• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Någon som handlat av bestswisswatches ?

jag har kontakt med en säljare som heter bestswisswatches på chrono24 och han har svara blixtrande fort på alla frågor. Dett är oavsett vilken tid på dygnet som man skickar ett mail.

Det är en trusted seller på chrono24, men jag ville bara höra här om det är något som gjort en affär med honom.


Jag får tacka så jäkligt i förhand !
 

Degnell

Cartier
2-Faktor
Även jag har de senaste dagarna haft kontakt med den säljaren och är otroligt angelägen att få svar på detta då jag står i begrepp att köpa en Oris Aquis. Företaget kallar sig BS Trading : Brand new luxury watches på ch24, men svaren via mail kommer från [email protected]. Jag anade först lite oråd när jag såg att företaget hade en Yahoo-mailadress på ch24. Känns väl lite oseriöst för ett företag som handlar med klockor i prisklasser upp emot 20.000 dollar. Nåväl, tog kontakt med företaget och precis som Niclas här ovan beskriver så är de snabba på svar och väldigt tillmötesgående. Dock är svarsadressen som sagt från en annan "domän"(bestswisswatches.ch) eller vad man ska säga. Mailen är undertecknade en Mr Roger Dubois(stavat just så), och jag har sökt på alla möjliga sätt men inte hittat mycket om någonting som rör företaget, bortsett från denna sidan som förmodligen inte har någonting med BS Trading att göra, men likheten i både namn och "slogan" är ju rätt slående http://www.rogerdubuis.com/en/best_swiss_watches.html

Kanske bara är jag som är nojig, så är det någon som har handlat med denna dealer så är jag som sagt mycket intresserad av hur utgången på den affären var. BS Trading har varit en trusted dealer sen 2011 kan tilläggas. Detta borde ju betyda att det är rätt safe att handla där, men vågar ändå inte köpa en klocka utan att höra från någon med erfarenhet att detta är ett företag som går att lita på, framför allt inte då de förespråkar banktransfer och kan ge extrarabatt genom denna betalningsmetod.
 
Jag kan säga att jag är sugen som attan att testa iaf. Den klockan jag tittat på kostar inte skjortan.

Mr Roger är iaf grymt snabb på att svara, jag mailade honom sent i går natt och vips så hade jag ett svar någon minut senare. Han skrev i svaret till mig att han är en wholesaler, det känns som att det skulle stämma med hemsidan som du länkade till Degnell.
 

Degnell

Cartier
2-Faktor
Det som jag inte får ihop är att han stavar inte likadant i mailet som på sidan jag mailade. Jag och min paranoia fick för mig att han på BS traiding tagit namnet för att man ska förväxla dom två, men det har jag såklart inga belägg för! :)
 
Jag märkte det innan idag med att stavningen är lite annorlunda.

Jag har sökt på nätet som en galning efter scams från denna säljaren, men jag hittar inget. Inte ens något positivt.
 

Degnell

Cartier
2-Faktor
Ja man kan ju tycka att någon med 615 klockor till salu borde sålt några och någon av kunderna borde omtalat detta(positivt som negativt) på något forum i världen, men som du säger, finns inte ett dyft att läsa om företaget. Vad var det för klockan du var intresserad av Niclas Gudmundsson?
 

Degnell

Cartier
2-Faktor
Ja den va fin, men 12k är ju rätt mycket pengar om den inte kommer, tycker iaf jag.

Funderade på en annan sak. Kan man begära att butiker som säljer klockor från länder utanför EU dra av momsen(Schweiz 8%) då man ju betalar momsen i Sverige(25%) vid importen? Så fattade jag att det funkar om man är där fysiskt och köper klockan i butik iaf?
 
Japp, så är det normalt som man gör om man handlar utanför eu.

Men det går ju bara om säljaren är ett företag, då kan de dra av momsen i landet man skickar ifrån.

Tackar, jag har snöat in på detta märke totalt... Det är något som attraherar mig. ;)
 

Degnell

Cartier
2-Faktor
Okej, har Roger bekräftat att de drar av 8% för momsen och sen 3% för banköverföring när ni mailat? För priset han gav mig var bara med 3% reducering för banköverföring. Hör av dig om du lägger en order. Själv lugnar jag mig tills jag fått mer kött på benen.
 
Nej, han skrev däremot att de inte betalar någon skatt mellan Schweiz och EU, men 3% rabatt fick man som du säger om man gjorde en banköverföring.
Men men, jag skall hålla lite på det.. Skall till Kuba o fiska i Juli först innan det blir ett klockköp. Man vet ju inte hur mycket pengar man blåser på rom och cigarrer på kuba :D
 

Kapten

Omega
Tänkte bumpa upp den här tråden och kolla om nån köpt av BS-Trading / Bestswisswatches?
Funkade det?
Tull & Moms?
 

hållundan

Breitling
Bumpar tråd igen. BS är onekligen billigast på Chrono24 för den Oris Aquis som jag är ute efter. Namnet BS känns ju dock lite som BS som sagt... Att de/han är såpass mycket billigare än andra känns ju märkligt också.

Ingen som har hört nåt? Vet nåt om BS?
 
If it sounds too good to be true, it probably is too good to be true!

Nej men det jag reagerade på var att han kallar sig Roger Dubuis! Känns lite oseriös och i oproffesionellt om fet verkligen inte är han, vilket jag har väldigt svårt att tro...
 

Zcooter

Omega
Skulle man kunna maila in till Chrono24 och höra om dem fått in några klagomål på Roger??
Är han mycket billigare så är det något som inte stämmer
 

N.Bathes

Cartier
Jag vet folk som handlat annat än klockor,
Väldigt snabba svar har dom fått!!!
Sen så fort dom betalt och dom undrar om varan blivit skickad så kommer svaren "lite" långsammare
Den skickas i nästa sändning etc...
Den skickas med båtfrakt, så det tar ca 10 dagar...
Sen avtar svaren.
Enligt mig finns det ingen anledning att en känd vara skall vara HUR mycket billigare som helst...
Då är det ngt som inte stämmer....?
Men järnan vill undermedvetet hoppas på att man just denna gång "råkar" ha den där limma extra turen att göra en ovanligt BRA affär...?
Den vise ser faran innan den kommer
Den ovise får ofta ta problemen senare..??
 
Topp