• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Någon som bytt urtavla på Sjöö Sandström??

Mohlkert

Breitling
Hej.
Jag är på jakt efter en begagnad Sjöö Sandström och hittar inte det utförande jag söker. Därför undrar jag om det är någon som vet om det går att byta urtavla, visare etc på någon av Sjöö Sandströms modeller Royal Steel Classic eller Royal Steel Chronograph? I så fall är det urverket som jag borde leta efter och modda efter köp.
Vad tycker folk? Är jag ute och cyklar?
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Har bytt på min chronolink, dock så bytte jag till mig en tavla av gripenbro mot en omega geneve. Samt smällde i tavlan i samband med en helservice hos AD. Visarna byttes och de landade på en 7hundring, även de sattes i under servicen.

Vad jag slantade totalt? Ca 5k och en sliten omega. (Men då servade jag också). :)
 
Finns det någon som sitter inne med prisuppgifter på vad ny urtavla samt arbete för att byta kostar?

Vi har ett antal olika tavlor i lager och kan självklart hjälpa till med ett tavelbyte, antingen via AD eller om du vill göra det hos oss direkt. Priset är lite olika beroende på vilken klocka och tavla det gäller och om det är annat arbete utöver själva tavelbytet som behöver göras.

Skicka oss gärna ett PM här på Klocksnack med lite mer info kring hur dina önskemål ser ut så kan vi se hur vi bäst kan hjälpa till. :)
 

Mohlkert

Breitling
Vi har ett antal olika tavlor i lager och kan självklart hjälpa till med ett tavelbyte, antingen via AD eller om du vill göra det hos oss direkt. Priset är lite olika beroende på vilken klocka och tavla det gäller och om det är annat arbete utöver själva tavelbytet som behöver göras.

Skicka oss gärna ett PM här på Klocksnack med lite mer info kring hur dina önskemål ser ut så kan vi se hur vi bäst kan hjälpa till. :)
Mycket trevligt, PM kommer! För allmän kännedom gör ni fantastiska klockor!
 
Topp