Laddar...
Nymans Ur 1851

Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Någon som bytt urtavla på Sjöö Sandström??

Diskussion i 'Hemslöjd, modd och fix' startad av Mohlkert, 26 juni 2015.

1. Mohlkert
    Trådstartare

Mohlkert Torpare

Hej.
    Jag är på jakt efter en begagnad Sjöö Sandström och hittar inte det utförande jag söker. Därför undrar jag om det är någon som vet om det går att byta urtavla, visare etc på någon av Sjöö Sandströms modeller Royal Steel Classic eller Royal Steel Chronograph? I så fall är det urverket som jag borde leta efter och modda efter köp.
    Vad tycker folk? Är jag ute och cyklar?

Sjöö Sandström gillar detta.
  2. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Man kan byta tavla hos S&S. Vet flera som gjort det.

3. Mohlkert
    Trådstartare

Mohlkert Torpare

Finns det någon som sitter inne med prisuppgifter på vad ny urtavla samt arbete för att byta kostar?

Sjöö Sandström gillar detta.
  4. slimjim

slimjim Rösten från Bro

Har bytt på min chronolink, dock så bytte jag till mig en tavla av gripenbro mot en omega geneve. Samt smällde i tavlan i samband med en helservice hos AD. Visarna byttes och de landade på en 7hundring, även de sattes i under servicen.

Vad jag slantade totalt? Ca 5k och en sliten omega. (Men då servade jag också). :)

Mohlkert gillar detta.
  5. Mr Chance

Mr Chance Velourmannen

Sjöö Sandström och Mohlkert gillar detta.
  6. Sjöö Sandström

Sjöö Sandström Företag Forumsponsor

Från:
    Stockholm
    Vi har ett antal olika tavlor i lager och kan självklart hjälpa till med ett tavelbyte, antingen via AD eller om du vill göra det hos oss direkt. Priset är lite olika beroende på vilken klocka och tavla det gäller och om det är annat arbete utöver själva tavelbytet som behöver göras.

Skicka oss gärna ett PM här på Klocksnack med lite mer info kring hur dina önskemål ser ut så kan vi se hur vi bäst kan hjälpa till. :)

Vicnic, Mohlkert, Denke och 5 andra gillar detta.
  7. Mohlkert
    Trådstartare

Mohlkert Torpare

Mycket trevligt, PM kommer! För allmän kännedom gör ni fantastiska klockor!