket i hopp om att göra en hacka eller inte vet bättre.
Jag vill samtidigt påpeka att jag själv har mött flera säljare genom blocket och alla affärerna därigenom har gått smärtfritt. Det är inte säljarna det är fel på, snarare den lilla procenten köpare som har svårt att hålla fingrarna i styr!
 

Jonte73

Audemars
Flasha inte prylarna i onödan och bli inte rikspackad ute på stan!

Risken att bli rånad på klockan är inte överhängande men som sagt i tråden, de riktar in sig på välklädda och oftast rejält påverkade män kring krogarna och matställen i nattvimlet, och blir man utsatt så är risken att klockan försvinner också.

Sen är det så att de yngre rövarna tar oftast de i samma ålder och då är det jackan och mobilen som ryker.

Men var lite streetsmart och visa inte vad ni har så är risken mindre.
Och somna inte på tuben!! Ta en taxi istället.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Just tuben har jag aldrig känt mig osäker i (aldrig testat det som sovrum dock). Det är ju verkligen mängder med folk nattetid (de flesta seriösa) och i princip varenda meter är kameraövervakad.
 

Jonte73

Audemars
Just tuben har jag aldrig känt mig osäker i (aldrig testat det som sovrum dock). Det är ju verkligen mängder med folk nattetid (de flesta seriösa) och i princip varenda meter är kameraövervakad.
De inresta ligorna skiter högaktningsfullt i kameror och annat, de är nämligen ute ur landet innan rånet(fickstölden) hamnat hos en ful som förövrigt är överhopad med liknande skitärenden.
 

SSL

Audemars
Ot: blev av med min iPhone på pendeln. Minns inte ens hur det gick till.
Så, åk inte kommunalt när du supit ned dig som ett as, om du är rädd om dina prylar. Det är mitt tips. Folk bara väntar in John Blund innan dom norpar åt sig.
 

Jonte73

Audemars
Ot: blev av med min iPhone på pendeln. Minns inte ens hur det gick till.
Så, åk inte kommunalt när du supit ned dig som ett as, om du är rädd om dina prylar. Det är mitt tips. Folk bara väntar in John Blund innan dom norpar åt sig.
Tyvärr så stämmer det! Men folk får lära sig den hårda vägen då de inte begriper hur vårt samhälle ser ut nuförtiden.
 

Mangusta

Cartier
Känner att man nästan måste posta på Familjeliv om lite råd här. "Hjälp, jag har en stor samling dyra klockor och tjejen slutar inte berätta om det för folk och jag är rädd för att bli rånad, vad ska jag göra???"

Kunde bli en underhållande tråd. Särskilt om du tidigare postat om hur du inte har råd med ekologisk barnmat och köpte en begagnad bilbarnstol på Blocket.

Kan du inte göra det? Snällarå? :D
 

DonDraper

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Rånarna går ju i nästan alla fall på hur offret ser ut. Välklädd i dyra märken så är stor chans att offret också har mycket pengar och en dyr klocka. Man gör sig ju lite till en måltavla. Bland det som får mig att alltid ta taxi hem från krogen sent och ha risken i åtanke ute om nätterna.
Sjukt att du skrev detta i söndags med tanke på det som hände dig idag!
 
Topp