• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Någon som haft Rolex 116334 (DateJust II)?

Isodor

Audemars
Om jag en dag ska köpa en Rolex så är det nog denna som jag är mest sugen på:



Någon som har erfarenheter från DateJust II? Bilder kanske?

Funderar på blå eller vit urtavla.
 

Bilagor

  • 116334.jpg
    116334.jpg
    45.4 KB · Visningar: 3,145
Zenith skrev:
Om jag en dag ska köpa en Rolex så är det nog denna som jag är mest sugen på:



Någon som har erfarenheter från DateJust II? Bilder kanske?

Funderar på blå eller vit urtavla.



Väldigt fin med blå urtavla. Men den blingar som sagt mer i verkligheten än på bild.
 

K-S

Rolex
2-Faktor
En god vän har en guldstål nyinköpt, för mig är det en icke-rolex för vulgokladdig och sitter väldigt knepigt på armen.... Men smaken är som baken och har man Stallone under-armar så är det säkerligen lite bättre med passformen...


/KS
 

Ricrob

Patek
En av mina favoriter men jag gillar svart tavla bäst. Var på Rob E för ett tag sedan och klämde och jag måste dock säga att kärleken inte slog till som en käftsmäll men å andra sidan hade de bara en med blå tavla och romerska siffror, vilket störde feelingen enormt. Kan mycket väl bli en en vacker dag men den ramlade ner lite på priolistan, det är slutsatsen efter livemötet.
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    458.2 KB · Visningar: 778

Singular

Rolex
2-Faktor
Helstålsmodellen (ref?) som kom förra året är verkligen grym - däremot blir både trean och fyran väl tvåtonsblanka med sin breda, räfflade ring. Helguld är undantaget, som vanligt otroligt härlig och vräkig precis som DDII.
 

nejo

Breitling
Zenith skrev:
Om jag en dag ska köpa en Rolex så är det nog denna som jag är mest sugen på:



Någon som har erfarenheter från DateJust II? Bilder kanske?

Funderar på blå eller vit urtavla.

Riktigt snygg klocka, tycker dock att priserna är lite väl höga, bästa jag sett var ca 10% mindre än riktpriset.
Hade varit trevligt att hitta någon begagnad 30% lägre än riktpris.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Singular skrev:
Helstålsmodellen (ref?) som kom förra året är verkligen grym - däremot blir både trean och fyran väl tvåtonsblanka med sin breda, räfflade ring. Helguld är undantaget, som vanligt otroligt härlig och vräkig precis som DDII.

Ref 116300! :)
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
En gammal kollega till mig har en sån, men jag vet inte.

Känns som om proportionerna blir lite tokiga med glasringen, den är väldigt kraftig, vilket gör att den blir någon form av kombo av sportklocka och dressklocka (vilket i och för sig vissa söker)

Tycker den gamla DJ'n är mer harmonisk i sin design och proportioner, tex denna:
https://www.chrono24.se/rolex/datejust- ... 012901.htm
 

Isodor

Audemars
Såg att det står "ROLEXROLEXROLEX" osv på väggarna från urtavlan, mindre snyggt..

Skulle gärna vilja en klocka med blå urtavla så småningom, helst lite dressad, utan kronograf.

Såklat är AP RO en "dröm" men man kanske får ta något annat innan man kommer dit!
 

Josef B

Bestraffaren
Om jag skulle köpa en dressad Rolex så skulle det nog ha blivit en DJII, jag gillar storleken och ringen. Jag har provat den och den satt bra, men det enda jag stör mig på var att kronan är något för liten. En tavla utan siffror vore mumma :)
 

DrDre

Patek
Jag skulle nog då hellre köpa en blå 36mm DJ eller en svart (icke-grön) Milgauss. Tyucker att Milgaussen är lite roligare med sina oranga inslag och lite snyggare proportioner med större krona, avsaknad av bubbla. Blixtvisaren har folk olika uppfattning om. Personligen tycker jag att den är jäkligt rolig. Några lånade bilder:

brianmilgauss1-2.jpg


PC-Champthekid-Rolex-Milgauss.jpg
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Jag har provat den samt att en god vän köpt den.

Vitguldsbezelen är grym, lite bling men fortfarande dressigt. Skulle aldrig köpa en DJII utan vitguldsbezelen, det skulle tappa hela konceptet av en DJ......

Storleken är trevlig, inte för stor på något sätt samt att tavlan blir snyggare utan arabiska siffror.

Köp den på nästa GTG! :)
 

Isodor

Audemars
Gillar inte romerska siffror.

Dock tycker jag ringen ser riktigt fet ut och bild och lite av den anledningen som klockan väcker begär.

Får testa i verkligheten för att bilda mig en sista uppfattning. Den lirar bra i blått dock.
 

Bolio

Panerai
Hade en ett kort tag i sommras. Jag tog den i ett byte och var inställd på att den skulle flippas rätt snart och det gjordes den så här i efterhand ångrar jag mig riktigt mycket :cry: och har sökt en sedan dess.

Den jag hade var modellen med grå/svart tavla och romerska siffror i mitt tycke den ultimata DJ11. Såg du inte var ett stort fan av romerska men jag tycker den är grymt snygg.

Och visst var det lite bling men absolut inget som störde.

Storleken tyckte jag var perfekt, jag har väll inte de största handlederna men inte heller de minsta den satt kanon bra. Under en kortare tid hade jag både nya explorern och en sub c, jag var otroligt kluven vilken som skulle få stanna men till slut blev det sub c som fick stanna. För min del togs det beslutet på utseeende men jag tyckte 42mm passade bättre så det kan ha en del i mitt tycke för DJ11an.
Önskar innerligt att subben kommer i ett 42mm utförande men den önskan lär väll aldrig gå i uppfyllelse,

Hur som haver är DJ11 i mitt tycke en riktigt grym klocka som passar bra både som sport och dress.
 

R0B

Panerai
Känns som ett bra val! Har precis fått upp ögonen för den, tror det blir nästa klocka även för mig! Ska gå och kika på live innan, men halvguld med romerska siffror och grå urtavla ser ju sjukt bra ut. Gillar också att den är lite större.
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Gillar min diskokulor så... ;)

Nä, men den är rätt fin. Mindre blingig i "riktigt ljus" och inte 35 spotlights från alla håll hos en AD.
 

Isodor

Audemars
Jäklar vad folk är bra på att dra upp min gamla trådar... Kan vara betyda en sak...

Blev en 114060 som första Rolex f.y.i.
 
  • Like
Reactions: R0B

Zingo

Rolex
Me like! Supernöjd med min. Gillar storleken (tycker 36 mm är för liten). Gillar skarpt den blå tavlan med ljusbrytningarna. Med vitguld blir den blingig men för mig på ett positivt sätt.
wOnMw1R.jpg
 
Topp