• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Någon som handlat med Uhrenkapital?

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Jag har handlat av dom och var mycket nöjd med deras kommunikation och klockan jag köpte.
 
T

Tobbe

Guest
Jag har handlat av dom och var mycket nöjd med deras kommunikation och klockan jag köpte.

Fan va skönt att höra det, blir förmodligen ett köp imorgon men de vill inte skicka mig den till Sverige pga påslag i vad jag antar skulle vara tullen :/ verkar som jag behöver hämta den på en UPS pickup point i ex. Kiel
 

Archie

Cartier
Fan va skönt att höra det, blir förmodligen ett köp imorgon men de vill inte skicka mig den till Sverige pga påslag i vad jag antar skulle vara tullen :/ verkar som jag behöver hämta den på en UPS pickup point i ex. Kiel


Det är väl ingen Tull inom EU? Eller ligger företaget i Schweiz eller?
 
T

Tobbe

Guest
Förstod det som DHL hela vägen... Vill bara inte riskera att åka på, tur är inget jag förlitar mig på ;)
 
T

Tobbe

Guest
Så som jag tolkar det är risken att man åker på skatt, inte tull. Vet ej varför men uppenbarligen är det något lurigt.. Läste lite snabbt på Tullverkets hemsida, de har en bra guide men fick inte ett övertygande svar där. Den kan finnas avtal mellan länder som bryter mot normen, men kan tyvärr inte länka just nu då jag sitter på mobilen :)
 
T

Tobbe

Guest
Ingen moms eller tull inom EU.
Som jag försökt förmedla ett antal gånger ser jag ingen vits i att köra till Tyskland, hade självklart velat ha den levererad till hemmet, men eftersom företaget menar att jag kommer åka på extra avgifter börjar man fundera. Om det är så att DHL kan leverera utan problem skall jag självfallet lyfta det :)
 
T

Tobbe

Guest
Deras svar:
"Shipping to a pickup Point is better. Shipping to sweden means extra Costs for you.
You have to Pay a percentage of the invoice ammount."
 
T

Tobbe

Guest
Klart man kan tjafsa om det men det är ju jag som tar risken... "Vad var det vi sa" är ju sådär roligt att höra. Men detta är mot allt vad EU borde stå för
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Har köpt från Tyskland tidigare (inte bara klockor) och det skall inte vara några problem att skicka till Sverige. Inom EU är det inga extra avgifter, tull eller moms så länge det rör sig om en vara vars moms redan betalats i inköpslandet.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Har köpt från Tyskland tidigare (inte bara klockor) och det skall inte vara några problem att skicka till Sverige. Inom EU är det inga extra avgifter, tull eller moms så länge det rör sig om en vara vars moms redan betalats i inköpslandet.

Nä det har vi redan avhandlat, men om du läser inläggen innan så envisas säljaren att vissa kostnader ändå tillförs. Detta har tidigare avhandlats i en annan tråd.
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Nä det har vi redan avhandlat, men om du läser inläggen innan så envisas säljaren att vissa kostnader ändå tillförs. Detta har tidigare avhandlats i en annan tråd.

Ok, sorry...var dåligt uppdaterad!
Kanske skulle välja en annan säljare om de vill påföra " onödiga" kostnader?
Eller så tar man en minisemester till Puttgarden, som tidigare diskuterats, och fyller på de flytande förråden samtidigt som man plockar upp en klocka! :)
 
T

Tobbe

Guest
En annan fråga angående betalning.. Paypal vs Bankkonto
Säkert något som lyfts tidigare men vad säger ni? Paypal ger fullt bedrägeriskydd, bankkonto är (väl?) lite svårare med den biten. Samtidigt har man att göra med ett stort utländskt företag istället för lokala bankkontoret.
Summan är under 40k
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
En annan fråga angående betalning.. Paypal vs Bankkonto
Säkert något som lyfts tidigare men vad säger ni? Paypal ger fullt bedrägeriskydd, bankkonto är (väl?) lite svårare med den biten. Samtidigt har man att göra med ett stort utländskt företag istället för lokala bankkontoret.
Summan är under 40k

Det blir oftast billigare med överföring.
 

vicjoh

Omega
Hur gick det och hur gjorde du/ni? Jag sitter nämligen i samma situation och skall beställa från detta företag.
 
Topp