Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Någon som handlat med Uhrenkapital?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Tobbe, 3 juli 2013.

1. Tobbe

Tobbe Guest

2. Criss Cross

Criss Cross Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Jag har handlat av dom och var mycket nöjd med deras kommunikation och klockan jag köpte.

3. Tobbe

Tobbe Guest

Fan va skönt att höra det, blir förmodligen ett köp imorgon men de vill inte skicka mig den till Sverige pga påslag i vad jag antar skulle vara tullen :/ verkar som jag behöver hämta den på en UPS pickup point i ex. Kiel

4. Archie

Archie Borgare

Från:
    Stockholm

Det är väl ingen Tull inom EU? Eller ligger företaget i Schweiz eller?

5. Tobbe

Tobbe Guest

Är lika förvånad som du är... Hur gjorde du Criss Cross? :)

6. Tobbe

Tobbe Guest

Tyskland för att besvara din fråga

7. Criss Cross

Från:
    Stockholm
    Det var ett problem även för mig, då deras fraktfirma inte ville/kunde frakta Rolex till Sverige!?Anledningen diskuterades i någon tråd jag startade. Jag föreslog DHL vilket gick bra.

8. ZQT

ZQT The Banker

9. Tobbe

Tobbe Guest

Hardy gillar detta.
  10. ZQT

ZQT The Banker

Antingen det eller DHL hela vägen? Hur gjorde du Criss Cross?

11. Tobbe

Tobbe Guest

Förstod det som DHL hela vägen... Vill bara inte riskera att åka på, tur är inget jag förlitar mig på ;)

12. Criss Cross

Från:
    Stockholm
    DHL hela vägen. Förstår fortfarande inte hur det skulle kunna bli problem?

13. Tobbe

Tobbe Guest

Så som jag tolkar det är risken att man åker på skatt, inte tull. Vet ej varför men uppenbarligen är det något lurigt.. Läste lite snabbt på Tullverkets hemsida, de har en bra guide men fick inte ett övertygande svar där. Den kan finnas avtal mellan länder som bryter mot normen, men kan tyvärr inte länka just nu då jag sitter på mobilen :)

14. ZQT

ZQT The Banker

Ingen moms eller tull inom EU.

15. Tobbe

Tobbe Guest

Som jag försökt förmedla ett antal gånger ser jag ingen vits i att köra till Tyskland, hade självklart velat ha den levererad till hemmet, men eftersom företaget menar att jag kommer åka på extra avgifter börjar man fundera. Om det är så att DHL kan leverera utan problem skall jag självfallet lyfta det :)

16. Tobbe

Tobbe Guest

Deras svar:
    "Shipping to a pickup Point is better. Shipping to sweden means extra Costs for you.
    You have to Pay a percentage of the invoice ammount."

17. ZQT

ZQT The Banker

Ok, inte mycket att göra då kanske?

18. Tobbe

Tobbe Guest

Klart man kan tjafsa om det men det är ju jag som tar risken... "Vad var det vi sa" är ju sådär roligt att höra. Men detta är mot allt vad EU borde stå för

19. MJ24

MJ24 Friends of KS

Har köpt från Tyskland tidigare (inte bara klockor) och det skall inte vara några problem att skicka till Sverige. Inom EU är det inga extra avgifter, tull eller moms så länge det rör sig om en vara vars moms redan betalats i inköpslandet.

20. ZQT

ZQT The Banker

Nä det har vi redan avhandlat, men om du läser inläggen innan så envisas säljaren att vissa kostnader ändå tillförs. Detta har tidigare avhandlats i en annan tråd.

21. MJ24

MJ24 Friends of KS

Ok, sorry...var dåligt uppdaterad!
    Kanske skulle välja en annan säljare om de vill påföra " onödiga" kostnader?
    Eller så tar man en minisemester till Puttgarden, som tidigare diskuterats, och fyller på de flytande förråden samtidigt som man plockar upp en klocka! :)

22. Tobbe

Tobbe Guest

En annan fråga angående betalning.. Paypal vs Bankkonto
    Säkert något som lyfts tidigare men vad säger ni? Paypal ger fullt bedrägeriskydd, bankkonto är (väl?) lite svårare med den biten. Samtidigt har man att göra med ett stort utländskt företag istället för lokala bankkontoret.
    Summan är under 40k

23. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Från:
    Göteborg
    Det blir oftast billigare med överföring.

24. Tobbe

Tobbe Guest

True shit... PayPal har väl pissig växlingskurs ;)

25. vicjoh

vicjoh Bonde

Hur gick det och hur gjorde du/ni? Jag sitter nämligen i samma situation och skall beställa från detta företag.

26. ZQT

ZQT The Banker

Inga problem alls.

Tobbe

27. POO

POO Präst

Man kan ändra så man slipper deras skitkurs och går efter kortföretaget man använders växlingskurs istället.

28. vicjoh

vicjoh Bonde

Ok, skönt!
    Vad är smartast - banköverföring eller paypal? Vad brukar du göra?

Mårtenssons ur Brookfield